четвртак, 06.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 27.01.2021. у 10:37

Центар за локалну самоуправу: Стари железнички мост није подесан за трамваје

(Фото А. Васиљевић)

Центар за локалну самоуправу (ЦЛС) је поводом тврдње заменика градоначелника Горана Весића да ће Стари железнички мост бити „мало раширен са обе стране” како би примио трамвајски саобраћај, указао данас да је реч о мосту са кавезном конструкцијом, кога је немогуће проширити.

ЦЛС је у саопштењу навео да су једине две опције да се Стари железнички мост „користи за трамвајски саобраћај као једноколосечни, или да се замени”.

„У случају да се користи као једноколосечни, био би могућ пролазак само једне трамвајске линије са интервалом сваких седам минута, уз честа чекања на пролазак трамваја из супротног смера. Са новобеоградске стране би било потребно изградити прилазе у дужини око један километар. На десној обали прилаз би био само 500 метара, али би захтевао такво решење да трамвај не пресеца Булевар војводе Мишића као магистралан градски правац”, оценио је ЦЛС, преноси Бета.

ЦЛС наводи да би „тај надвожњак са трамвајским раскршћем уједно био и најскупљи део подухвата”, као и да „не постоји правац и развијена трамвајска инфраструктура којом се допуњује овако скупи сегмент мреже”.

„За разлику од Старог савског моста, Стари железнички представља ограничење за критеријуме пловности реке. Само би побољшање параметара пловности Саве могло бити оправдан разлог за замену моста, и то мостом са вишим и ширим пловним отвором. И у наведеном случају, опет би најоправданији мост на том месту свакако био онај железнички”, навео је ЦЛС, позивајући се на анализу саобраћајног инжењера Карла Полака.

Коментари7
a3090
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Nije potrebno biti veliki stručnjak za saobraćaj pa konstatovati, da Stari železnički most može u vrlo kratkom vremenu i uz minimalna finansijjska sredstva da se adaptira u pešačko-biciklističi most. Malo više vremena i finansijskih sredstava je potrebno, da se Stari železnički most adaptira u dvospratni most za motorna vozila do tri (3) tone nosivosti, tako da bi svaki nivo bio jednosmeran.
Из Британије
Решили да га уклоне по сваку цену. Наручиће све могуће ”стручно-независне студије” које томе иду у прилог. Ако не могу да ојачају мост за проширење, могу да направе нове стубове са једне или обе стране и додају потребне трасе. Али, хоће да руше по сваку цену јер хоће да праве нови мост. Добре провизије се зарађују на новим уговорима и градњи. Треба погледати ко стоји иза понуда за градњу и под којим условима, све ће бити јасније.
Svabo
Da li bi mogao da radi kao biciklisticki most i tako da se spoji taj deo Novog Beograda sa stazama oko Save, Slavije i Sava Centra? A mozda bi mogao da bude i dabl deker most, sa pesacima na jednoj a biciklima na drugoj platformi?
Дејан
Sjajna ideja!
Snalaženja ili i budučnost reke
Zar nije moguće i neko gledanje u budućnost? Ako taj most zahteva i neko "podizanje" da bi se poboljšala plovnost rekom Savom u budućnosti do koje će doći(kad tad) uzvodno ka Šapcu Republici Srpskoj ili i Hrvatskoj šta je onda problem demontaža prenos i sečenje njegove rešetkaste ograde radi proširenja i pravljenja praktično novog POBOLJŠANOG mosta kada i ako se več planira "duplex " ili most veoma blizu "Brankovog " za metro ?Zašto već skupi metro ne ide ispod reke Save?
Jovan Aleksic
Jedno malo zapažanje - Centar za lokalnu samoupravu je još jedno udruženje građana, čiji su čelni ljudi politički angažovani, tj. prvopomenuti na njihovom sajtu, u rubrici "Naš tim", je poznati predsednik odborničke grupe jedne političke grupacije. Stoga logično pitanje - je li ovo konstruktivna kritika lokalnih vlasti, ili provizorno maskiran politički nastup?
Mirko Nbgd
Gospodin Nikola Jovanović je jedan od najboljih poznavalaca ovog grada, uostalom nije više u dnevnoj politici. On je za ovih list pisao 7 godina i zaslužuje svo poštovanje. Ovu analizuje je uostalom potpisao jedan od naših najvećih strucnjaka za železnicu, Karlo Polak.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља