петак, 07.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 28.01.2021. у 21:00 Вишња Аранђеловић

Зашто СББ-у смета сарадња „Телекома” и „Теленора”

СББ је данас забринут, а годинама се развијао бесплатно користећи државне ресурсе – и то управо инфраструктуру „Телекома”
Држава је годинама улагала у инфраструктуру (Фо­то Д. Јевремовић)

Да ли се власт спрема да преко „Телекома” и „Теленора” сруши СББ и „угуши слободне медије”, како ових дана јављају Н1 и Нова С, телевизије које са СББ-ом послују под капом Јунајтед групе? Или је на делу злоупотреба сопствених медија за разрачунавање са конкуренцијом која се налази у експанзији, што „Телеком” спочитава СББ-у? Док се два највећа оператера међусобно оптужују за покушај елиминације са тржишта, „Теленор” тврди да нема ништа ново да саопшти јавности и обећава да ће се придржавати закона.

Ипак, Комисија за заштиту конкуренције потврдила је за „Политику” да је на њихову адресу стигао захтев „Телекома” и „Теленора”, али не за њихово спајање, већ за „изузеће од забране уговора о ограниченој и дефинисаној пословној сарадњи у одређеном сегменту пословања”. Овај захтев није никакав изузетак – 2016. комисији су се обратили „Теленор” и СББ како би својим корисницима међусобно омогућили додатне погодности.

Ипак, заједнички план узнемирава менаџмент Јунајтед групе, а Н1 тврди да у њему пише да ће државни оператер да „уступи комплетну инфраструктуру кабловске мреже и комплетан садржај кабловске телевизије” компанији у власништву чешког тајкуна Петра Келнера. О наводним плановима ни „Телеком” ни „Теленор” нису хтели да говоре за „Политику”, а ни у СББ-у јуче нису били расположени да објашњавају своје стрепње. Медијски и економски стручњаци који прате пословање „Телекома” тврде да је СББ у праву када каже да договор два играча на тржишту о изнајмљивању опреме не иде у прилог трећем. И то менаџмент СББ-а зна из прве руке – до 2003. овај оператер потпуно бесплатно је користио државне ресурсе.

Бивши народни посланик и истакнути члан ЛДП-а Зоран Остојић у тексту који се бави вишедеценијским уништавањем државног оператера, а који је објавио Антидот крајем прошле године подсећа да је тадашњи генерални директор „Телекома” Драшко Петровић самостално, без Управног одбора, донео одлуку да се инфраструктура додели конкуренту, СББ-у. Тако је, закључује Остојић, ово изузетно профитабилно тржиште препуштено приватном сектору и директном конкуренту.

–  Тек 2003. године „Телеком” доноси одлуку да то наплаћује, али по симболичној цени чиме је формално легализована дотадашња Шолакова (Драган Шолак, сувласник Јунајтед групе, прим. аут. ) узурпација државне имовине без одобрења или икакве надокнаде – указао је Остојић.

Међутим, диоптрија којом сада СББ гледа на коришћење државних ресурса знатно се изменила, па извршни продуцент ТВ Н1 Игор Божић у недавној изјави за медије у томе види политичку игру јер „зашто би неко ресурсе државне компаније давао другој приватној компанији ако иза тога не стоји политика”.

„Ако „Телеком” да „Теленору” целу своју мрежу и све своје ТВ програме, а уз то „Телеком” и „Теленор” имају и мобилну телефонију, јасно је да ће заједно, удружени, нарушити баланс на тржишту и да могу на тај начин потпуно неконкурентно да преотму кориснике СББ-а. У плану „Телекома” у који смо имали увид циља се на смањивање корисника СББ-а на испод 30 одсто, а не на финансијску добит” – тврди Божић.

Познаваоци медијских прилика кажу да је овај сценарио могућ и да, ако чешки оператер има намеру да се поред телекомуникација укључи и у дистрибуцију кабловских канала, СББ-у постаје озбиљна претња. Ипак, сагласни су да посреди није политички, већ тржишни рат у којем су се обе стране бориле за сарадњу са „Теленором”.

Други сценарио, који медијска чаршија ипак види као мање вероватан, јесте да препуштањем кабловских канала приватном оператеру „Телеком” настоји да следи одлуку државе о изласку из власништва у медијима. А Србија је, управо преко „Телекома”, већински власник канала Арена спорт.

Коментари68
a595e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

pera
cija je ono antena na slici i zasto je morala da bude napravljena pored rusevina crkve?
Puno ime
Još jedan tužan dan za Politiku
Vesna Grujic
Umesto da se bavimo time što pljušte otkazi, cene rastu a standard je u slobodnom padu, mi filozofiramo ko je gospodar istine: SBB ili Telekom. Ni jedni ni drugi! SBB je bahata monopolistička firma, Telekom je bahata monopolistička firma. Znam da mnogima godi to što slušaju protiv Vučića na N1. Godi i meni, ali mi ne godi pljuvanje Srbije. Da SBB ima ozbiljnu želju da širi istinu, pustio bi N1 džabe a program bio bio manje pristrasan. Poslednji kanal vesti koji je mogao da se gleda je bio BK!
zoran
Srbija nije samo Telekom, Pink i danasnja vlast. Srbija su i svi oni ljudi koji ne vole da gledaju presednika svaki dan vise puta na svim televizijama i da slusa propagandu koja se emituje. N1 i Nova iznose drugu stanu vlasti, njihove afere, korupciju i neophodne su. Bez njih imamo samo jednu istinu, a svaka vlast korumpira a apsolutna vlast apsolutno korumpira.
Vesna Grujic
Ako SBB ima za cilj da širi istinu i da se bori za pravdu, što ne pusti N1 i Novu besplatno da svi gledaju? Godi i meni šta govore o ovoj vlasti, ali mi ni najmanje ne godi šta kažu o mojoj zemlji. Ja to vidim kao propagandnu jedne interesne grupe koju još moram i da plaćam. Vratilo se vreme SFRJ kad se moralo čitati između redova.
драган лучић
Niko [email protected] Потписујем. Тако једноставна ствар, а не може да допре до толиког процента мозгова.
Прикажи још одговора
Cvetko Stanisavljevic
Ovde se mesaju babe i zabe. SBB je hteo da za pristojne pare kupi Telenor u regionu, ali su odustali jer se uvodi 5G i puten te lincece on udju na teren mobilne telefonije. Kako je PFF kupio Telenor i sada u strahu od gubljenje klijantele( smanjili su nivo usluge, poskupeli pakete, smanjali dodatne usluge) ,jer bi vecina presla u SBB jer vecina ljudi ima pakete kod njih. Telekom vidi sansu da bude broj 1 i monopolizaciju trzista( kada se biti prodat). Tako da je i prica o tome.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља