Четвртак, 21.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Пролази и јануар, а трамваји на линијама 2, 5 и 10 још не раде

Крајем децембра из Старог двора уверавали да ће између 20. и 25. јануара на трасе после више од 19 месеци од „привременог” укидања на саобраћајну мапу града бити враћене линије 2, 5 и 10
Пробне вожње трамваја трају већ неко време (Фото Д. Мучибабић)

Када се циљни рок једном пробије, сва накнадна орочавања нису више битна јер првобитна реч и обећање нису одржани. А још једно у мору многих обећања пало је када је реч о несносно дугој реконструкцији улица од Рузвелтове до Цара Душана. Овога пута обећање које су градски оци дали крајем децембра о враћању трамвајских линија 2, 5 и 10. Јер, крајем прошлог месеца из Старог двора уверавали су да ће између 20. и 25. јануара на трасе после више од 19 месеци од „привременог” укидања на саобраћајну мапу града бити враћене поменуте линије 2, 5 и 10, aли, ових трамваја ни на видику.

Увелико се закорачило у 20. месец откaко нема „круга двојке” нити трамвајских веза од Калемегдана до Устаничке и Бањице, а да је и даље и те како неизвесно када ће оне поново бити успостављене сведочи неколико чињеница са терена. И даље мајстори на појединим тачкама у Цара Душана обављају мање радове око трамвајских шина. Осим тога, на више места и даље су на трамвајским шинама палете са гранитним плочама и други грађевински материјал, а и многи аутомобили су комотно паркирани на трамвајском коридору. На све то „Паркинг сервис” још није почео да обавештава возаче да уклоне возила са трамвајских шина, јер да јесте, то би и те како био знак да се трамваји убрзо враћају у овај део града. Јесте да се већ дуже (па и јуче) организују пробне трамвајске вожње на делу деонице која је реконструисана, али сам повратак линија 2, 5 и 10 и даље је неизвестан.

Када ће оне коначно и бити враћене, шта су показале пробе трамваја, да ли је на новоуређеној траси од Рузвелтове до тврђаве све како треба, пре више од десет дана питали смо Секретаријат за јавни превоз, али до данас из овог градског министарства нису стигли одговори. 

Извођачи одавно познати
Како су у коментарима на ову тему у последње време поједини читаоци замерали што не спомињемо имена извођача ових радова, сматрајући да их кријемо, подсећамо да су извођачи одавно познати и да је реч о конзорцијуму који предводи „Енергопројект”. Ти извођачи су веома дуго обнављали Карађорђеву и Савски кеј.

Због свега овога, али и због саме неоправдано дуге реконструкције потеза од Рузвелтове до Зоо-врта, грађани су оправдано кивни и нервозни. Стајалишта су увелико постављена, али путници који су до лета 2019. редовно користили линије 2, 5 и 10 и даље узалудно чекају трамваје.

Гнев житеља оправдан је и када је реч о самој реконструкцији. Јер, таман када им се крајем прошле године учинило да су мајстори напокон мало убрзали, и када је завршен највећи део посла на коловозу, на тротоарима се сада опет одуговлачи и питање је када ће они бити завршени. Јесте да их мање групе мајстора довршавају, али све то прилично је споро. Грађани репортери, који свакодневно на друштвене мреже каче слике са током радова на овој деоници, замерају што се праве и пропусти, јер одређени послови нису координисани, који не би смели да постоје на једном озбиљном градилишту. Ових дана један од последње објављених пропуста била је бандера која је на једној од раскрсница у Цара Душана постављена баш на траси ивичњака, због чега је убрзо морала да буде померана.

Када се све сабере, чини се да би тачка на реконструкцију која се са прекидима одвија од половине јуна 2019. могла да буде стављена у току овог пролећа, односно скоро две године откако су почели радови првобитно орочени на тек нешто више од шест месеци.        

Коментари24
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Marina
Sacekajte, mozda Vesic, koji uporno hoce da u celosti promeni lice Beograda, ima plan da ukine krug dvojke i desetke, dva znamenja grada koja postoje decenijama. Zar nije pokusao da promeni trasu trolejbusa 28 koja je decenijama spajala Zvezdaru sa centrom grada. Covek koji je dosao u grad, menja koncepciju a da ni ne pokusa da se konsultuje sa gradjanima koji su rodjeni u Beogradu i ceo zivot proveli u njemu.
Kuka i motika
Energoprojekt i konzorcijum? Zasto se iznova i iznova angazuju kad stalno kasne i prave takve propuste? Ko ih stalno protezira? Mislim da odgovor na to svi znamo, a znamo i zasto. Dokle, e to ne znamo.
Nikola Nesic
Dragi građani gledajte, pamtite, pa kad dođete pred kutiju setite se ko je šta radio. Bar u Beogradu izbori su pod lupom, i sve zavisi od građana.
Бранко Ср'б Козаковић
Види Vlado, ја не припадам ни овима ни твојима, па могу говрити о оном што видим (колико простор и сећање то дозвољава). Твој осврт је ангажван, селективан,.. свакако прећуткује много тога и поједностављује, улепшава. Можда је теби било добро под "твојима", мени није, као што ми је лоше и под "овима". Тако ће се "будућност" сећати и ових - ми смо жртвовани за "будућу славу и потомство". Неће марити за наше муке, већ ће хвалити "улепшану прошлост". Не знам да ли живимо у истом граду?
Vlada
@Бранко Ср'б Козаковић Pokušavate da izjednačite nešto što nikako ne može. Prethodna vlast izgradila je dva nova mosta, više škola, nebrojeno vrtića, završavano je za normalno vreme i sve je u funkciji i danas. Sadašnje rukovodstvo Beograda, osim trenutno uspešne organizacije vakcinacije, nije imalo nijedan uspešan projekat. Setite se Trga republike, Karađorđeve, Slavije, Skadarlije, Cvetnog trga, i kao šlag na tortu, ulice od Vuka do Kalemegdana. Do prodavnice idemo kao specijalci.
Прикажи још одговора
Boško Tomašević
A da se sve započeto vrati na ono kako je bilo? Možda bi bili brži. Tih par stotina metara raditi dvadeset meseci za mene koji živim u Austriji je sramota i reći, a kamoli se u stvarnosti sa time suočavati. A vidim na osnovu komenatara jednog čitaoca da ima i teže povredjenih kojima, valjda, niko niti ume, niti želi pomoći u traganju za naplatom otšete. Kakva sramota za izvodjače radova i gradske oce. I to na svakom mestu na kome se u Beogradu nešto popravlja ili gradi. Šta tek reći za banderu!
Milan Matić
Neverovatna je činjenica da naša građevinska industrija radi po celom svetu a da rekonstrukcije naših ulica i trgova pretstavljaju najprimitivnije maltretiranje građana. Odgovornim stručnjacima i političarima bih oduzeo radne dozvole doživotno. Po ovom načinu gradnje metro neće biti gotov ni za deset godina. Osim ako nas Kinezi opet ne ponize svojom odgovornošću.
Macak
Ovakvim tempom metro ne bi zavrsili ni za 1000 godina, jer ako neko ne moze da poploca 500kvm za skoro 2 godine...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.