Субота, 22.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Ко хоће „по гасу” добиће по џепу

Контрола брзине на обновљеној магистрали од Ужица до Златибора. – У самом Ужицу 25 камера
(Фото С. Јовичић)

Ужице. – Брзину возила на обновљеном златиборском путу (магистрала Ужице ‒ Бела Земља) и то у оба правца, контролише постављени радар. Почетак његове примене, као и камера инсталираних на главним ужичким раскрсницама те овдашњег мониторинг центра за безбедност саобраћаја обелоданио је град Ужице, који је обезбедио ову опрему.

„Набавка коју је спровео град Ужице подразумевала је набавку 25 камера и једног радара, као и неопходне пратеће опреме за мониторинг центар који се налази у Полицијској управи Ужице”, наводе у саопштењу града, власника те опреме чији је корисник МУП Србије (Полицијска управа Ужице).

Овим поводом истиче се да готово сви већи градови у Србији користе камере у сврху безбедности саобраћаја (или су у завршној фази увођења потребне опреме), како би се повећао ниво безбедности пешака на пешачким прелазима, деце у околини школа, као и возача свих врста возила.

„Успостављени систем већи део операција обавља аутоматски, без присуства полицијског службеника у мониторинг центру. Неке од функција су аутоматско препознавање прекршаја (као што је пролазак кроз црвено светло на семафору), преко регистарских таблица. Радар који контролише брзину кретања постављен је на излазу из Ужица на златиборском путу, где је максимална дозвољена брзина кретања 50 километара на час.”

Управо се о овој мери предузетој на магистрали највише говори међу возачима, ненавикнутим да добрим делом златиборског пута (на коме су понегде и три траке) возе 50 на сат. Писали смо да је магистрала кроз ужички крај (од Овчар Бање до Сушице, укупно 52 километра) обнављана годинама и потпуно завршена пре два месеца. Био је то највећи путни подухват у југозападној Србији у последњих деценију и по, при чему је у реконструкцију деонице од Ужица до Сушице (15 км) држава уложила милијарду и 280 милиона динара.

Направљен је савремен пут, па се сада овим делом магистрале вози лако и безбедно. С тим што је дозвољена брзина вожње смањена, а претицања ограничена. Новопостављени знакови на овом, знатно бољем путу, намећу по 10-20 километара на час спорију вожњу него на ранијем дотрајалом. Из безбедносних разлога, да се примире они што брзо возе. Радарска контрола је појачана, онај ко би овуда „по гасу” (а има таквих) добиће по џепу.

Поводом нових саобраћајних решења на златиборском путу развила се и расправа на друштвеним мрежама. Једни хвале боље услове за вожњу и више бриге за безбедност саобраћаја, посебно у насељу Бела Земља где се знаком успорава вожња јер има нови пешачки прелаз. Други критикују што због предуге пуне линије километрима нема могућности претицања, па кад нестрпљиви дочекају испрекидану буде улажења у маказе, што се сада мора 50 тамо где је било 80, а ограничења брзине су на обновљеном путу таква као да се вози по макадаму. Ту приказују и призоре снимљене из возила како поједини бахати возачи (углавном скупљих аута) на овој деоници магистрале безобзирно (и некажњено) претичу колону преко пуне линије.                                      

 

Коментари13
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Онај ко је претицао на пуној линији, претицаће и даље, ко је возио преко ограничења, возиће и даље. У земљи, у којој се полиција прави невешта, када види "блинкере" купљене у кинеским продавницама, то пропагандно "по џепу" чека само мене и мени сличне. Нико не пита саобраћајне стручњаке, ако је пут обновљен и ако имају по две, три, па макар и само по једна трака, ЗАШТО је ограничење ван насељеног места 50км/ч? Због безбедности или због оног "по џепу"? Да ли је казна СРЕДСТВО или ЦИЉ САМА СЕБИ?
Lili Vu
Po Dzepu u Srbiji ne funkcionise ! Oni bogati imaju rodjake da ih oslobode kazne, a ostatak Srbije ima prazne dzepove.
zoran milosevic
svejedno sirotinja mora da plati
Vlade
Apsolutno nebulozna ogranicenja, na obnovljenom magistralnom putu sa delovima sa tri trake ogranicenje 50, moram da kazem maloumna odluka. Zivim u uvom kraju, svakodnevno putujem , samo sto su uspeli da naprave su nepregledne kolone, iine sa besnom kolima koji ne haju za igranicenja. Tacno mi je muka svaki put kad iz Uzica krenem ka Zlatiboru.
Петар Клеба
50km је "сачекуша", нема везе са безбедношђу. то сви саобраћанји полицајци знају.
zoran milosevic
to je prava istina bravo
Mile
Čemu bacanje para na rekonstrukciju puta ako je saobracaj usporen? Ako smanje jos malo, npr na 20km/h biće super bezbedno!
zoran milosevic
pa da onda mozemo i pored puta njivama

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.