Субота, 27.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Кина прети одмаздом Великој Британији због одузимања лиценце њеној телевизији

(Фото ЕПА/ROMAN PILIPEY)

ПЕКИНГ – Кина је данас запретила одмаздом Великој Британији након што су њене власти одузеле лиценцу кинеској државној телевизији ЦГТН.

Одлука британске агенције о одузимању лиценце заснована је на техничким питањима, али је укорењена у примедбама на улогу кинеске телевизије у прогону критичара владајуће Комунистичке партије Кине.

Министарство спољних послова Кине саопштило је да је британска агенција Офком донела одлуку на „политичким основама услед идеолошке пристрасности, политизујући техничка питања, озбиљно отежавајући опстанак кинеског медија и тешко нарушавајући уобичајене размене између две земље”.

„Позивамо Велику Британију да одмах престане с политичком манипулацијом и да исправи грешке. Кина задржава право да начини неопходан одговор ради очувања легитимних права и интереса кинеског медија”, рекао је портпарол кинеског Министарства Ванг Венбин, јавља Бета.

Ванг није навео како би Кина могла да одговори, али би на удару могла да се нађе британски јавни сервис Би-Би-Си, који је у Кини доступан једино у неким хотелима и стамбеним четвртима за странце.

Он је навео и да су Британци све време знали за повезаност ЦГТН са владајућом кинеском партијом и оптужио Лондон да примењује двоструке стандарде у регулацији медијског простора.

„Британска страна је за ту везу јасно знала од првог дана емитовања ЦГТН у Великој Британији пре 18 година. То што Велика Британија сада доводи у питање природу кинеског медија је чиста политичка манипулација”, казао је Ванг.

Офком је у уторак објавио да је одузео лиценцу за емитовање Кинеског глобалној телевизијској мрежи (ЦГТН), сателитском каналу на енглеском језику, због недостатка уредничке контроле и веза са Комунистичком партијом Кине.

Односи Лондона и Пекинга су и пре одлуке Офкома били затегнути јер је Велика Британија недавно одлучила да понуди држављанство грађанима Хонгконга, територије коју је предала Кини 1997. године, а потом је и наложила британским компанијама да из ланца снабдевања искључе робу произведену принудним радом у кинеском региону Синђијанг.

Коментари6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

K'o Marko i TV
Bese neka poslovica: Kao Marko (Kraljevic) i televizija koja osavremenjena glasi: Kao Kina i objektivno (TV) informisanje.
Zikica
A gde je to drugacije no sto je u Kini, da nije mozda UK, Fr, BRD, SAD, R. Srbiji...
kipreos
Onda treba i da zabrane Glas Amerike, Radio Slobodna Evropa i ostale medije američke vlade.
RosaLux
Britanci su bili i uvek će biti huškači sa imperijalnim pretenzijama!
Sale seljak
Kad britanci zakuvaju, svet može samo da se vrti.
Puna podrska braci kinezima
Vreme je na odgovor (!)

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.