Среда, 28.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нови Сад уводи субвенције за бицикле

Циљ је повећање броја бициклиста ради побољшања квалитета ваздуха и смањења загађења животне средине
Неко двоточкашем, а неко службеним аутомобилом (Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – Новосађани ће први пут добити новчани подстицај из буџета града да купе бицикл. За то је ове године резервисано осам милиона динара у буџетском фонду за заштиту животне средине. Град кроз нову субвенцију, која се засад доживљава као својеврсна проба, подстиче коришћење бицикла, како се иначе наводи у програмском акту, као еколошки прихватљивог превозног средства. Циљ је повећање броја бициклиста ради побољшања квалитета ваздуха и смањења загађења животне средине.

Укупан програм који је предвиђен новцем поменутог фонда „тежак” је око 316 милиона динара, а подстицај за куповину двоточкаша само је једна од активности. На нивоу је финансирања, рецимо, праћења квалитета ваздуха у Новом Саду.

„Ми смо први град у Србији који је донео одлуку да субвенционише куповину бицикала. Желимо да развијамо тај концепт саобраћаја, не само на папиру и не само причама да је Нови Сад идеалан за бициклизам, да има одличан потенцијал, да је овде то ствар неке културе, него да то конкретно покажемо”, изјавио је градоначелник Милош Вучевић јуче на маргинама седнице градске скупштине.

Креће се са осам милиона, али градоначелник већ сада обећава више новца кроз ребаланс буџета, јер „за релативно мало пара постижемо леп ефекат”. За месец дана очекује да буде готов правилник за доделу субвенције, али већ постоји идеја града да се из буџета финансира више од 50 одсто цене бицикла. Најављује да ће се о правилнику разговарати са НВО сектором – Новосадском бициклистичком иницијативом која стоји иза овог предлога.

Председник овог удружења Марко Трифковић каже за наш лист да је реч о пилот-пројекту по ком треба да се види како ће помоћ функционисати и да ли су потребне боље припреме за ову прилику са више новца.

„Најлакше је то допунити из ребаланса буџета, а најважнија ствар је да је Нови Сад опет пионир. Први смо увели станице за поправку бицикала – то су стубови са којих виси алат и има их неколико у граду, а први смо увели и мераче саобраћаја за бицикле”, наводи Трифковић.

Он потврђује да у бициклистичкој заједници има и незадовољства због стања бициклистичких стаза којих је у граду око 90 километара, али напомиње да се наставља сређивање те неопходне инфраструктуре која има утицај на развој бициклизма.

„Већ су опредељена средства за поправку стаза. За део Футошког пута намењено је 140 милиона динара ове године, не само за стазе с обе стране ове улице, већ и за зелене површине и тротоаре. Очекујемо и да ће ивичњаци и даље бити обарани”, напомиње.

Када је реч о појединачној субвенцији, поставља се питање да ли треба сви подједнако да имају права на њу. Трифковић каже да није сигуран у то да је само модел „50 одсто од цене” прави начин на који град треба да учествује у помоћи грађанима при куповини бицикла.

Наводи да на тржишту има различитих бицикала и цена, али да они кроз субвенцију треба свима да буду једнако доступни. Треба видети и како се односити према електричним, као и према дечјим.

„На крају, град ће кроз правилник заузети своје позиције”, објашњава овај бициклиста.

Док на овај начин популарише вожњу ових двоточкаша, јер се и тако чува животна средина, град истовремено планира да набави нове службене аутомобиле. Реч о набавци која би коштала 88 милиона динара, након што је тај план смањен са 97 милиона.

У новосадском одбору странке Доста је било наводе да се за толики новац може купити више од 50 просечних аутомобила и питају шта се то у функционисању града променило да би се толико куповало. Зашто градска администрација, питају такође, не користи јавни превоз.

„Нећу да водим ту демагошку причу да сви путују аутобусима. Неки, дај боже, ће возити бицикл, неко ће ићи аутобусом”, рекао је градоначелник. Он неће, како је навео, да тера инспекторе да иду аутобусом на градилиште.

„Полиција ми тражи пет марица. Шта да кажем, нећу да помогнем? Суд ми каже немамо возило...”, наводи и додаје да ће највећи део нових возила која су сада у плану бити за градске службе.

Коментари6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sima Mijatov
Moze taman malo aktivnosti, narod se ulenjio i ubucio od gledanja televizije i spremanja sendviča. Pritisak samo klepa.
Lazar
Za razliku od Beograda, u Novom Sadu nema uspona, on je u ravnici - idealan za bicikl. Pozdravljam ovu hrabru odluku grada. Novcana pomoc je najbolja podrska ljudima da kupe bicikl.
Dex
Lepa ideja i podržavam. Od neophodnih stvari koje se moraju uraditi neko opet kreće od zacelja. Opšta kultura i opšte obrazovanje, pola grada nema kanalizaciju!!!. Ulagati u decu kroz obrazovne programe.
Sinisa Balinovic
Kupite el.vozilo pa vozite se koliko god vam je volja i tako ćete uštedeti uvozne nafte i sprečiti trovanje vazduha. Manite se luksuza, to je poslednja rupa na svirali.
Ljudmila
Samo najavite sa kojim datumom startujete, i ja cu biti medju prvim kupcima.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.