Понедељак, 06.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
НОВА ПРАВИЛА УЗБУРКАЛА СТРАСТИ У БИЦИКЛИЗМУ

Нема више аеродинамичног положаја тела уз ослањање на управљач

У етапним тркама, прво бацање отпадака може се казнити додавањем 30 секунди на постигнуто време, друго бацање двоминутном казном, док би трећ́е бацање смећа могло довести до дисквалификације с трке. – Професионалци се већ жале
(Фото EPA-EFE/Eddy Lemaistre)

 

Међународни бициклистички савез (УЦИ), после забране врхунски аеродинамичног положаја тела на бициклу током трке при спусту, увео је професионалцима низ других нових правила и казни.

Међу њима је забрана и другог, мање аеродинамичног положаја тела уз ослањањем на укрштене подлактице на управљачу, који се обично користи током соло-бекства предводника од групе. УЦИ, управно тело бициклистичког спорта у свету, потврдио је да возачи могу бити новчано кажњени, спречени да напредују на међународној ранг-листи и санкционисани додавањем времена ако бацају бидоне и амбалажу хране „на непажљив или опасан начин” или изван зона предвиђених за одбацивање смећ́а.

У етапним тркама, прво бацање отпадака може се казнити додавањем 30 секунди на постигнуто време, друго бацање двоминутном казном, док би трећ́е бацање смећа могло довести до дисквалификације с трке.

Нова правила ступају на снагу 1. априла.

Бициклисти су се већ жалили на забрану врхунски аеродинамичног положаја – када се спусте са седишта бицикла и седе на штангли крајње сагнути, лежећи грудима на управљачу, згрчени, с лактовима уз тело, високо подигнутих колена и с бутинама уз груди, чиме постижу велико смањење отпора ваздуха и драстично повећавају брзину, али уз подједнаку опасност од пада и тешких повреда.

Очекују се жалбе професионалаца и на казне за бацање отпадака и за забрану другог положаја, „аеро-бар” – ослањања на укрштене подлактице на управљачу док се седи на бициклу као и обично. И тај положај је опасан јер шаке висе преко управљача, далеко од ручица кочница, а стабилност бициклисте је мања него када су шаке на управљачу.

УЦИ је ажурирао и нека друга правила, рекавши: „Возачи морају поштовати стандардни положај како је дефинисан чланом 1.3.008. Седење на горњој цеви бицикла је забрањено. Поред тога, коришћење подлактица као ослонца на управљачу је забрањено, осим у тркама појединачно на штоперицу – за које се користе посебни бицикли с нарочито направљеним ослонцима за подлактице на управљачу.”

Ветеран, белгијски возач Иљо Кајсе, један је од првих реаговао на нова правила о положају на бициклу, твитујући: „Сами ћ́емо одлучити како ћ́емо возити бицикл и како ћемо ићи низбрдо. УЦИ би прво требало да се побрине да све што је у његовој одговорности буде у реду...”

Возачи имају обичај да празне бидоне бацају ка навијачима за успомену, и свакако далеко ван пута те и даље од своје групе бициклиста, а амбалажу од сендвича и друге храну и кесице од енергетског јела који гутају бацају на пут. Међутим, последњих година је све више критике због смећ́а на путевима и дуж њих, те су у неким земљама после трка организовани посебни тимови да све то покупе. Неки бициклисти су, да би избегли прљање и замерке, отпацима током трке пунили џепове дресова, а празнили их на циљу.

Сада, с новим правилом, организатори трка морају да повећ́ају број зона за одбацивање смећ́а, постављајућ́и их „на сваких 30–40 километара током етапе” и још једну, завршну зону за одбацивање смећ́а близу циља.

УЦИ је такође пооштрио правила о квалитету и положају безбедносних баријера дуж пута, прецизирајући да ћ́е „зона од најмање 300 метара пре и 100 метара после циљне линије бити заштић́ена баријерама” и одустајући од ултралаких пластичних баријера које, показало се, не штите од повреда.

Бициклисти су захтевали боље баријере и побољшане мере безбедности јер је августа 2020. године, у финишу прве етапе Тура Пољске, Холанђанин Фабио Јакобсен страховито пролетео кроз баријеру од чега се још лечи.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Киза
У тзв. "врхунском" спорту из године у годину све се више повећава учинак технологија у постигнутим резултатима на уштрб физичких квалитета спортиста! Тако имамо ситуације да далеко талентованији и физички јачи такмичари из сиромашних земаља губе од инфериорних противника захваљујући технологији и врхунској опреми (разни ултралаки материјали, аеродинамичка одела...)! Све би то требало забранити и вратити класичну спортску опрему па нек победника одлучује таленат а не технологија! Само кажем...
tako je
a fudbalerima zabraniti pluvanje po terenu...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.