Уторак, 28.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

О Калемегдану и гондоли

Градоначелник обишао Београдску тврђаву, похвалио „Победника” и изразио наду да ће град оживети на нови начин
„Победник” и градоначелник, Пројекат на столу Управног суда (Фото: Беоинфо)

Градоначелник Зоран Радојичић обишао је Калемегдански парк и Београдску тврђаву, а посебну пажњу посветио је локацијама на којима су претходне две године урађени многи пројекти у које је уложено готово 350 милиона динара. Нагласио је споменик „Победник” као један oд важнијих пројеката.

– Реконструисан је и Споменик захвалности Француској, као и 28 различитих стаза укупне површине 19.000 квадратних метара. Такође, обновљен је и Цариградски друм, Чесма Мехмед-паше Соколовића, три моста у оквиру тврђаве, Барокна капија и Сахат капија, као и Велико и Мало степениште. У наредном периоду ће се реконструисати и Зиндан капија. У току године два милиона људи прође и ужива у овом простору, зато желимо да га направимо још лепшим и функционалнијим – рекао је Радојичић.

Не да се баш прецизирати из извештаја Беоинфа о којих је два милиона посетилаца мислио градоначелник ‒ пре пандемије или данас ‒ тек, Радојичић је истакао да ће бити урађено и значајних ствари у оквиру такозваног паметног града.

– Пре свега биће инсталиране сигурносне камере у различитим фазама. Такође, биће омогућен и вај-фај систем на тврђави, односно у парку. Важно је да наставимо са улагањем у Калемегдански парк и Београдску тврђаву јер је то велико благо које имамо – казао он.

Градоначелник је признао да пре него што је дошао на ту функцију није препознао колико треба бриге и улагања у овај део града. Рекао је да је раније више емотивно уживао, док сада схвата суштински значај овог простора и види колико овде има историје. И додао је да је цела једна ера испреплитана на овим просторима, од првог века до данас. Радојичић се осврнуо и на пројекат гондоле који, по његовом мишљењу, има велики значај.

– С обзиром на велики број посетилаца, домаћих и страних, који долазе у обилазак овог дела града, важно је да се омогући конекција и са другим деловима града. Пре свега, да се повеже овај део са обалом реке, Бетон халом, као и са целим шеталиштем које је све значајније. Цео овај концепт може да оживи град на нови начин – закључио је градоначелник.

А да ли ће нови концепт заживети? Главни градски урбаниста Марко Стојчић пре неки дан је рекао да је израда плана за гондолу на Калемегдану одавно завршена, али да је у току судски спор.

‒ Уколико се стекну законске могућности, нема разлога да се не настави са радовима, једино ако суд не одлучи другачије. Ово је правна држава и тако ће бити у овом случају ‒ обећао је Стојчић.

Подсећања ради, невладина организација Регулаторни институт за обновљиву енергију и животну средину (РЕРИ) поднела је Управном суду тужбу за поништавање решења о грађевинској дозволи за извођење радова на изградњи станице гондоле на Калемегдану. Последња расправа одржана је 9. фебруара, а суд је, према незваничним сазнањима, најавио да ће коначну одлуку у овом поступку донети у року од месец дана. РЕРИ подсећа да је Управни суд још у априлу 2019. године донео решење којим се налаже заустављање радова на пројекту гондоле на Калемегдану до доношења коначног решења о законитости грађевинске дозволе коју је за припремне радове издало Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Очигледно је да ће на одлуку о изградњи или обустави свих већ испланираних радова морати још да се чека. Али, навикли смо већ...

Мало подсећање

Градоначелник Радојичић је још у новембру 2018. године позвао заинтересоване фирме да учествују на тендеру за изградњу београдске гондоле од Калемегдана до Ушћа. Тада је процењена вредност инвестиције била око 1,8 милијарди динара, без ПДВ-а. Замишљено је да жичара буде дуга један километар, а да се путници превозе у 25 кабина. Власти су изразиле наду да ће сви радови бити завршени до краја 2019. Планирано је да гондола превози 3.000 особа на сат, у оба смера, а време путовања са једне стране реке на другу износило би око пет минута. Према тадашњој стручној процени, уложени новац у изградњу гондоле требало би да се врати за око шест година. Све ово објављено је на званичном сајту Београда 13. новембра те 2018. године.

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mile Metar
1 kilometar dužina gondole?!?!?!?!?
Немања Опанчаревић
Колико овај народ треба да потпише петиција да би га неко чуо?!? Не, не и не за жичару! Ако се изгради пешачко-бициклистички мост око/близу Аде, чамџије које су је повезивале са Н. Београдом остаће без посла, нека се спусте подно Калемегдана и превозе оне који брзо хоће до Музеја савремене уметности, Ушћа и обећане нове најглупље атракције - Старог савског моста на сувом!
Боре
Лаковеран си ако мислишиш да ико разматра колико потписа нека петиција има.
Баш
Блесаво је правити гондолу и урушавати изглед тврђаве и губити статус код УНЕСКА као културно заштићеног добра али судећи по одобреним коментарима живимо у време "уграђивања" и "демократије" а о "правној држави" да се и не говори.
Jovo Kovačina
Želja mi je da doživim da se ta gondola uradi. I da to bude kao u Barceloni, od Luke do brežuljka Monžujik. A ovde bi to puno značilo da se posetioci predivnog Kalemegdana spuste gondolom preko Save do Muzeja Savremene umetnosti. I te kako bi ovim još više oživeo posetiocima prelepi deo leve obale Save od Brankovog mosta do Ušća, a i deo rukavca Dunava prema hotelu Jugoslavija. Verujem da će ovo biti uradjeno kad- tad.
dj senna
Nadam se da se želja neće ispuniti. Ne može nikako da se poredi gondola iznad Port Vell-a u Barseloni koja ide 100m iznad luke i pruža pogled na celu Barselonu sa ovom nakarada koja je planirana da ide visinom Brankovom mosta sa kojeg se pruža lepši pogled nego što bi se sa te beskorisne gondole moglo videti. Ona u Barseloni stoji na tornjevima visine 100m i nijedno drvo nije moralo da se poseče prilikom njene izgradnje, dok su za ovu već posekli pola Ušća i čuveno drvo na platou na Kalemeganu..
katarina
neće.
Eric
Neophodno je povezati obale Save s Beogradskom tvrdjavom. Na desnoj obali Save je pristanište "Beograd" i to je od pamtiveka bio ulaz u Beograd i Srbiju s reka.U prethodnim godinama veliki broj gostiju Beograda dolazio je s reka.Bar 50000 stranih posetilaca dolazilo je rečnim kruzerima.To su uglavnom gosti u poznijim godinama i njima zaista treba lakši prilaz do tvrdjave.Jedno od rešenja su pokretne stepenice na mestu Velikih stepenica.Gondola s desne obale sigurno ne. Ko će to da koristi
Nikola
Pa zar ne znate da takva pasarela VEĆ POSTOJI pobogu ?!!!
española
pokretne stepenice su savrseno resenje koje moze da se uklopi u prostor bez devastiranja istog. pogledajte pokretne stepenice u Toledu, im ih na cak dva mesta i fenomenalne su. i da, besplatno se koriste, rade, i sve oko njih je cisto

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.