Иницијатива „Не давимо Београд”: Фарса око наследника „Бус плуса”
Тендер за избор новог оператера за наплату карата који би требало да замени „Бус плус” очигледна је фарса, а власт и учесници се нису потрудили чак ни да сакрију да је једина намера јавног позива да се истој фирми поново додели овај профитабилни уговор, саопштава Иницијатива „Не давимо Београд”. Они подсећају да су стигле само две понуде – заједничка понуда српско-хрватског конзорцијума „Бус лоџик” и „Пента”, која ни изблиза не испуњава услове тендера, без банкарских гаранција и без услова да су одржавали систем са више од 1.000 возила, и турског „Кент карта”, иначе власника фирме која је до сада обављала посао.
– „Бус плус” није испунио своју сврху приликом трајања претходног уговора, а промена имена у „Београдска картица” само је начин да се подметне исти систем под другим именом. Две вероватно најбитније ставке које је систем требало да омогући, оптимизација јавног превоза кроз бројање путника и сама наплата, подбациле су. Ово потврђују и бројне изјаве званичника да се између 30 и 50 одсто грађана шверцује у јавном превозу. Данас постоје много напредније методе бројања путника и сваки новији аутобус има аутоматске бројаче, тако да та напредна функција система наплате карата просто више није неопходна, а и тешко је спроводљива јер грађени нису спремни да стално валидирају своје месечне карте, што је и разумљиво и непотребно – кажу у инцијативи.
У саопштењу се наводи да оно што „Бус плус” јесте остварио је поставка система наплате, али онда се поставља логично питање, због чега град не преузме постојећи софтвер за шта има могућност и не настави наплату карата самостално, под називом „Београдска картица” и без посредника. „Не давимо Београд” сматра да би добит која остаје граду могла да буде уложена у напреднији систем оптимизације линија јавног превоза кроз аутоматско бројање путника и повећање плата возача.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.