понедељак, 21.06.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Трамваји 2, 5 и 10 поново на траси од 8. марта

Ове линије укинуте су чим су прве машине 14. јуна 2019. стигле у Улицу краљице Марије. – Привремено укидање требало је да важи само 180 дана, али због пробијања рокова и неоправданог одуговлачења радова, враћају се тек сада
Пробне вожње (Фото Р. Павловић)

Док ће цела Србија 8. март 2021. памтити по крунисању Нoвака Ђоковића за најбољег тенисера свих времена по броју проведених недеља на првом месту АТП листе, Београђани ће се, несумњиво, овог датума сећати по још једном важном догађају. У понедељак, осим због новог Ђоковићевог рекорда, житељи главног града радоваће се и јер ће после невероватна 633 дана на трасе напокон бити враћени трамваји 2, 5 и 10 који су „привремено” укинути 14. јуна 2019. године када је званично почела реконструкција потеза од Рузвелтове до тврђаве. То привремено требало је да траје свега 180 дана, али због несносног пробијања рокова у току ове неславне обнове и због неоправданог одуговлачења радова, трамваји на својим некадашњим, редовним трасама нису били све до сада.

На све то, за похвалу није ни начин на који је Секретаријат за јавни превоз јуче објавио вест о враћању „двојке”, „петице” и „десетке”. Јер уместо да данима пре тога ова информација благовремено буде постављена на стајалиштима ових трамваја и да, ако не раније, оно бар јуче целог дана буде једна од главних вести на градском информативном сајту, она се стидљиво, као да је реч о некој мањој саобраћајној измени, тек у току поднева појавила на сајту надлежног секретаријата и на Беоинфу (и то тек на његовој другој страни).

Најважније од свега за грађане је ипак то што се ове линије напокон враћају на мапу јавног превоза главног града. 

Како их дуго није било на траси, ваља подсетити. „Двојка” опслужује потез Пристаниште – Вуков споменик – Пристаниште, „петица” Калемегдан (Доњи град) – Устаничка, а „десетка” Калемегдан (Доњи град) – Бањица.

На редовне трасе враћају се и аутобуске линије 24 (СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”–Неимар), 26 (Дунавска–Браће Јерковић), 79 (СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”–Миријево 4).

Због враћања редовне „петице” коначно се укида и привремена аутобуска линија 5А СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”–Вуков споменик.

Када је реч о стајалиштима, путници треба да знају да ће убудуће моћи да користе заједничко стајалиште „Краља Петра” за трамвајске и аутобуске линије 2, 5, 10, 24, 26 и 79 на позицији непосредно после зоне раскрснице са Улицом краља Петра (за смер према Француској). Успоставља се и заједничко стајалиште „Дорћол (Кнегиње Љубице)” за исте ове трамвајске и аутобуске линије на позицији непосредно испред зоне раскрснице са Добрачином (за смер према Француској).

Коментари13
99e3e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Марко
Целом Дунавском улицом до Француске улице треба да постоји аутобуска линија. Молим надлежне да размотре увођење нове линији. Или можда да оставе линију 79 да иде кроз Дунавску.
Car sloba
Što se tiče informisanja i postavljanja stanica, na žalost oni koji odlučuju uglavnom se voze automobilims i pojma nemaju kako radi gradski prevoz. Prevoz uglavnom koriste deca, mladi, stari i siromašni, dakle oni su i najveće, "žrtve" eksperimenata i gluposti u prevozu. Imaju i najmanje mogućnosti da utiču na popravku toga.
Београђанин
Некада су извођачи радова плаћали прескупе "пенале" за пробијање рокова па су се као ђаво крста чували да не одоцне ни дан. Не знам шта се у међувремену променило, али ако је тај пропис још на снази, можда ће се Београд и овајдити ако испостави и рачун за толико кашњење.
novi
Privremenu liniju 5a ostaviti do daljnjeg na istoj trasi. Jedina korekcija je da početna stanica linije bude igralište Poleta i onda Dunavskom ulicom i .... Pogledajte koliko gradjana stanuje i radi oko Dunavske ulice.
mao
180:30 = 6 meseci za planirane radove. Znači vaše "nesnosno probijanje rokova" iznosi 2 meseca i 8 dana, što sa obzirom na celokupnu situaciju u svetu gde je sada probijanje rokova normalna stvar,i na količinu radova koje se rade ili su već uradjeni u Bgd-u i nije tako strašno kao što je u članku predstavljeno.
Мирослав
Подебљано на почетку текста стоји да су радови почели 14.06.2019. (деветнаесте) уз рок за завршетак 180 дана, то је негде око 10.12.2019. Сада је март 2021. што је за 15 месеци (х 30 = 450 дана) пробијен наводни рок, илити реконструкција је трајала 250% дуже времена од предвиђеног.
Драгољуб
Прочитајте поново, али пажљиво, па онда изведите рачуницу. Омашили сте за "само" годину и пар недеља.
Прикажи још одговора

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља