субота, 15.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 07.03.2021. у 19:30 Милан Галовић

Како се постаје пилот „мига 29”

Да би се ушло у кабину овог авиона, неопходна је диплома Војне академије, а затим и велики број сати проведених на симулатору
Обука на ловачким авионима почиње по завршетку Војне академије (Фото Министарство одбране)

Војска Србије, захваљујући донацијама Русије и Белорусије, до јуна ће имати ескадрилу од 14 ловачких авиона „миг 29” који ће након модернизације спадати у најреспектабилније ваздухоплове те врсте у овом делу Европе. Сан многих дечака био је, а и данас је, да управљају таквим моћним „машинама”.

Да би га остварили морају да заврше Војну академију која до краја марта прима пријаве кандидата за студије. На академији се учи пилотирање на авионима „ласта” и млазним авионима Г-4.

Када дипломирају, млади пилоти се распоређују у ескадриле у саставу 204. и 98. ваздухопловне бригаде. Као млади потпоручници многи од њих ће пожелети да постану пилоти на „мигу 29”.

Како је саопштило Министарство одбране, после теоретских припрема и великог броја сати проведених на симулатору, млади пилоти стичу услов да уђу у кабину овог авиона.

Потпоручник Жарко Жарковић је прошле године прешао из 252. школско-тренажно-авијацијске ескадриле у 101. ловачку ескадрилу, чиме је, како каже, остварио свој сан. У овој јединици, на аеродрому у Батајници, тренутно се налази десет „мигова 29”, а још четири авиона ће до почетка лета бити испоручена из Белорусије.

– Још као мали гледао сам авионе који надлећу моје родно место, недалеко од батајничког аеродрома, па су се та жеља и љубав у мени јавиле када сам био четврти разред основне школе и већ тада сам одлучио да упишем Војну гимназију, а касније и Војну академију, смер ваздухопловство – објашњава Жарковић.

Он је најмлађи пилот 101. ловачке ескадриле, један је од тројице пилота који пролазе кроз процес преобуке за „миг 29”. Она се састоји од техничке учионице у трајању од пет недеља, где се проучавају конструкција авиона и како се користе системи којима је авион опремљен.

Након тога следи такозвана земаљска припрема, у трајању од две недеље, где се учи техника пилотирања авионом „миг 29”. После седам недеља теоретске наставе полажу се писмени и усмени испити. Круна преобуке је летачка обука на овом ваздухоплову.

Капетан Петар Стефановић, пилот 101. ловачко-авијацијске ескадриле, после завршетка Војне гимназије имао је прилику да студира у Колорадо Спрингсу, у Ваздухопловној академији оружаних снага САД. Необичан пут образовања га је одвео у Русију на преобуку за „миг 29”.

– У Руској Федерацији имао сам прилику да овладам вештинама основне и борбене обуке и да тамо још једном идем на напредну летачку обуку. Они имају велике ваздухопловне центре и у складу с тим обука је била квалитетно структуирана и одликовала се великим интензитетом летења – истиче Стефановић.

Коментари8
b612e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Karolj Romoda
Ma bitku ne bije svetlo oružje, već hrabro srce junaka!... Samo bolje da to ne bude potrebno nikada.
cjepidlaka
Tako što prvo savladaša MIG 28.
Nikola Nesic
Šta se dešava kad vam avione daju Rusi? Na obuku u Rusiju. Shodno tome i u sukobu se mogu koristiti samo protv NATO snaga, a onda ćemo opet izgubiti sve avione i pilote, pa sve od početka. Možda u tom ponavljanju rđavog izbora jednom neko nešto i nauči.
slamkamenac
A to bi bilo? Da kupimo NATO avione pa da ni jedan ne radi kad zatreba...
zoran
Nisu u pitanju nikakve donacije aviona...sve je uredno plaćeno i još se isplaćuje...proverite u MO pre nego ovako pišete.
Gale
U Srbiji u proseku su najstariji piloti na ovoj klasi letelica. Drugo nema ih dovoljno. Trece problem je sa G4 preci na ovaj avion. Cetvrto mali nalet. Resenje je izgleda samo obuka u Rusiji.
Boris
[email protected] druze imamo dovoljno pilota i za duplo vise aviona
Nikola
Za prosek starosti niste u pravu. Eto u nasem susedstvu Hrvatska pa cak i Rumunija imaju satrije pilote od nasih. Potrazite na internetu slike rumunskih pilota pored njihovih F-16. Sto se prelaska tice sa G4 tice, nije to problem. U mnogim drzavama piloti uopste nemaju turbomlazne skolske avione vec se obucavaju na klipnim avionima.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља