Петак, 24.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Антонијевић тврди да је неоснована оптужба Биљане Србљановић за плагијат

(Фото Википедија)

Редитељ и продуцент филма „Дара из Јасеновца”', Предраг Гага Антонијевић и Макса Ћатовић, саопштили су данас да је позната драматуршкиња Биљана Србљановић без икаквог основа оптужила сценаристкињу Наташу Дракулић да њен сценарио није оригинално дело, наводећи да је у питању покушај блаћења филма и Дракулићеве.

У саопштењу и отвореном писму Антонијевића и Ћатовића наводе да је професорка драматургије са београдског Факултета драмских уметности недавно на друштвеним мрежама оптужила своју бившу студенткињу Дракулић да њен сценарио за филм „Дара из Јасеновца” има извесних сличности са сценаријом „Деца Козаре” Арсена Диклића.

Додају да је Србљановић изнела тврдњу да се тиме јасно указује да сценарио од Дракулићеве није оригинално дело, наводи се у писму и подсећа да је Србљановић била асистент професору Филипу Давиду у време када је Дракулић студирала, дакле била је предавач сценаристкињи филма „Дара из Јасеновца”.

„Тај покушај блаћења филма и Наташе Дракулић је заснован на апсолутним неистинама пласираним у јавности било да је из незнања професорке Србљановић или њених других, свакако нечасних намера”, пишу Антонијевић и Ћатовић.

Истичу да је сценарио за филм „Дара из Јасеновца” аутентично, оригинално дело, базирано на историјским чињеницама, личностима, догађајима, као и сведочењима преживелих логораша.

„Ниједна прича о Јасеновцу се не може испричати, а да се те историјске истине и личности не дотакну, и оне нису ничије ауторско власништво, већ део колективног сећања о страдању новомученика у Јасеновцу”, истакли су у писму.

Додају и да је очигледно да професорка Србљановић за разлику од Наташе Дракулић, није хтела или није стигла да се упозна са сведочењима Ђорђа Милише, Егона Бергера, Драгоја Лукића, Драгутина Ћургуза, Миленка Вигњевца, Милана Бастаића, Николе Николића и многих других.

„Да јесте стигла, не би транспорт жртава возом у Јасеновац, начин пријема у логор, убијање србосеком, појаву Дијане Будисављевић, улоге часних сестара у католичењу српске деце, постојање и 'чишћење болнице' пред долазак инспекције, хрваћење и облачење у усташке униформе српских дечака - приписивала ауторству и оригиналној креацији Арсена Диклића”, додају редитељ и продуцент.

Они подсећају да је редитељ Лордан Зафрановић још у јуну 2020. тужен због личних увреда редитеља и клевета да је сценарио филма „Дара из Јасеновца” плагијат текста „Деца Козаре”.

Зато ће познати редитељ ускоро имати прилику на суду да одговара за све своје оптужбе, а придружиће му се, како додају, ''и неке новине и појединци који су злонамерно ширили стручно” мишљење професорке Србљановић.

„Немамо никакве сумње да ће се 'Дара из Јасеновца' на суду одбранити од ових подлих и све више политичких напада, а и без суда 'Дара' се већ сама одбранила јаком емотивном реакцијом вишемилионског гледалишта у Србији, Републици Српској и Црној Гори. Очигледно то и највише боли неке београдске кругове који би волели да овај филм никада није ни снимљен”, написали су Антоноијевић и Ћатовић.

Они су, поред осталог, упитали Србљанобић,'' чему њена исхитрена жеља за јефтиним сензационализмом по цену наношења тешких увреда њеној студенткињи и потом бекство са сарајевског Н1 кад је требало да се са њом суочи''.

„Ми одговор на то тренутно не знамо, али ће се утврдити. Међутим, оно што је већ сада апсолутно јасно је да сте као професор ФДУ пали на најважнијем испит, а то је испит из морала”, закључили су Антонијевић и Ћатовић.

Коментари9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

miroslav
Očito je da film "Dara iz Jasenovce" neke dušebrižnike užasno nervira. Možda zbog toga što ih niko nije pitao da surađuju u filmu? Čini mi se da je jedna od njih i Biljana Srbljanović. Dotična gospođa se ponaša kao jedini čuvek u državi Srbiji, koja mora biti pitana za sve kad je u pitanju umetnost. Ako je neko izostavi, ona počinje napadati, kritikovati i vređati. Pravi umetnici se ne ponašaju kao dotična gospođa. Pitam se, ko joj je dao pravo, da uzurpira umetnost u državi Srbiji?
Родион
Читао сам Србљановићкин текст. То усиљено тражење паралела са Диклићевим сценаријом и филмом који је требао да режира Зафрановић је некоректно.Не знам шта је очекивала? Оба дела су базирана на истим, мање више познатим, сведочењима преживелих и нормално је да ће бити сличности. Није ваљда очекивала, а између осталог и ту реченицу, коју сам успутречено чуо још у гимназији, убраја у плагијат, да се старац пред клање предомислио па уместо “Само ти сине ради свој посао” изусти “тејк а брејк, сан”?
Marijana
Nije odgovoreno na tvrdnje za konkretne identične scene iz dva scenarija. Samo generički, da je pravljeno po istorijskim događajima, pa otuda mora biti preklapanja i u imenu devojčice, njena dva brata, njihove životne priče... ? Nadam se da će suđenje biti javno. Zaista me zanima šta Lordan Zafranović ima da kaže o tome.
Polonije
Lordan ne kaže ništa. Predao je dokumentaciju našem i američkom sudu pa će sud odlučiti kao i za svaki mogući plagijat. Mene više brine ovaj odijum čitalaca na to što se neko uopšte usudio da postavi pitanje AUTORSKIH PRAVA.
Владија Шарац
Госпође Србљеновић неко време није било у новинама па покушава да привуче пажњу прављењем проблема где их нема.
Daca
Plagijat?Bilja se sali.Ako je ozbiljna,onda to zabrinjava.Film je snimljen po stvarnim dogadjajima,skoro kao dokumentarni.Kad tako gledas,cist plagijat.E,moja Biljo.Ako ti je do autenticnosti,trknes do Hrvatske,i gde god zaviris,vidis rezultate genocida.Ne moras nista da izmisljas,ako ti odgovara,cak zbog surovosti moras da oduzimas.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.