субота, 15.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 10.03.2021. у 21:21 Милан Галовић

Нови живот бродова Речне флотиле

Почели генерални ремонти и модернизација пловила, покренута процедура за набавку добро наоружаног и опремљеног чамца који ће моћи да залази и у плитке воде
(Фото Министарство одбране)

Речни вишенаменски брод 322 „Тител” Војске Србије налази се у бродоградилишту „Дунав” у Бездану на генералном ремонту и он је први у низу бродова Речне флотиле на којима је планирана модернизација.

– С обзиром на изузетно квалитетну израду бродских корита и стање оплате, речни вишенаменски и други бродови Речне флотиле, који су грађени у домаћим бродоградилиштима, чине изузетне бродске платформе на којима ће се модел модернизације применити тежишно ради осавремењавања главних и помоћних бродских система и уређаја, самим тим и на бродском наоружању – наводи се у одговорима Министарства одбране на питања „Политике” о ремонту и модернизацији бродова Речне флотиле.

Иначе, светска искуства говоре да се генерални ремонт спроводи једном у радном веку брода, негде на половини његових временских ресурса. Пошто су скоро сви наши војни бродови изграђени још у време СФРЈ и ЈНА, извесно је да ће они после ремонта и модернизације бити у употреби на домаћим рекама и током наредних деценија.

Како објашњавају у Министарству одбране, модел потпуне модернизације бродова Речне флотиле обухвата осавремењавање бродских система који омогућавају да брод постигне способности извођења борбених дејстава у условима савременог оперативног окружења.

– У варијанти потпуне модернизације бродова, осим што би се продужио животни циклус брода, у значајној мери би се унапредила оперативна способност Речне флотиле кроз повећање маневарских особина бродова, степена расположивости, а смањили би се захтеви на текућем одржавању и уштедело би се на утрошку погонских средстава – објашњавају у Министарству одбране.

Речна флотила би требало да у догледној будућности добије нови тип пловила.

– У току је разматрање набавке наоружаног чамца с малим газом. У односу на карактеристике унутрашњих пловних путева Србије израђени су тактичко-технички захтеви, претходна анализа и дефинисани критеријуми ватрене ефикасности, брзине маневра, опремања савременим електронским средствима уз ослањање на домаће производне капацитете и компатибилност с осталим јединицама Копнене војске и оружаним снагама партнерских земаља. Циљ је да се оперативне способности подигну на виши ниво, а да наведени чамци буду наоружани према актуелним светским трендовима, тенденцијама развоја речних снага и потребама наших речних јединица – наводе у Министарству одбране.

Бродови сада имају већу ватрену моћ него раније, а обављена је и модернизација оруђа која се односи на опремање топова савременим оптоелектронским нишанским системом ради повећања ефикасности осматрања и извођења дејстава ноћу и у сложеним хидрометеоролошким условима.

Повећање ватрене моћи је постигнуто, као што је „Политика” већ писала, уградњом двоцевних противавионских топова калибра 30 милиметара са чувених „прага” (самоходни противавионски топ, оруђе на возилу точкашу) на прамац вишенаменских речних бродова. На њиховој крми сада се налазе четвороцевни топови калибра 20 милиметара, а оваква оруђа уграђена су и на прамце речних патролних чамаца, уместо једноцевног топа истог калибра.

Такође, развија се и систем противваздухопловне одбране кратког домета МТУ-4М са четири лансера ракета који би, осим на возила у Копненој војсци, требало да буде уграђен и на бродове Речне флотиле. Реч је о лаком лансеру на коме су четири ракете типа „стрела 2М” и „шило”, а који стрелац једноставно окреће и усмерава ракете ка циљу у ваздушном простору, а који прати на монитору. Такође, стрелац је растерећен (ракете се у основној верзији испаљују с рамена), ракетни пројектили се налазе на лансеру, а остали неопходни уређаји на броду.

Коментари0
d6506
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља