Уторак, 28.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Расте тражња за бициклима за време пандемије

Произвођачи су повећали приходе за више од 60 одсто и не успевају да испоруче све на време, траже се сви модели
(Пиксабеј)

Од почетка пандемије вируса корона све више људи у Немачкој користи бицикл као превозно средство, а нарочито је бум доживело тржиште електричних бицикала. Произвођачи су повећали приходе за више од 60 одсто и не успевају да испоруче све на време, пише „Дојче веле” и додаје да је потражња заправо толика да неки произвођачи скупљих модела не постижу да направе колико се тражи, преноси агенција Танјуг.

Укупно је продато пет милиона бицикала прошле године (16,9 одсто више него 2019), са просечном ценом од чак 1.279 евра. Разлог је што се у ових пет милиона има 1,95 милиона електричних бицикала (пораст од 43 одсто) и 100.000 теретних бицикала (од којих 78 одсто има батерију). Немачки произвођачи су подигли обрт за вртоглавих 60,9 одсто и овај сектор је вредео 6,44 милијарде евра 2020. године. Расте производња, расте и извоз. Разлог није мистерија, наиме из страха од заразе у градском превозу, многима је лакше и безбедније да возе бицикл. Осим тога, у удружењима кажу да због ограничења путовања Немци одмор готово искључиво проводе у домовини, па често понесу и бицикл да би се возили у природи.

Како признаје Томас Кунц из Удружења трговаца двоточкашима, нису све муштерије добиле модел који су хтеле. Гужва се ствара и у радионицама за поправку бицикала. У јесен су трговци малтене распродали све што су имали, али су током зиме допунили магацине. „Индустрија и трговци су урадили све што су могли да обезбеде што боље снабдевање за идућу бициклистичку сезону”, каже Кунц. Једна од мука за немачке произвођаче је проблем који настаје при испоруци сировина из Азије.

Неки делови за бицикле стижу са закашњењем због недовољно капацитета за транспорт до европских лука. „Проблем нам праве произвођачи микрочипова, односно њихови лиферанти који не успевају да повећају производњу у складу са развојем тржишта”, каже Томас Лајхт из Брозеа, немачке фирме која прави електромоторе, између осталог и за бицикле. Трговце брине и што у марту, када се традиционално продаје велики број бицикала, не могу свуда да отворе своје врата због локдауна.

 

Коментари8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dragutin g. ateist
@Elektricni Bicklista Zaboravili ste trecu isto tako vaznu komponentu, kontroler za motor bez koga ugradjeni motor u opste ne moze da radi jer je polifazni.
Oktoberfest
Slika koju ste skinuli sa Пиксабеј-a nema veze sa Nemačkom. To je negde iz Azije, verovatno iz Kine. Ovakav model ne postoji u Nemačkoj niti bi imao prođu zbog nakaradnog dizajna.
Иван Грозни
Сада знамо ко стоји иза стварања вируса. То су произвођачи бицикала који управљају пандемијом из сенке како би се обогатили.
Zoran P.
Tako je! I to oni sa trulog Zapada, kojima nije do ljudi nego samo do profita. 8)
Milan Matić
I kod nas je veoma povećana potražnja električnih bicikala, jer je Beograd prilično brdovit. Međutim ima jedan ogroman problem. U celom gradu, a verovatno i šire, ne postoji ni jedan regularan servis za popravku elktričnih konponenti. Obzirom da se ove konponente vrlo jeftino nabavljaju iz Kine, svaki dobro organizovan servis bi odlično radio.
Gvido Prikaza
nisu jeftine, a gde se proizvode to svi znamo, ko ima iole tehnickog znanja iz OS i malo umeca taj moze da servisira biciku, Kineske komponente mogu da budu kvalitetne ali takve ne mogu biti jeftine. Setovi alata nikada nisu bili jeftiniji. Pozdravljam intezivniju upotrebu bicikala, Imam dobar MB ali sada planiram i Tracking klasu da kupim i elektrificiram.
Elektricni Bicklista
Slazem se i dobar majstor bi mogao dobro da posluje cak i bez kineskih komponenata jer elektricna bicikla ima samo 2 glavne komponente: bateriju i "motor" u vecinom tockovima. Dobar strugar moze moze uraditi mnogo sta u vezi toga a materijal bi verovatno bio bolji neko originalni kineski. Baterije su najveci problem jer ako nije kvalitena brzo postaje neupotrebljiva a bacanje predstavlja ekoloski problem. Resenje je kupiti kvalitetan set za konvertovanje obicne bicikle u elektricnu.
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.