Среда, 28.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Остало је 14 котларница на мазут, било их је 1300

Кад видимо оно шта удишемо (Фото Н. Марјановић)

Београд је спреман да саслуша младе иноваторе и да нека од њихових решења примени и у Београду, рекао је градоначелник Зоран Радојичић који је одржао уводну реч на конференцији посвећеној представљању идеја за смањење загађења и побољшање квалитета ваздуха у Србији. Овај скуп организује Програм Уједињених нација за развој уз подршку Уницефа и Светске здравствене организације.
Подсећајући да су највећи извори загађења у главном граду индивидуална ложишта у току грејне сезоне, паљење стрњике након јесење жетве, саобраћај, термоелектране и индустрија, Радојичић је навео и да су, осим развоја система јавног превоза и саобраћајне инфраструктуре, за побољшање квалитета ваздуха подједнако важни и сектор енергетике и енергетске ефикасности.
– Данас је на територији Београда остало око 14 котларница на мазут, а некада их је било чак 1.300. Ове године у плану је гашење још три котларнице у основним школама које ће бити прикључене на систем даљинског грејања, за шта је из буџета опредељено 14 милиона динара. У наредне две године угасићемо седам котларница – рекао је Радојичић, а пренео Беоинфо.
Према принципима енергетске ефикасности ове године, истакао је градоначелник, радиће се и термална рехабилитација четири јавне зграде.

– Реконструишемо зграде Градске библиотеке, Хитне помоћи, Студентске поликлинике и Студентског стационара. Пројекат се финансира из ИПА фонд Европске комисије и уз кредит ЕБРД-а од пет милиона евра – објаснио је Радојичић.
Он је подсетио да се тренутно на јавном увиду налази План квалитета ваздуха за наредних десет година, док су већ завршени јавни увиди у Акциони план за зелени град и Акциони план за одрживу климу и енергију којима је циљ смањење емисије гасова стаклене баште за 40 одсто. Важна нам је и урбана мобилност, истиче Радојичић.
– Проширили смо пешачку зону у центру града око Кнез Михаилове и увели еколошки превоз „врабац” у оквиру исте зоне. Донете су мере ограничења кретања теретних и возила за снабдевање у градској зони у периоду од 20 до 7 часова, а покренута је и иницијатива „Паркирај и бициклирај”. Тренутна дужина бициклистичких стаза је око 100 километара, а према Плану одрживе урбане мобилности циљ је да се до 2030. године изгради око 400 километара стаза – казао је Радојичић и истакао да наш град све више користи иновативна решења у борби против загађења. У свету, као и код нас, напомиње, популарна су она природом инспирисана.
– Тако се у Београду тренутно реализују три пројекта финансирана уз помоћ Европске уније. Они се, између осталог, тичу унапређења статуса и здравља урбаних шума, иновативних еколошких решења у центру града као што су системи за прераду отпадних вода уз помоћ биљака или зелени зидови који представљају вид иновативности у пречишћавању ваздуха у урбаним срединама – подсетио је градоначелник напомињући да се у сарадњи са „Сименсом” ради пројекат који би, уз помоћ сензорног препознавања саобраћајних гужви у граду и стварањем зелених таласа, гужве требало да смањи за 15 до 30 одсто, што ће имати и позитиван ефекат на квалитет ваздуха.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mihajlo
како се објашњава чињеница да је највећа загађеност ваздуха ноћу од 23 до 02,00, дакле, у време кад нема ложења а саобраћај ниског интензитета?
Omlatinac
Regulišite otrov koji ispuštaju postojeće termoelektrane, pre nego što počnete da gradite nove.
Vladimir
Jako davno je izgrađen most preko Save kod Obrenovca (u blizini termo elektrane N T ) . Tim mostom je trebao da se toplovod sprovede na sremsku stranu i dalje na novi Beograd. A plan je bio da se vrela voda, nus proizvod termo elektrane iskoristi za grejanje Beograda. Most je dovršen kao saobraćajni a o projektu toplovoda više nema reči. Sramota.
Stanko Tomic
Lista najvecih zagadjivaca je tacna ali navedene mere ne napadaju glavni problem, lozenje ultra nisko kaloricnog uglja koji se prodaje van svake dozvole ili inspekcije. Taj gvazi ugalj je najveci izvor zagadjenja vazduha. Dok se prodaja i koriscenje takvog uglja ne ugasi nece biti poboljsanja. Hvala na prostoru za komentar.
Miloš
A pojedinačna ložišta? Molim vas da se spustite na Dorćol u slikarnicu Narodnog pozorišta i vidite kako njihov dimnjak tokom cele zime redovno zagaduje ceo donji Dorćol u krugu od 200-300 metara. To je neopisiv smrad.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.