Брза пруга Београд-Стара Пазова биће готова крајем септембра
Председник Србије Александар Вучић обишао је данас градилиште на железничкој станици Земун која је део пројекта изградње брзе пруге од Београда до Новог Сада и Суботице, а кинески извођачи су најавили да ће прва деоница, од Београда до Старе Пазове, бити завршена до краја септембра.
Вучић је обилазак радова на будућој прузи, за возова брзине до 200 километара на сат, започео на деоници Београд Центар - Стара Пазова, где је од кинеских компанија добио обећање да ће пруга бити завршена до краја септембра и да ће моћи да се пусти у саобраћај до краја године.
Такође, Кинези су, на питање председника када ће почети да граде и последњу деоницу брзе пруге од Новог Сада до границе са Мађарском, најавили да ће радове започети 1. септембра.
„Ово је друго лице Србије. Грађани су поново почели да се возе железницом. Када буде готова брза пруга, биће ми лакше да идем до Новог Сада возом, биће брже и лепше путовање”, рекао је Вучић, пренео је Танјуг.
Председник је захвалио Кини и подсетио да је пројекат брзе пруге део иницијативе „Појас и пут”.
Обиласку радова присуствовали су и министар грађевинарства Томислав Момировић, амбасадорка Кине Чен Бо и заменик градоначелника Београда Горан Весић.
Радови се тренутно обављају на деоницама од Београда до Старе Пазове у дужини од 34,5 километара на којој раде кинеске компаније, као и на релацији Стара Пазова - Нови Сад у дужини од 40,4 километра коју гради руски РЖД Интернешенел.
На деоница Београд Центар - Стара Пазова пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехничке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд Центар - Батајница до 120 километара на сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 километара на сат.
То је прва деоница пруге брзе Београд - Будимпешта, која ће делом имати четири колосека, што ће бити прва таква пруга у Србији.
На два колосека возови ће ићи брзином од 200 км у путничком саобраћају, а на друга два брзином од 120 км у теретном саобраћају.
Пруга од Београда до Новог Сада ће, како је раније најављено, бити грађевински завршена до краја 2021. године.
Вредност радова на деоници до Старе Пазове је 350,1 милиона долара, што је обезбеђено из кредита Ексим банке Кине.
Радови су почели крајем новембра 2017. године.
У оквиру пруге биће изграђена три надвожњака: Камендин, Нова Пазова и Стара Пазова и подвожњак Земун поље, а биће уређене и железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова.
Предвиђена је изградња и нове станичне зграде у Земуну, а стајалиште Тошин бунар биће измештено на другу локацију. Такође, биће направљена нова стајалишта Алтина и Камендин.
Укупна вредност изградње пруге Београд - Будимпешта кроз Србију је око две милијарде долара, а пруга кроз Србију биће дуга око 184 километара.
Пројекат брзе пруге од Београда до Будимпеште је договорен између Србије, Кине и Мађарске у оквиру глобалне иницијативе Кине „Појас и пут”.
Пруга се неће укрштати са путевима, а од Београда до Новог Сада моћи ће да се стигне за мање од пола сата.
Подели ову вест




Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.