недеља, 16.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 26.03.2021. у 11:11
ИСХРАНА

Уведите здраве навике

Кроз дневник исхране добијате важне информације о томе шта грешите, шта добро радите, и наравно, како можете да промените лоше одлуке
(Фото: Пекселс/Anete Lusina)

У својој пракси често питам пацијенте да ли су водили дневник исхране. Многи се зачуде над тим питањем, али има разлога зашто је добро водити свој лични дневник исхране. Ја сам нутрициониста, али и родитељ и сећам се да сам водила дневник исхране своје бебе како бих видела да ли је беба алергична на нешто, шта јој прија, од чега има грчеве и слично.

Исто важи и за одрасле, само прилагођено узрасту, са мало другачијим освртом. Назовите га како год хоћете, али концепт је прост: дневник је нека врста подсетника шта једете, када и колико и којим начином припреме намирница. Ако желите, ту можете и да обрачунате калорије, па да имате и детаљнију анализу ваше исхране.

Кроз дневник исхране добијате важне информације о томе шта грешите, шта добро радите, и наравно, како можете да промените оне лоше одлуке. Дневник исхране може бити у некој свешчици или online, постоји доста апликација (има и на Google play) који служе управо за праћење шта сте јели, количину, тј. број калорија које сте унели и слично.

Ако нисте искусни у пољу исхране, знајте да се можете научити на сопственим грешкама. Зато дневнику приступите искрено, без претеривања и улепшавања. Шта писати у дневник?

1. дан и оквирно време оброка (храна) и течности (супа, вода, сок, лимунада, кафа, алкохол…)

2. врста оброка (доручак, ручак, вечера, ужина…)

3. начин припреме (кувано, печено, пржено, динстано, поховано, свеже…)

4. место оброка (кућа, ресторан, менза, улица)

5. детаљи о оброку (мере – кашика, шоља, прстохват… и разне напомене – пријало ми је/осећам се надувено/имам горушицу…)

Дневник пишите што пре након јела, да не заборавите, јер често несвесно грицкамо без размишљања.

Сада упоредите намирнице и порције које једете са општим препорукама које можете погледати у пирамиди здраве исхране. Запитајте се да ли су вам оброци редовни, разноврсни и уравнотежени, а порције адекватне. Ово нарочито важи за хроничне болеснике којима је веома битно какву храну уносе.

Намирнице или начини припреме који вам изазивају нелагоду или се осећате лоше након њих, замените са другим који не изазивају тегобе. Уколико вам ту треба помоћ, нутрициониста свакако може да вам помогне.

Размишљајте о томе да не једете импулсивно нутритивно сиромашну храну и поведете рачуна да унапредите себе. Немате шта да изгубите, осим лоших навика и празних калорија. Вреди се потрудити.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com

Коментари2
bb210
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mavashi
Egocentrizam kao nova religija.
Борис Белич
а пушење је веома здраво, јел те.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља