субота, 15.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 26.03.2021. у 17:57

Блокада Суецког канала „гута” 400 милиона долара промета на сат

(Фото ЕПА-ЕФЕ/MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT)

ЊУЈОРК – Блокада Суецког канала због насуканог мега-брода контејнера Евер Гивен „гута” око 400 милиона долара промета на сат, према подацима бродарских компанија и издавачке куће Лојдс Лист, изведеним на основу приближне вредности робе која се свакодневно транспортује овим морским коридором.

Лојдс процењује да бродски транспорт овим каналом према западу износи приближно 5,1 милијарду долара дневно, а према истоку око 4,5 милијарди долара дневно, што значи да је укупна дневна штета скоро 10 милијарди долара сваког дана.

Према писању агенције „Блумберг” на пролазак Суецом чека око 185 пловила, док Лојдс процењује да их има 165, јавља Танјуг.

Према Светском савету за бродарство, дневна пропусна моћ Суецког канала је 106 пловила. То значи да ће након деблокирања канала бити потребна бар још два дана да се рашчисти гужва са „заробљеним” бродовима.

Блокада додатно погоршава већ напрегнуту ситуацију у ланцу снабдевања, каже Јон Голд, потпредседник за ланце снабдевања и царинску политику америчке Националне федерације трговаца на мало, преноси Си-Ен-Би-Си.

„Многе компаније се још увек боре с проблемима загушења у ланцу снабдевања и кашњењима која су проистекла од пандемије. Нема сумње да ће кашњења због ситуације у Суецу изазвати додатне проблеме”, додаје он.

Суецки канал, који раздваја Африку од Азије, једна је од најпрометнијих морских трговинских рута на свету, којом се обавља приближно 12 посто укупне светске трговине. Течни природни гас, сирова нафта и нафтни деривати који се извозе преко овог коридора, имају удео од пет до 10 посто у глобалном бродском превозу енергената. Остатак промета чине разноврсни производи, од камина до одеће, намештаја, машина, ауто-делова...

„Суштина овог проблема зависи од тога колико ће времена бити потребно да се Евер Гивен помери. Амерички увозници тренутно се суочавају са кашњењем од три дана, што ће се повећавати са продужавањем блокаде”, оцењује Алан Баер, председник логистичке компаније ОЛ УСА ЛЛЦ.

Баер, који има контејнере с робом на бродовима блокираним у оба смера Суецког канала, наводи да ће, ако канал остане затворен, бродови бити преусмерени на Рт добре наде, да заобиђу рог Африке, што ће продужити путовање за још седам до девет дана.

Коментари2
793e6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Joca Dobric
Ovo se do sada nije desavalo i nije slucajno , ogromni teski teretnjak se nasukao u uskom kanalu i potpuno blokirao brodsku kanalsku plovidbu ,saobracaj zaustavljen na obe strane kanala , cudno zanimljivo i nesvakidasnje, u pitanju je neki veliki za sada nepoznati interes ali je poznata steta i gubitci zaustavljenih brodova , ko ce izgubiti a ko dobiti vjerovatno cemo uskoro saznati a i -vjetrovi - ce dotle oslabiti ,,
Uspavani Spavač
Žila kucavica sa krvnim ugrušakom... Otčepit će se to kad-tad... Netko će izgubiti manje, netko više, a plakat će mnogi... Živi bili pa videli...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља