Уторак, 21.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

И даље се не зна ко ће наплаћивати и контролисати карте

Према закону, рок за доношење одлуке је 30 дана па се очекује да име повољнијег понуђача буде познато најкасније данас. – Понуде доставили „Кент картов” конзорцијум (повољнија) и двојац „Бус лоџик” Пожаревац и „Пента” Пула
(Фото А. Васиљевић)

Понуде на тендеру за избор партнера града за наплату и контролу карата у јавном превозу у наредних 13 година отворене су 25. фебруара, али и даље није познато ко ће се тим послом бавити. Пошто је законски рок за доношење одлуке 30 дана, очекује се да име будућег партнера града у овом послу, уколико је документација исправна, буде објављено најкасније данас. На овај тендер понуде су доставили „Кент картов” конзорцијум (компанија која је власник „Апекса”, а који управља системом „Бус плус”), као и српско-хрватски двојац „Бус лоџик” Пожаревац и „Пента” Пула.

„Кент карт” дао је повољнију понуду од 10,5 милијарди динара, а српско-хрватски тандем нешто скупљу – од 10,6 милијарди. Због тога се очекује да, уколико све буде у реду са документацијом, за победника тендера буде проглашен „Кент карт”.

У Секретаријату за јавни превоз за наш лист су истакли да је Комисија за јавну набавку обавила стручну оцену понуда у вези са овом набавком и сачинила извештај.
– Наручилац ће у законом одређеном року донети одлуку о додели уговора и она ће бити објављена на порталу јавних набавки. С обзиром на то да се ради о јавно-приватном партнерству, уговор ће бити потписан после добијања сагласности Скупштине града на коначан нацрт уговора – указују у секретаријату и додају да се, према моделу уговора, он закључује на 13 година, с тим што дејство уговора почиње 45. дана од дана његовог закључења.

Тако и даље Београђани не знају када ће тачно кренути трансформација њихових садашњих „бусплус” картица у „београдску картицу”, као и када ће и под којим условима кренути замена старих легитимација новим. Благовременост свих ових информација неопходна је нарочито због тога што ће замена картица да се обавља у условима пандемије. Јер, како је и најављено крајем прошле године када је расписан овај тендер, будућа картица ће функционисати као „два новчаника”. Осим за превоз, моћи да се допуњује и за изнајмљивање будућих јавних бицикала, паркинга, позоришта, биоскопа...

Када је реч о условима који ће важити у наредних 13 година, већ се зна да је предвиђен мањи проценат накнаде за приватног партнера у овом послу од максималних 7,92 одсто уместо садашњих 8,53 одсто. Предвиђен је и лимит на зараду приватног партнера и уколико приходи од продаје карата пређу 900 милиона динара месечно, приватни партнер неће моћи да добије више од три одсто провизије.

Партнер ће убудуће имати обавезу и да својим системом опреми већи број возила (2.151 у односу на 1.853), да обезбеди већи број контролора (300 у односу на садашњих 200) и више продајних места за допуну карата (минимум 1.500 у односу на актуелних 800).

Град очекује и да се унапреди функционалност система и опреме, односно да буде могуће плаћање мобилним телефоном посредством апликације. План је и да се омогући и информисање путника у реалном времену о застојима, променама, изменама реда вожње, као и слање обавештења у вези са истицањем, допуном или валидацијом картица.

Како је истакнуто, предвиђено је и да у случају потребе за већим бројем контролора престоница може самостално да их ангажује. Досадашњи уговор за овај посао истекао је пре неколико месеци, али је због пандемије продужен до завршетка тендерског процеса.

Зашто град није преузео опрему

Када је већина на челу са СНС-ом преузела кормило Београда пре седам година, у више наврата је истицано да ће постојећи уговор са „Апексом” бити преиспитан и да ће се гледати да буде раскинут јер је штетан по град и лоше уговорен. Али када су испровераване све његове ставке, утврђено је да би за овај пословни развод град платио огромне пенале. Зато су у граду и решили да уговор за наредних 13 година буде другачије конципиран. Ипак, откако је кренуо нови тендерски поступак, представници опозиције и више иницијатива грађана критиковали су овај потез града. Замерају зашто се поново тражи партнер за овај посао када је град, како истичу, могао да преузме опрему и софтвер од „Апекса” и да се убудуће сам бави наплатом и контролом карата. На тај начин, додају, град би имао додатни профит јер се део не би одбијао за приватног партнера и тај новац би могао да се улаже у модернизацију ГСП-а.

Почела допуна „бусплуса” за април

Допуна персонализованих „бусплус” картица за април је почела. Издавање и продужавање важења персонализованих картица обавља се на 13 продајних места, а корисници јавног превоза своје картице могу да допуне на више од 2.000 продајних места или платним картицама на сајту „Бус плуса”.

Коментари8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

zarije bulatović
još pre 40 godina su ekonomisti ustanovili da preko 50 % naplaćenih karata se potroši na sistem naplate karata za prevoz, uključujući i veliki broj rukovodilaca, radnika, njihovih kancelarija, plaćanja materijala, sada već i kompjutera. ako bi se taj teret skinuo sa ledja gsp-a, prave troškove bipokrio 0.1 % povećanja PDV-a. mali je ovo prostor za dublje objašnjenje.
slobodan
Ne znamo ni karte da naplacujemo? Kad je sistem uvodjen prvi put svi vikali "Djilase lopove". A sad?
Боривоје Банковић
ГСП и нико више.
Miloje
"..И даље се не зна ко ће наплаћивати и контролисати карте..." Pa, najbolje je i to prepustiti gradjanima. Ako mogu gradjani da projektuju urbanizam (kako se to tu negde predlaze) zasto ne bi mogli gradjani da kontrolisu karte. Ipak je to jednostavnija materija od one urbanisticke...
Ćira
Ne može to samo tako. Za urbanizam je zadužen doktor,u stvari zamenik,a književnik.
Саша Микић
Од 1892. године, па све до 2011. ГСП је возио, наплаћивао и контролисао. Тада је неко одлучио да они то не знају и не треба да раде. Зашто је то урађено и ко је потписао уговор, који је био на штету града и ГСП-а, то је тек посебна прича. Пошто је уговор истекао што се не би једноставно све вратило како је некад било и како је природно, да онај ко вози и наплаћује вожњу.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.