Понедељак, 27.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Модернизовани „бусплус” у наредних 13 година

Партнер граду у наплати и контроли карата, готово извесно, биће досадашњи, само под другим именом. – Грађани ће убудуће користити „београдске картице” због чега ће морати да мењају постојеће легитимације
(Фото Р. Крстинић)

Да у најавама „не треба трчати пред руду” градским челницима показали су резултати тендера за наплату и контролу карата у јавном превозу. У децембру, када је покренут поступак за избор будућег партнера у овом послу, самоуверено су поручивали да у историју одлази „Бус плус”, односно партнерство са „Апексом”, али од тога на крају – ништа. Историја овог пословног односа ипак се наставља и трајаће најмање још 13 година. Контролу и наплату карата и даље ће обављати досадашњи партнер града, али не као „Апекс”, него као „Кенткарт саутист Јуроп” јер је управо група понуђача „Кенткарт” добила уговор за обављање овог посла. Како су за наш лист потврдили у граду, прихваћена је понуда овог конзорцијума, али да би овај уговор био и званично парафиран потребна су још два корака – први да се до 5. априла види да ли ће бити жалби на ову одлуку, а после тога да се на Скупштини града и званично да подршка овом јавно-приватном партнерству. Последњи корак не би требало да буде никакав проблем јер које год да је јавно-приватно партнерство град покренуо, престонички парламент га је и аминовао.

Како стоји у одлуци о додели уговора, његова вредност је око 10,5 милијарди динара са ПДВ-ом. Другу понуду на овом тендеру, подсетимо, поднео је српско-хрватски двојац „Бус лоџик” Пожаревац и „Пента” Пула, али како стоји у одлуци комисије, у њиховој понуди утврђени су недостаци.

Ако не буде жалби и уколико, како се и очекује, на првој седници после тога Скупштина града усвоји одлуку о партнерству, то значи да ће убрзо потом град и Секретаријат за јавни превоз морати грађанима детаљно да објасне како, под којим условима, као и у ком року ће моћи да замене постојеће „бусплус” картице новим, унапређеним „београдским картицама”. Јер, како смо и раније писали, то ће бити једна од главних новина за путнике. „Бус плус”, односно компанија која је издавала истоимене картице, остаје, али формално стари назив легитимација за превоз ускоро одлази у историју зато што ће нова, како из града најављују, унапређена будућа „београдска картица” имати двојаку функцију – моћи ће да се допуњује и за превоз и за плаћање позоришта, паркинга, изнајмљивање будућих јавних бицикала...

Са динамиком и условима постојећих картица које путници користе надлежни за сада не излазе, али очекује се да у време вируса корона тај рок буде довољно дуг како се не би стварали непотребни редови. Грађани очекују да замена досадашњих картица новим, која није ни њихова воља ни кривица, буде бесплатна.

– Заиста би било крајње безобразно да се грађанима узима 250 или више динара за замену картица које нам и даље важе. И само оно досадашње мењање картица на три године је безобразно узимање пара јер не видим други разлог зашто, ако је картица исправна. Ако сада „бусплус” морамо да заменимо због новог натписа на картици, то никако не сме да нам буде наплаћено – истиче суграђанка Милена Павловић са којом су сагласни и други суграђани са којима смо разговарали.

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Biće tu dok kažeš metro
13 godina? Da li se samo meni čini da je ovoliki rok interesantan? Mislim, za istražne sudije?
Pregalac
I posle Slobe, Sloba.
bane
Opet će biti mnogo 'švercera" u autobusu da narod naplati trošak.
бг
то је заједничка фирма најљућих противника

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.