Среда, 22.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Наша публика је жедна нових садржаја

Све док не престане сервирање кича и шунда на јавним платформама које конзумира просечан грађанин ове земље културна слика нашег народа неће моћи да се побољша, каже Ана Крстајић, композитор
Ана Крстајић (Фотографије: лична архива)

Представа „Гранд хотел” не прати илустративно истоимени филм већ се бави временом, преиспитивањем ликова затворених у простору једног хотела, а то је ситуација које смо и сами били сведоци током дана изолације, каже млада композиторка Ана Крстајић која је потписала музику за савремену плесну представу„Гранд хотел”.

Премијера ове представе у кореографији Александра Илића и режији Александра Николића најављена је за сутра на сцени земунског Мадленианума. Сценографију потписује Жорж Драушник, а костим Александра Каровић. Играју Мојца Мајцен, Бранко Митровић, Јакша Филиповац и Огњен Вучинић.

‒ Музика у представи „Гранд хотел” одсликава сусрет замрзнутог времена и простора у људском постојању. Путем комбинације традиционалних и западних инструмената музика прати оживљавање и проживљавање различитих осећања главних ликова, осликава њихове карактеристике, као и замрзнута стања њихове колективне свести о времену које је наухватљиво и неповратно и животу који је често суров и конфузан ‒ објашњава композиторка.

Ана Крстајић почела је да свира клавир са осам година, студирала ФМУ у класи Исидоре Жебељан, затим усавршавање наставила на Берклију...

‒ Неизмерно сам захвална и срећна што сам имала ту част да будем у класи професорке Исидоре Жебељан. Захваљујући њеном педагошком раду, снази, љубави и подршци осећала сам се сигурно као човек и уметник да се упустим у инострану композиторску авантуру као што је било студирање на реномираном Беркли колеџу. После дипломирања на Берклију, осетила сам још већу потребу да се отиснем у воде примењене музике која је до тада била хоби у мом животу у поређењу са концертном класичном музиком ‒ каже Ана Крстајић и додаје:

‒ Већ на почетку студија у Београду сам почела да се пријављујем на различита такмичења композитора, пре свега због фантастичне прилике коју ови сусрети пружају, а то је снимање и извођење музике у иностранству. Јако ме је радовало што сам приметила да моја музика има добар одзив у инострантсву и што добијам ту шансу да се она чује и изводи широм света.

После Берклија Ана Крстајић се вратила у Србију и врло брзо почела активно да компонује музику за различите врсте медија као што су видео-игрице, телевизијске серије, филмови, позоришта, и даље негујући концертна класична извођења.

‒ Заиста сам пресрећна што су ми се током протекле две године у Србији отвориле фантастичне прилике за сарадњу са младим и афирмисаним уметницима у пољу филма, позоришта и класичне музике. Највише ме радује што сам донекле остварила своју важну жељу као уметник, а то је да константо пишем за различите уметничке форме, што ме у исти мах подстиче да непрестано учим нове ствари и развијам свој музички дух ‒ прича наша саговорница и одговара на питање да ли публика у свету има више радозналости, жеље да чује и нешто другачије звуке:

‒ Не мислим да публика у иностранству има више радозналости и жеље да чује нешто ново. Наша публика је прилично жедна нових садржаја и пуна подршке за младе и талентоване људе. Разлика је у томе што у иностранству постоји много више платформи и сцена за нове и другачије радове. Овакав систем пружа публици мноштво различитих избора и едукује их да буду отворени, толерантни и радознали за нове идеје. Када бих генерализовала нашу и инострану публику могла бих да приметим разлике у односу према новим идејама само због поменутог разлога. Једноставно, наша публика није навикла да има разноврстну понуду на културној сцени већ јој се годинама уназад сервирају исте ствари.

Због овакве организације културне сцене у Београду, примећује наша саговорница, природно је очекивати неку врсту негативне реакције просечне публике на свеже уметничке идеје. Њу је, каже, заиста одушевила отвореност и радозналост младих иностраних колега на Берклију према њеној и традициналној музици Балкана, са великом пажњом су слушали њен концерт и предавање о музици са наших простора, имали су мноштво питања на крају концерта и велику потребу да поделе своје утиске са њим што ју је веома обрадовало.

Иза даровите Ане Крстајић је узлазна каријера. За „Политику” говори и о томе колико је за композитора неопходна размена културне, односно музичке енергије.

‒ Током студија у иностранству први пут сам имала сусрет са мноштво уметника различитих култура и то је заиста утицало на мене на најлепши могући начин. Оваква синергија евоцира духовни раст и отвара ум за нове свеже идеје. Тренутно већину свог времена проводим у студију, што заправо и није нека разлика у односу на време пре пандемије. Имала сам доста посла током 2020. године, тако да ми је ванредно стање пријало у том смислу што нисам имала онолико дистракција колико бих имала без ње. Овакве околности су успориле ток времена и дале ми мир који ми је био потребан у том тренутку.

Требало би да се доста пажње посветити, сматра наша саговорница, културној сцени наше земље у медијима, да се пласирају квалитетне ствари и да се направи простор за младе талентоване уметнике, како у медијима тако и на сценама позоришта и концертних сала.

‒ Све док не престане сервирање кича и шунда на јавним платформама које конзумира просечан грађанин ове земље културна слика нашег народа неће моћи да се побољша – каже на крају Ана Крстајић.

Нови музички изазови

После премијере представе „Гранд хотела” музика Ане Крстајић моћи ће да се чује у документарном филму „Крека” у режији Слободана Иветића који дебитује на овогодишњем Фесту, као и у кратком документарном филму Николе Полића „У мрежи” чија ће српска премијера бити на овогодишњем Мартовском фестивалу.

‒ Тренутно сам у завршној фази рада на играном филму Александра Хаџи Ђуровића, који очекује своју премијеру на јесен ове године, као и на филму „Хероји” Горана Николића, чија премијера ће такође бити у другој половини ове године. Оптимистично спремам и неколико пројеката концертне музике који би требало да се десе овог лета. Радује ме што сам недавно остварила своју прву сарадњу са иностранством на пољу примењене музике, реч је о телевизијској серији продукције „Амазон” ‒ открива Ана Крстајић.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.