петак, 14.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 31.03.2021. у 23:11

Изнад Антарктика експлодирао велики метеорит пре 430.000 година

(Фото Пиксабеј)

Метеорит ширине од око 90 метара експлодирао је изнад Антарктика пре 430.000 година и тако послао ватрену куглу ванземаљског материјала на ледену површину, показало је најновије истраживање научника који бораве на Јужном полу.

Сматра се да се овакве експлозије јављају чешће од пада метеора или много већих астероида који су остављали кратере на земљи, попут оног који је уништио диносаурусе пре 66 милиона година, пренео је Си-Ен-Ен.

Откриће оваквих свемирских стена је, међутим, много теже јер остављају врло мало трагова у геолошким записима.

Матијас ван Гинекен, истраживач са Универзитета Кент, сакупио је 17 тамних честица, мањих од једног милиметара, невидљивих људском оку, док је био у експедицији на планини Сор Рондан на истоку Антарктика, где се налази белгијска истраживачка станица „Принцеза Елизабета”.

„Прво сам приметио да неке од њих изгледају као да су залепљене једна за другу, што би морало да се догоди када су честице растопљене. То би значило да многе од њих имају интеракцију када су на врло високој температури. Ово је једини разуман начин да се објасни да је у питању био огроман удар”, рекао је Ван Гинекен, водећи аутор студије која је објављена у часопису „Сајенс Адвансес”, преноси Танјуг.

5cf81

Uplaših se da nije danas!
Talicni Opanak
Turistima u Arizoni ( okolina Sedone ) tokom razgovora o udaru meteora u nasoj okolini, kazem: "Nauka je ustanovila da se to zbilo ( davno ) i da je bio petak, 13-ti... Uglavnom svi cute, nema smeha - postuju moju malenkost koja ima cudan naglasak! Hvala im, a hvala i vama! - Bio je petak 13-ti i u ovom slucaju!
Јаблан Боровић
Наравно да нема смеха када није смешно. Надам се да ниси говорио и о свом пореклу?
Snesko
Ovo je smesno. Ne znaju da se rese Korone, ali znaju da je nesto palo pre 430.000 godina.
zoran stokic
Jedna od najmlađih nauka, je nauka o virusima, morfologija, hemiski sastav, pa i vakcine, moguć je posle otkrića elektronskog mikroskopa (u Nemačkoj, Ernst Ruska, 1933.) a najstarija nauka je astronomija (5000 god). Kada komete, pri svom kretanju, budu izložene dejstvu jakih gravitacija: Sunca, Saturna, Jupitera - one bivaju "izdrobljene" u brojne male stenovite komade – "rojeve meteora" - kada uđu u Zemljinu atmosferu od trenja kroz vazduh se užare i postaju vidljivi.

logo