петак, 14.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 08.04.2021. у 14:33

Три брза воза до краја године у Србији

(Фото Танјуг)

Србија је данас први пут у својој историји набавила возове за брзине до 200 километара на сат, који су намењени за путнички саобраћај на прузи за велике брзине Београд-Нови Сад-Суботица, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.

Момировић је навео да су три електро-воза набављена по цени од око 62,2 милиона евра.

Након потписивања уговора о набавци три брза воза са швајцарском компанијом Штадлер, Момировић је истакао да ће деоница Београд Центар-Нови Сад бити завршена крајем ове године и додао да очекује да ће крајем године почети и прве пробне вожње тим возовима.

„Очекујем и да већ у фебруару следеће године успоставимо комерцијалну линију до Новог Сада”, рекао је Момировић.

Додаје да су та три савремена електромоторна воза за брзине до 200 километара на сат набављена у отвореном поступку јавне набавке, потпуности у складу са Законом о јавним набавкама и осталим прописима Србије.

„Једини понуђач који је доставио понуду био је реномирани швајцарски произвођач Штадлер, са понуђеном ценом од 62.197.200 евра са ПДВ-ом”, рекао је Момировић.

Ради се, објашњава, о три најсавременије, двоспратне електромоторне гарнитуре, изузетног комфора, које носе ознаку Штадлер ЈИШ 200.

Истиче да у складу са моделом уговора из конкурсне документације, на који се понуђач сагласио, захтевани рок за испоруку првог воза је 31. октобар ове године, а другог и трећег 31. децембар, јавља Танјуг.

„Ово су најсавременији европски возови, одличних перформанси, предивног дизајна, удобни, а укупан капацитет седишта је 316, укључујући и места за смештај особа са смањеном покретљивошћу. Вај-фај интернет, дисплеји који показују заузетост седишта, мини бар... само су неке од погодности које ће бити на располагању путницима”, навео је Момировић.

Тим возовима, каже министар, иза себе остављамо прљаве и запуштене возове и пруге у које, како наводи, годинама нико није улагао.

„Ови возови ће бити слика и прилика модерне Србије, која иде у корак са најсавременијим технологијама, која је спремна и способна да улаже у будућност и завршава до сада незамисливе пројекте”, рекао је Момировић.

Директор продаје за Централну и Источну Европу компаније Штадлер Жељко Давидовић истиче да договор са Штадлером не би био могућ без добре сарадње са „Србијавозом” и Министрством грађевинарства.

Истиче да се возови обично испоручују за две до две и по године, а да је уговор договор са Србијом да се први воз испоручи за осам месеци.

„Штадлер ће своју производњу да окрене на главу како бисмо испоручили возове до краја године. Ово је велики дан и за нашу компанију, јер је ово први брзи воз који испоручујемо у Источну Европу, то је још један знак нашег квалитета”, рекао је Давидовић.

Изразио је наду да ће компанија Штадлер сарађивати са Србијом и на неким будућим пројектима.

Амбасадор Швајцарске у Србији Урс Шмид истакао је да је Штадлер међу водећим светским произвођачима возова и изразио задовољство што ће Србија имати неке од најбољих возова.

„Желео бих да похвалим тренутне напоре Србије на проширењу и надоградњи транспортне инфраструктуре и уверен сам да ће ово подстаћи економију”, рекао је амбасадор.

Истакао је да је Швајцарска поуздан партнер Србије и да је постала један од најважнијих донатора и инвеститора.

Коментари10
65ae3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ksenija
Da smo sami u nasim fabrikama, uposlili nase radnike, pre toga odškolovala te radnike, napravili te vozove, pa da se hvalimo. Ovako nema razloga za euforijom. Drzavo, neka ti to bude cilj. A da se ne spominje da o planovima za nabavku nas niste informisali. Troše se narodne pare. Verovatno nećete objaviti komentar
dusan1
Zakači šefe neki stočni vagon da se vozimo k'o ljudi ! Da je Srbija potrošila 70 miliona eura za vozve proizvedene u Srbiji bili bi im zahvalni radnici Goše , MiN-a i Kraljavačke Fabrike Vagona i drugi koji se tim poslovima bave kao i mnogi članovi njihovih porodica . A i sama država bi tim istim radnicima naplatila porez umesto da im plaća socijalnu pomoć .
Gradjanin ovdasnji
Cudi me da nisu kupili vozove od Rusa. A da, zaboravio sam, Rusi ne prave takve vozove.
Viperovski
Ne bi bilo loše da se malo informišeš.Rusi ipak prave takve vozove a gle čuda i Kinezi,svet se menja.
Dr. P. B. Markovic
Nadam se da se planiraju visoke zicane ograde oko svih prelaza uzduz brze pruge, jer sadasnje rampe nisu dovoljne za vozove koji idu 200 Km na sat. Pogledajte primere Francuske, Nemacke, Svajcarske, ..,. Narod ce ih obilaziti i nece shvatiti koliko brzo ce voz doci do njih.
ns parking
Koliko sam ja video, pružnih prelaza neće ni biti. Od Novog Sada do Karlovaca je celokupna pruga ograđena tako da... nadvožnjaci i podvožnjaci.
marko
Da li vozovi imaju prostor za transport bicikli, decijih kolica i vecih kucnih ljubimaca?
dr Slobodan Devic
Imaju - otidite na njihovu internet stranicu. Ali, voz se zove Kiss 200 a ne JISH 200 osim ako to nije neki specijalan model za nas. Oznaka 200 je za maksimalnu brzinu ...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља