Субота, 20.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Без интернета нема бизниса

(foto Pixabay)

Чак 86 процената микро и 92 одсто малих предузећа у Србији, која активно користе интернет у пословању, има свој веб-сајт, показало је истраживање које је крајем 2020. године спровела Фондација „Регистар националног интернет домена Србије“ (РНИДС). Званични сајт фирме најважнији је дигиталан канал за стварање нових пословних прилика, далеко важнији од свих друштвених мрежа, а чак три четвртине анкетираних сматра да им је сајт у мањој или већој мери утицао на раст пословања.

Поменуто истраживање указује да се  коришћење веб-сајта позитивно одразило на повећање броја корисника (38 процената) или на бољу позицију на тржишту (27 одсто). Фирме из области производње, индустрије и грађевинарства чешће наводе да је сајт допринео повећању броја клијената (52 процента), док фирме из области трговине наводе да је сајт „кривац“ за повећање продаје (24 посто). Са друге стране, фирмама са годишњим обртом мањим од четири милиона динара, коришћење веб-сајта је најмање утицало на повећање продаје (2 одсто).

Убедљива већина и малих и микро предузећа, иако у нешто мањој мери него већа предузећа, за адресу свог веб-сајта изабрала је .rs  домен, па регистрован бар један назив .rs домена има њих 58 процената. Изабрали су баш тај домен јер наводе да асоцира на српско тржиште, јер им улива поверење, подршка на нивоу регистра је у Србији, а препознали су и да је .rs безбедан. Регистроване називе домена користе пре свега за адресу пословног веб-сајта, за промоцију услуга и производа на интернету, али и за реализацију маркетиншких кампања. Нешто мање од половине анкетираних (46 посто) има пословну имејл адресу на сопственом називу домена.

Истраживање је за потребе РНИДС-а спроведено крајем 2020. године и обухватило је представнике 304 микро и 101 малог предузећа која су пословно присутна на интернету, било да имају свој сајт, или користе само друштвене мреже. Циљ истраживања био је да се установи у којој мери и на ком домену предузећа обављају своје пословне активности на интернету, који је разлог за избор одређеног домена, али и на који начин се регистровани назив домена користи у пословању.

Друга истраживања обављена прошле година у којима су анкетирана мала и средња предузећа без обзира на то да ли имају успостављено пословно присуство на интернету кажу да постоји још велики број микро и малих предузећа која нису присутна на интернету. Према резултатима истраживања „1000 предузећа“ USAID-овог Пројекта сарадње за економски развој, 43 посто микро предузећа нема сајт, док је тај проценат код малих предузећа 24 одсто.

 

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.