Без интернета нема бизниса
Чак 86 процената микро и 92 одсто малих предузећа у Србији, која активно користе интернет у пословању, има свој веб-сајт, показало је истраживање које је крајем 2020. године спровела Фондација „Регистар националног интернет домена Србије“ (РНИДС). Званични сајт фирме најважнији је дигиталан канал за стварање нових пословних прилика, далеко важнији од свих друштвених мрежа, а чак три четвртине анкетираних сматра да им је сајт у мањој или већој мери утицао на раст пословања.
Поменуто истраживање указује да се коришћење веб-сајта позитивно одразило на повећање броја корисника (38 процената) или на бољу позицију на тржишту (27 одсто). Фирме из области производње, индустрије и грађевинарства чешће наводе да је сајт допринео повећању броја клијената (52 процента), док фирме из области трговине наводе да је сајт „кривац“ за повећање продаје (24 посто). Са друге стране, фирмама са годишњим обртом мањим од четири милиона динара, коришћење веб-сајта је најмање утицало на повећање продаје (2 одсто).
Убедљива већина и малих и микро предузећа, иако у нешто мањој мери него већа предузећа, за адресу свог веб-сајта изабрала је .rs домен, па регистрован бар један назив .rs домена има њих 58 процената. Изабрали су баш тај домен јер наводе да асоцира на српско тржиште, јер им улива поверење, подршка на нивоу регистра је у Србији, а препознали су и да је .rs безбедан. Регистроване називе домена користе пре свега за адресу пословног веб-сајта, за промоцију услуга и производа на интернету, али и за реализацију маркетиншких кампања. Нешто мање од половине анкетираних (46 посто) има пословну имејл адресу на сопственом називу домена.
Истраживање је за потребе РНИДС-а спроведено крајем 2020. године и обухватило је представнике 304 микро и 101 малог предузећа која су пословно присутна на интернету, било да имају свој сајт, или користе само друштвене мреже. Циљ истраживања био је да се установи у којој мери и на ком домену предузећа обављају своје пословне активности на интернету, који је разлог за избор одређеног домена, али и на који начин се регистровани назив домена користи у пословању.
Друга истраживања обављена прошле година у којима су анкетирана мала и средња предузећа без обзира на то да ли имају успостављено пословно присуство на интернету кажу да постоји још велики број микро и малих предузећа која нису присутна на интернету. Према резултатима истраживања „1000 предузећа“ USAID-овог Пројекта сарадње за економски развој, 43 посто микро предузећа нема сајт, док је тај проценат код малих предузећа 24 одсто.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.