субота, 15.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 09.04.2021. у 18:28 Снежана Ковачевић

Нови аутобуси на гас у Новом Саду

(Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – „Паметни” градови имају и „паметан” јавни превоз, а Нови Сад покушава да се приближи том идеалу у саобраћају, засад највише кроз интензивну обнову застарелог возног парка. У последње две године, набављено је 100 нових аутобуса, од којих је најновијих 29 недавно стигло у Градско саобраћајно предузеће „Нови Сад”.

Неколико нових је пуштено на улице града, мада су сва ова возила ‒ 24 соло и пет зглобних, регистрована. Директор ГСП-а Иван Радојичић каже да ће сви ускоро изаћи у промет. Соло ће моћи да прими до 90 путника, а зглобни 140. Сви за погон користе природни гас који мање загађује животну околину, имају уграђену климу за путнике и возача, платформу за особе са инвалидитетом и место за инвалидска колица. Такође, како наводе у ГСП-у, пружају видео-надзор и вајфај.

Последња серија стиже из производње турског БМЦ-а, чија су возила и одраније део возног парка ГСП-а. Нове је градски превозник купио, према речима градоначелника Милоша Вучевића, из повољног кредита Европске банке за обнову и развој, за седам милиона евра. Тако је укупно у последње две године, за сто аутобуса, рачуна, уложено три милијарде динара.

Аутобуска карта, како је оценио, није скупа, тако да људи могу бити заинтересовани да се возе градски превозом и да се тако релаксира велик притисак у саобраћају. Град у вези са тим сарађује са ФТН-ом и професором Вуком Богдановићем који каже да је један од најважнијих сегмента „паметног града” „смарт мобилити” или паметни саобраћајни транспорт.

„Окосница тога је квалитетни јавни превоз”, истиче Богдановић.

У Европи, према подацима превозника, постоји око 790.000 аутобуса просечне старости 11,4 године и они превезу око 35 милијарди путника годишње, навео је професор и додао да Нови Сад сада има возни парк стар око седам година.

„Свакако да ће се побољшати квалитет ваздуха јер годишње се преко 20 милиона тона угљен-диоксида емитује од јавног превоза”, наводи Богдановић.

Ипак, неки кораци још предстоје, као што је најављено увођење електричних аутобуса. Такође, неке ствари које су започете треба завршити, као што је систем електронске наплате.

ГСП очекује мање трошкове пословања предузећа због коришћења компримованог природног гаса. Нови аутобуси, према речима директора, чине половину возног парка и омогућиће значајну уштеду од око 20 милиона динара месечно.

„Поготово сад када нам је сваки динар значајан јер се налазимо под короном. Прелазимо исти број километара док нам је број путника преполовљен. Сваки месец због тога бележимо губитке од 100 милиона на месечном нивоу”, каже директор.

Град је помогао у претходном периоду епидемије, са више стотина милиона динара из свог буџета, да се финансијски проблеми преброде.

Градоначелник је најавио и нове инвестиције, али засад су то још преговори са Европском банком за куповину првих десет електричних аутобуса. Нови Сад их досад није имао, тако да ће за њих бити потребно изградити и пунионице.

Коментари1
f8c34
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan lala
Prosto za ne poverovati kupovati autobuse iz Turske a imamo nasu firmu IKARBUS u Beogradu . Jeli ovo "domacinsko trosenje" budzetski para ? Odgovornog ko je sklapao ugovor sa Turcima a preskocio naseg proizvodjaca treba odmah najuriti i obavezno utvrditi da ovde nije bilo korupciskih muljanja radi licne koristi . Molim da mi se komentar objavi .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља