среда, 12.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 15.04.2021. у 18:00 Дејан Алексић
ДЕЛЕГАЦИЈА БЕОГРАДА У МОСКОВСКОЈ ФАБРИЦИ ШИНСКИХ ВОЗИЛА

Комфорнији и поузданији јавни превоз за Београђане

Наша престоница планира набавку 130 трамваја и 154 тролејбуса до 2033. године. – У скорој будућности доминантан превоз у престоници постаће шински систем
Московски „PC Transport systems” (Фото: Беоинфо)

Челници града Београда, као и у више наврата у претходним годинама, поново обилазе светске метрополе да би узели нове пелцере за београдски јавни превоз. Овога пута дестинација су Москва и Санкт Петербург, а фокус је, како се чини, јуче био на трамвајима и тролејбусима. Тако су Никола Никодијевић, председник Скупштине града, Јовица Васиљевић, секретар за јавни превоз, и Радиша Момчиловић, директор ГСП „Београд”, посетили московски „PC Transport systems”, фабрику шинских возила, истакавши да наша престоница планира набавку 130 трамваја и 154 тролејбуса до 2033. Никодијевић ипак није прецизирао оно што је путницима у београдском јавном превозу важније – да ли ће у наредних годину-две на градске улице коначно изаћи неки нови трамвај или тролејбус. Јер, подсетимо, просечна старост трамваја је око 35 година. Ако се узме да су на београдским улицама најмлађи КАФ трамваји купљени пре десетак година у време градоначелниковања Драгана Ђиласа, јасно је да Београђане превозе и бројни трамваји стари око пола века, што свакако није за похвалу. Да су и троле зреле за обнову, и то што пре, а не до 2033, говори чињеница да је њихова просечна старост 11 година.

Никодијевић је јуче указао да је циљ Београда комфорнији и поузданији јавни превоз, али тешко да ће се то ускоро и остварити ако се под хитно не набаве први нови трамваји и не замене изузетно стари „чешки” и „швајцарски”.
– Делегација Београда у посети је фабрици шинских возила у Москви да би се упознала са технологијом и искуствима које нам може понудити руска страна. Захвални смо домаћинима што нам је пружена могућност да на лицу места видимо производни погон за шинска возила, њихову технологију сервисирања, да се информишемо о искуствима у областима одржавања и техничке подршке – навео је Никодијевић и поновио оно што су небројено пута најавиле и његове колеге из Старог двора – да ће у скорој будућности доминантан превоз у Београду постати шински систем.

Стратегијом развоја јавног линијског превоза путника и Планом генералне регулације шинских система планирано је проширење београдске трамвајске мреже од 41,3 километра (31 километар до 2033. године), као и изградња четири нова трамвајска депоа.

Када се говори о тренутној ситуацији на градским улицама, јасно је да ће се још прилично чекати док се остваре ова обећања. Јер, осим што Београђане и даље превозе изузетно стари трамваји, нови километри нових трамвајских коридора још нису ни на видику (последњи потпуно нови коридор је трамвајска веза преко Моста на Ади). Осим тога, засад су трамваји спорији од других видова јавног превоза, а ако дође до неке незгоде углавном не постоје алтернативе за преусмеравање ових возила. Трамвајске линије редовно су и прва жртва када је реч о реконструкцијама улица. Довољно је подсетити на мучну обнову улица од Рузвелтове до тврђаве. А да би мотиви на трамвајској слици престонице постали ведрији и бољи, јасно је да су за њену „рестаурацију” потребна велика улагања и одлична организација.

Коментари8
5e768
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

slobodan
Gde bude najveca provizija, tamo ce u sklopiti posao.
Сањајући метро
"просечна старост трамваја је око 35 година". Колика је просечна старост трамваја у другим градовима који имају развијен трамвајски градски превоз? На пример, у Бечу? Највероватније је знатно преко 35 година, јер у Бечу има барем стотинак трамваја старијих од 50 година. Шта ће бити са потпуно ремонтованим, веома солидним и трајним трамвајуима које је Београд добио као донацију Базела (Швајцарска)? Да ли је овде реч заиста о дотрајалости шинских возила, или о јавној набавци која се некоме смеши?
Путник
"Наша престоница планира набавку 130 трамваја и 154 тролејбуса до 2033. године." А да прво завршите аутобуску станицу, 5 година је градите, срампота.
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Ako je delegacija grada Beograda koju je predvodio g-din Nikola Nikodijević, inače predsednik Skupštine grada Beograda želela da se upozna sa tehnologijom i iskustvima u prouzvodnji tramvaja nije trebala da ide na tako dalek i naravno skup put u Moskvu i Sankt Peterburg. Trebali su svi da sednu u autobus i odu do Kragujevca u posetu fabrici Siemens Mobility, koja je 14.12.2020. isporučila prvi od 47 Avenio tramvaja koji se u Srbiji proizvode za grad Bremen u Nemačkoj.
dusko jugoslavija
Delegacija sva strucnjak do strucnjaka.Sramota.Ne treba menjati tramvaje zato sto su stari,vec ako su neispravni.Po Pragu i Becu se krecu stari ali i novi tramvaji.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља