Субота, 23.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Грабарић: Много ми недостаје Игор Вук Торбица

После представе „Ружни, прљави, зли” хрватски глумац поново има ангажман у Београдском драмском позоришту – улогу у представи „Демократија”
Озрен Грабарић (Фото: сајт Гавеле)

Награђивани хрватски глумац Озрен Грабарић увелико припрема нову представу „Демократија” у Београдском драмском позоришту, а за Танјуг са великом тугом истиче да му веома недостаје преминули млади редитељ Игор Вук Торбица, с којим је радио изузетно успешан комад „Хинкеман” у Загребу.
Талентовани глумац је поново у Београду и ових дана одлази на пробе нове представе „Демократија” према мотивима драме Јосифа Бродског, у режији Вељка Мићуновића, у којој још играју Тамара Алексић, Ивана Николић, Арпад Месаром и Милутин Дапчевић.
Претходни пројекат „Ружни, прљави, зли” по истоименом италијанском филму (1976) Етореа Сколе, у режији Ленке Удовички, освојио је награду самог БДП-а за најбољи глумачки ансамбл који су, уз Грабарића, сачињавали Вања Ненадић, Ива Илинчић, Марко Гверо, Наташа Марковић, Јана Милосављевић, Александар Јовановић, Јово Максић и многи други.
„Ту драму смо радили у врло специфичним условима у првом налету пандемије ковида 19. Представа је изнета на леђима предивног ансамбла, правог заједништва, које се, према мом искуству, веома ретко догађа у позоришту. Зато имам потребу да се поново вратим овде, јер се ту осећам као код своје куће. Део сам нечег великог, значајног, не само за Србију, већ и за читав регион”, похвалио је Грабарић напредак БДП-а.
Премијера драме „Демократија” на сцени БДП-а очекује се половином маја.
„Тема драме звучи јако узбудљиво, врло је паметно, духовито, болно, изузетно осмишљена. За разлику од претходне представе, овде је мањи ансамбл, интимнија је драма”, приближио је комад Грабарић и додао да су пробе недавно почеле.
Он истиче да уметнички дели исти простор а колегама које се несебично подржавају.
„Обострано смо се заволели у првој сарадњи. Сви редом су ме овде дивно примили, од управника Југа Радивојевића до свих осталих”, одушевљен је Грабарић.
„Плашимо се нових мера, могућих затварања, како решити мој одлазак преко границе, појаве нових сојева вируса. Снаћи ћемо се, макар ме коферима пребацивали с једног места на друго, или нека ме кријумчаре”, уз смех коментарише Грабарић и додаје да је одличан начин супротставити се пандемији путем – културе.
На годишњој додели награде БДП-а у фебруару, Грабарића је фасцинирало колико је врхунских уметника на једном месту, те му је било узбудљиво да поред њега седе Бранка Катић, Мирјана Карановић, Јагош Марковић...
„На једном месту имамо врхунске редитеље – Дијего де Бреа, Ивица Буљан, Себастијан Хорват... Све велика имена. Велико је задовољство слушати их како говоре о позоришту. Данас ретко ко прича о театру, а они то раде, што је фасцинантно. Код нас у Хрватској мало се прича о уметности, позоришту нарочито”, открио је талентовани глумац.
Грабарић је све фасцинирао демонском димензијом улоге у драми „Хинкеман” Загребачког казалишта младих, у режији Игора Вука Торбице.
„Велика је трагедија све то што се догодило с Торбицом. Он је фантастичан редитељ и, пре свега, сјајан човек. Торбица је својим радом тријумфовао у целом региону. Успех једног позоришта, глумца или редитеља јесте успех свих нас”, нагласио је глумац који има моћ невероватне трансформације у сваком смислу до те мере да га многе колеге и публика не препознају у новим улогама које ради. Грабарић готово никада не упада у маниризам, а многи драмски уметници данас ће упасти у ту замку да буду обележени идентичним начином глуме, као да су на „ауто-пилоту”.
„У Србији је присутан присутан култ глумаца, у Хрватској не толико, док је у Словенији снажан култ редитеља. Пре свега волим глумце, тако да и текст, паметне редитељске концепте, сценографију и костимографију, гледам преко глумца”, приметио је Грабарић.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sasa Trajkovic
Уметност је мост који спаја светове, културе, народе... уметност има један императив слобода и један облик креативности који проистиче из игре. Позориште - театар је игра преточена у колективну уметности и интеракцију глумаца и публике ...редитељ је носиоц представе али само док се не подигну завесе а онда представа почиње да живи свој живот. Глумци су велика деца која само требају да се играју живота без ограничења или стега који им намеће банална често вулгарна имитација живота који живимо.
Boris
Ako umetnost treba da spaja nacije ili narode onda je taj spoj jak kao paucina posebno kada su Hrvati u pitanju

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.