Субота, 25.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Стојадин" слави педесети рођендан

(Фотографије Википедија)

КРАГУЈЕВАЦ – Застава 101, популарни „Стојадин” пре два дана прославио је 50. рођендан.

У Београд је стигао 16. априла 1971. године, а представљен је на Сајму аутомобила, подсетио је портал АутоРепублика.

Предсеријска производња је почела 16. новембра исте године, док су први примерци склопљени као резултат масовно организоване производње, а сишли су с производне траке 25. априла 1972. године. Проширење фабрике је каснило, па су у оне ране примерке уграђивани Фијатови мотори и то не само из Италије већ и они које је Фијат производио у Аргентини и Колумбији.

„Стојадин” се производио све до 21. новембра 2008. и у том периоду је из крагујевачке фабрике изашло 1.045.458 аутомобила, што га чини најпродаванијим моделом Заставе у историји.

Ова марка аутомобиле је највише купаца имала 1979. године када је испоручено 88.918 возила, али је његова популарност нагло опала када је дебитовао Југо.

Примера ради, првих милион возила је продато до 1991. године, што говори о томе да је током последњих 18 година производње тек нешто више од 45 хиљада купаца изабрало „Стојадина”.

Током 38-годишње производње мало се изменио, посебно с дизајнерске стране и то се десило, рецимо, кад су се појавили коцкасти фарови и пластични браници.

Такође, постојале су верзије са троје и петоро врата, као и оне с неколико пакета опреме, а најпознатија је модификација са 1,3-литарским мотором који је имао 73 коњске снаге, преноси Танјуг.

Поред свима познате ознаке Застава 101, „Стојадин” се продавао и као Југо Скала 55/65 и Застава/Југо 311/511.

Извозио се и у Немачке, Француске и Велике Британије, а могао се видети и на путевима држава источног блока.

Коментари18
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Joca Dobric
Da, sticajem dobrih okolnosti onog vremena imao sam i Ficu i Sojadina i Juga i bio sretan i zadovoljan , i ne pada mi na pamet da kazem nesto lose za ova Nasa vozila , to je vrijeme Takve Tehnologije , zapadni su bili mnogo skuplji -sjajniji- i malo kvalitetniji , jednako su se kvarili i korodirali a djelovi preskupi i nedostizni ,, i tako da nas nisu rasturili Danas bi pricali i poredili nase automobile sa Volvom Audiom ili nekim drugim ,,
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Како рођендан нечему што је "умрло" још 2008?
Драган П.
Није умрло, ено још стојадина по путевима Србије. Живи и (не баш сасвим) здрави.
Dr Slobodan Devic
Kupicemo ficu, dacemo mu mleka, pa ce da izraste u stojadina ...
Barka
Srecan rodjendan, Stole!
Соколе Иваноски
Колико се сећам, као студент-дипломац на Машинском факултету у Београду, први 101 је био паркиран испред факултета нешто раније 1970. Ја сам дипломирао крајем фебруара те године, знчи „кец„ је био већ готов. Наши професори са смера Мотори и моторна возила били су ангажовани у изради аутомобила. Њих више нема, али неки млађи асистенти требало би да знају тачније.
dr Slobodan Devic
A da nije to mozda bio Fijat 128?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.