Енчилада на српски начин
Постоји укорењено веровање да „све носиш из родитељског дома”. То се односи на оно што зовемо кућно васпитање, али и на емпатичност, емоционалну интелигенцију и морална расуђивања. И укус.
Зато је готово невероватно да су потомци оних који су васпитавани на „Каравану” Милана Ковачевића, „Времеплову” или „Са камером кроз свет” Светолика Митића, емисијама о природи доктора Дејвида Беламија, домаћим драмама и шоу програмима, „Двогледу” и „Кино оку”, интервјуима Драгана Бабића... постали заљубљеници у теленовеле.
Колико су на наш одабир телевизијске забаве утицале мексичке, бразилске, аргентинске, чилеанске, а касније турске и индијске серије?
Деведесетих година су освојиле публику: „Гуштеров осмех”, „Госпођица”, затим „ И богати плачу”, па легендарне „Есмералда”, ,„Марисол”, „Робиња Изаура”, „Касандра”, „Љовисна”... Учиниле су, можда, да нам несташице струје, хране у самопослугама и санкције брже прођу.
И да не заборавимо, мада се већина ових теленовела на шпанском и португалском језику емитовала на ТВ Пинк, знатан учинак имало је и тада најмлађе чедо Телевизије Београд – Трећи канал. На њему је 1997. приказивана ултрапопуларна серија „Касандра”, затим и „Љовисна”, „Госпођица” (1998)... Почетком двехиљадитих теленовеле су се вртеле и на БК телевизији.
Наше гледалиште је „прогутало” око 200 срцепарајућих прича од којих је чак 70 из мексичке продукције „Телевиса”.
Такав успех охрабрио је и наше комшије у Хрватској да се упусте у производњу прича компликованог заплета и брзог снимања које су од глумаца начиниле позната имена, а емитоване су и у Србији.
Телевизија Прва постигла је велику гледаност својим серијама рађеним по латиноамеричким матрицама „Истине и лажи” и „Погрешан човек”.
Најновија хит серија чије се премијерне епизоде приказују од уторка до петка у добро одабраном термину од 21 час је „Игра судбине” за коју сценарио пише новинар и публициста Жарко Јокановић. Серија је базирана на колумбијској теленовели „Нови богати, нови сиромашни,” али је Јокановић изменио причу.
У серији су сви елементи неопходни за телевизијску „енчиладу” (тортиљу пуњену различитим састојцима од пасуља и кромпира до свих врста меса).
За почетак, Ада, мајка једног сина, заправо је мајка другог момка, отац није отац, богаташ постаје сиромах, нећак мрзи тетку, а снаха мрзи све око себе осим новца. Ту су и нови лик Максим, невини робијаш, мистериозна смрт Адиног мужа, жестоки момак Комарац који је проглашен мртвим, а заправо је жив... И три секретарице којима никада није зазвонио телефон, инспекторка Стана која не може да се одлучи да ли је из комедије или акционог филма. У богаташкој кући се пије на хектолитре чаја и „жутог сока ” и нема српске домаћице која није помислила: „Благо њима, ништа не кувају”... Мушком делу глумачке екипе је било лагодно на снимању – Ненад Ненадовић (глуми Брунера) већину сцена снимио је у кућном хаљетку, Лука Рацо са пешкиром око струка, а Павле Јеринић (Матија) у гаћама... Ликови који су по ономе како се понашају и говоре иритантни, постају публици омиљени...
Нација је била констернирана податком да је завршено снимање свих 307 епизода. Али, стигла је спасоносна вест – пише се нових 100. Све распетљано биће поново запетљано.
Подели ову вест





Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.