Субота, 31.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

„На други поглед” Аустријског културног форума

Ви­део-рад „Шти­мунг” Ива­не Ив­ко­вић и Ма­ри­не Мар­ко­вић (Фо­то Ау­стриј­ски кул­тур­ни фо­рум)

Бранка је народна певачица и прихвата је различита публика. У бару у ком наступа окупљају се радници и академици, политички различито опредељене мераклије – од левице до деснице, од хомофоба до ЛГБТ популације. Уз Бранку је и Владица девојка напредних схватања, одрасла у Шведској. Она пробија табуе и често је мета предрасуда. Њих две, наизглед потпуно различите, заједно се представљају на сцени, остављајући утисак искреног сестринства и оснажујући људе у свом окружењу.

То је сиже видео инсталације „Штимунг” коју су урадиле уметнице Ивана Ивковић и Марина Марковић. Њихов програм постављен је онлајн на платформи Аустријског културног форума „На други поглед” где је изложено по 10 радова визуелних уметника из Србије и Аустрије. Ауторке кажу да је спој Бранке и Владице атипичан, али аутентичан.

– Међусобно разумевање и подршка коју размењују две жене на сцени, али и ван ње, инспирише и ослобађа, отварајући простор слободе где је са јасном поруком настао наш рад – истичу Ивана и Марина.

На платформи је постављена и инсталација „Све могуће” Хане Штипл из Аустрије. Она је у новинама и на интернету од 2005. године прикупљала огласе Српкиња и Аустријанки.

– Поглед на ове огласе открива насиље масовног оглашавања. У питању је нуђење самоексплоатације. Постоји животна прича иза сваког од ових огласа, са свим несигурностима и идентитетским променама – истакла је ауторка.

Дела ових уметница изабрана су на конкурсу за радове који указују на који начин европска друштва посматрају себе и друге, као и оне како се превазилазе предрасуде које Аустријанци и Срби имају једни о другима упркос, или управо због блиских историјских односа. Покретањем онлајн платформе обележава се 20 година од оснивања Аустријског културног форума Београд и 185 година од успостављања дипломатских односа између Аустрије и Србије.

Марина Марковић завршила је студије сликарства на ФЛУ где је на докторским студијама из области нових медија. Ивана Ивковић стекла је међународно признање углавном проблематизујући неславне класичне улоге између жена и мушкараца у својим цртежима и перформансима.

Хана Штипл студирала је филозофију, историју уметности и сликарство на бечком Универзитету примењених уметности. Докторирала је у области теорије пејзажа. 

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.