Самоодрживи град користи потенцијале испод земље
Будућим тунелом који ће спојити Савску и Дунавску падину возите дете у школу. Заустављате се на безбедном месту испод Основне школе „Дринка Павловић” у центру. Дете излази и кроз објекат са базеном, спортским теренима који спаја тунел и школско двориште одлази на наставу. Можда звучи као далека будућност али ово је једно од решења пројекта „Самоодрживи град” архитекте Данила Дангубића и његовог тима који ће Београд и Србију у септембру представити на бијеналу архитектуре у Сеулу. Тема овогодишњег бијенала, чији је директор француски архитекта Доминик Перо, који је лично изабрао пројекат нашег архитекте, је „Одрживи град”, односно његова способност да се изнесе са свим изазовима и брзим променама које се дешавају.
Рад београдског архитекте Дангубића биће изложен уз још 39 пројеката, одабраних међу више од 1.400 приспелих на конкурс из целог света.
– Овај пројекат бави се потенцијалима града. Прва идеја бијенала одрживи град ме асоцира на Београд као град који је доказао своју одрживост кроз векове а друга идеја бијенала је подземље, односно како га искористити као простор за градњу. Нови тунел који се пројектује и који ће повезати савску и дунавску страну је саобраћајни пројекат, а наша идеја је да тај тунел отворимо, да нема само почетак и крај него да се из њега извире у град, било да уђете у гаражу у Палмотићевој улици на чијем је врху тржница, било трг или у школско двориште – објашњава Дангубић који је „Самоодрживи град” јуче представио у свом бироу у здању БИГЗ-а.
Његов пројекат град је подржао, али нема обавезу да било коју идеју реализује тим пре што је реч о комерцијалним садржајима који би испунили утробу земље. Архитекте из студија Данила Дангубића понудиле су граду палету из које ће извлачити потенцијалне идеје за будуће конкурсе попут оног за метро-станице који би према речима Марка Стојчића, градског урбанисте, требало да буде расписан на лето.
– Ове године почиње изградња метро-система, односно његовог депоа, а до тада ћемо добити одговор архитеката како они виде простор будућих 40 метро-станица прве линије метроа као и простора изнад њих – каже Стојчић.

Град ће, наводи он, пружити Дангубићевом тиму логистичку помоћ око организације путовања у Сеул али за њега је важније то што ће моћи да искористи знање које ће архитекте стећи на бијеналу архитектуре у Јужној Кореји и применити га у будућим пројектима који се тичу подземља Београда.
– Неке елементе „Самоодрживог града” можда ћемо интегрисати кроз реализацију тунела који ће повезати савску и дунавску падину без драстичног поскупљења пројекта. Изградња тунела смањиће аутомобилски саобраћај у центру града за 17 одсто – истиче Стојчић.
И он и Дангубић немају дилему око тога да Београду треба више зеленила и простора за пешаке и бициклисте и да је саобраћају место под земљом.
– Становници престонице мораће да одустану од свакодневног коришћења путничких аутомобила. Наша моторизованост је на нивоу најбогатијих европских градова и са 650.000 аутомобила саобраћајнице које имамо то више не могу да издрже. Зато треба да прихватимо нову хијерархију у саобраћају по којој је пешак на првом месту, потом бициклиста, јавни превоз па тек онда аутомобил – наглашава Стојчић.
Рушење нелегалних објеката у Макишу
Нелегални објекти саграђени у ужој зони водоизворишта у Макишу биће уклоњени, тврди Марко Стојчић.
– Све инспекцијске службе су ангажоване и постоје решења за уклањање тих објеката, о озакоњењу се одбацују. Јер, ужа зона водоизворишта између реке Саве и Обреновачког пута не сме да буде урбанизована. Апелујемо на инвеститоре да то не раде, неће моћи да их легализују – изричит је Стојчић.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.