среда, 23.06.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Обнова Карађорђеве од моста до Савског трга на јесен

Техничка документација за реконструкцију ове улице је при крају, дозвола још није добијена. – Радове ће финансирати „Београд на води”
(Фото Д. Алексић)

Жила куцавица несуђеног београдског ситија – Карађорђева улица на јесен ће бити обновљена од Бранковог моста до Савског трга, уверавају у граду. Тај део једина је коцкица која недостаје да цео потез од Париске, где Карађорђева почиње, па све до Савског трга, где се завршава, буде сређен. Пре тога, на лето би требало да профункционише нова црпна станица чије пробе почињу ових дана, каже Марко Стојчић, главни градски урбаниста. Њено пуштање у рад услов је да стара станица испред болнице „Свети Сава” буде порушена и да се део коловоза око Савског трга коначно среди и пусти у саобраћај.

– Техничка документација за реконструкцију Карађорђеве улице је при крају, дозвола још није добијена. „Београд на води” финансираће и њену обнову која мора да се ради ове године и почеће на јесен – истиче Стојчић.

Сређивање овог дела Карађорђеве у граду се најављује већ неколико година, али се до сада није излазило са прецизнијим роковима за почетак радова. Реч је о делу улице у којем су архитектонски бисери деценијама били препуштени пропадању.

Тај сегмент Карађорђеве годинама је био и асоцијација на важно саобраћајно чвориште, пре свега због Главне железничке станице и БАС-а.

За сада надлежни не излазе са детаљима шта ће се све радити у овом делу Карађорђеве када обнова крене, али према ранијим, спорадичним информацијама, чини се да ће то бити сређивање коловоза са трамвајским шинама, тротоара и инсталација. По свему судећи, тротоари ће, као и у делу улице који је доскора реконструисан, бити поплочани гранитним плочама, а сугестија грађана који свакодневно пролазе туда је да се обавезно прошири тротоарски простор прекопута БАС-а, односно на непарној страни Карађорђеве. Јер, тај део плочника је врло узак и на њему пешаци из супротних смерова готово да не могу да се мимоиђу.

За сада се не зна да ли ће у току обнове овај део Карађорђеве бити оплемењен зеленилом, односно садницама дрвећа. Али, како се чини, боље дане, макар према ранијим најавама градских челника, дочекаће коначно фасаде у Карађорђевој које нису улепшане пре неколико година у току акције обнове спољних зидова зграда у овој улици. Реч је пре свега о неколико објеката на непарној страни саобраћајнице између границе Карађорђеве са Савским тргом и Економског факултета, као и о низу зграда на парној страни ближе Бранковом мосту. Најпознатија и највише девастирана међу њима свакако је зграда некадашњег хотела „Вилсон” прекопута БАС-а која је у току бомбардовања у Другом светском рату остала без целог једног крила. Надања су да ће у току обнове, ако до ње заиста и дође ускоро, ова зграда с краја 19. века рађена у стилу сецесије бити изворно уређена са свим детаљима, али и са крилом зграде које тренутно недостаје. Да ли ће тако бити не зна се, али оно што је неспорно, архивски материјал и фотографије за такву реконструкцију и те како постоје.

Први део се обнавља од 2018.

Пројекат обнове Карађорђеве, од моста до Париске, и Савског кеја, од моста до Бетон хале, за коју је био задужен конзорцијум око „Енергопројекта”, започет је крајем 2018. и према првобитним роковима и најавама надлежних требало је да буде окончан комплетно крајем јануара 2020. Али, до тада је на једвите јаде и у трци са временом завршено сређивање само Карађорђеве. Уређење кеја протегло се кроз целу 2020, а на њему је наставило да се радуцка и ове 2021. Посао званично после више пробијених рокова јесте завршен, али незванично, што и шетачи голим оком виде, има још детаља да се среди.

Коментари7
17781
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Petar
Obavezno posaditi drvored na sredini ulice, kao u zelenim metropolama!
Daca
Hvala Vam na članku. Dali možete da iztrazujete kada kreće konačno rekonstrukcija pošte na savskom trgu?
Marc23
Ako BNV obnavlja valjalo bi i da odrzava...Onaj drugi deo Karadjordjeve koji je obnovljen je vec isaran grafitima kojih je svaki dan sve vise, a niko nista ne preduzima da ih prijavi ili ukoni.
Posmatrac iz NYC USA
Grafiti su deo "kulture" Srbije i ma sta radili uvek ce se pojaviti novi.
rasa
Stari grad Beograd treba da se rastereti od saobraćaja celoga grada, sa tunelima, mostovima, obilaznicama, metroom... Tek za 10 ili 20 godina će početi da se nazire gužva pešaka, turista i meštana u starom gradu od save do dunava. Ne postoji prostor koji nije ušao barem u fazu borbe za lokaciju investitora na teritoriji staroga grada. To je najveća pobeda Beograda protiv svojih političkih neprijatelja u regionu i evropi.
pa vidi ovako
prvo završite započeto i zatrpajte rupe, pustite saobraćaj da radi normalno, pa onda kopajte i podkopavajte.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.