Понедељак, 02.08.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Аеродром „Ечка” тражи гранични прелаз

Већ привремена могућност директног слетања показује оправданост да овде постоје пасошке и царинске контроле
(Фото Ђ.Ђукић)

Зрењанин – Приватни инострани авиони ако желе да се спусте на неки од мањих аеродрома  у Србији морају најпре да слете на један од три велика аеродрома у Београду, Нишу или Краљеву, јер само на њима могу да обаве полицијске и царниске формалности и тек онда да наставе лет у унутрашњости земље. Та чињеница посебно отежава пословање аеродрома „Ечка” код Зрењанина, који се у последњих неколико година развија и покушава да прати експанзију привреде града на Бегеју, а за њега се интересују и инострани купци.

Док се на већини малих ваздухопловних лука ушло у, пре свега, агилне маркетиншке покушаје, а од инфрасртуктуре је урађено мало, „Ечка” има све: адекватну и опремељену зграду, писту, има највише активности у домену генералне авијације у земљи, не тражи паре од државе и што је најважније има пословну стратегију која би јој у будућности омогућила самоодрживост.

Павле Марковић, директор Аеродрома „Ечка”

Стручњаци тврде да је ваздухопловно пристаниште код Зрењанина најопремљеније од свих наших малих аеродрома, али га мучи исти проблем као и све остале тог ранга. Не може да пружа услуге граничног прелаза у довољној мери. Павле Марковић, директор Аеродрома „Ечка”, у разговору за „Политику” истиче да због недостатка тих услуга не могу да прате своје окружење. Они су већ успели да обезбеде привремени гранични прелаз у трајању од три месеца годишње, али захваљујући привредној експанзији Зрењанина, изградњом нових фабрика и доласком страних инвестиција, ситуација се на овом аеродрому драстично мења и то на боље. Из дана у дан је све више захтева за слетање страних летелица и граничне услуге би биле неопходне током целе године. Својом иницијативом Ечани су успели већ два пута да обезбеде привремени гранични прелаз на свом аеродрому. То је омогућило да се тестира интерес и пракса је показала да је он изузетан. Марковић апелује да државне институције, пре свих МУП и Царина омоугуће непрекидан рад својим службама на аеродрому. Он предочава да им се иностране компаније, којих је овде све више и више и које граде нове погоне, све чешће обраћају са захтевима за слетање, али им се у садашњим условима морају извињавати и објашњавати да прво морају да слећу у Београд ради пасошке и царинске контроле. У међувремену покушавају да продуже привремену дозволу за гранинични прелаз. То послован свет тешко разуме.

– У нашем случају, гранични прелаз не отвара само границу већ и нова радна места на аеродрому за механичаре, инжењере и остало земаљско особље неопходно за функционисање повећаног обима ваздушног саобраћаја. Да се не говори о томе да долазак бизнисмена значајно повећава шансе за нова радна места у овом делу Баната ‒ закључује Марковић, а за „Политику” потврђује да се странци интересују за евентуалну куповину аеродрома кроз писмено тражење информација, али да он за то није надлежан.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Nikola
Ето и прилике за развој туризма. Добродошли у једини град на свету који има аередром а нема чисту пијаћу воду!
Zrenjaninac 2
Gde nestade Aero klub "Žarko Zrenjanin" koji je vlasnik i osnivač svega na ečanskom aerodromu? Oterani su stari vazduhoplovci koji su pronosili slavu ovog sporta. Aerodrom je hteo prisvojiti i grad Zrenjanin, ali su ga preuzeli Beograđani. Tek toliko da se zna da tu baš i nisu čista posla.
Мала допуна
У српској терминологији не постоји "генерална авијација". То зна свако ко се икад очешао о авион. У енглеском се она зове "general aviation" при чему се "general" преводи у смислу "општи", а не генерални или главни. Тако да се код нас та авијација зове - "општа авијација".

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.