субота, 12.06.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Све спремно за почетак градње Фрушкогорског коридора

(Фото Принтскрин )

Фрушкогорски коридор, који ће сутра почети да се гради, поред тога што ће скратити вожњу од Новог Сада до Београда за читавих 20 км и омогућити да се од центра Новог Сада пре стигне до индустријске зоне у Руми него до центра Футога, донеће вишеструку корист за сва насељена места у његовој околини, изјавио је за Танјуг председник Покрајинске владе Игор Мировић.

Поручио је да је све спремно за почетак реализације пројекта на који се дуго чекало.

Радови на изградњи Фрушкогорског коридора почеће сутра у присуству председника Србије Александра Вучића.

Фрушкогорски коридор представљаће аутопут од 47,7 км, са четири траке од по 3,5 метра, али без зауставних трака и та саобраћајница ће спајати аутопутеве ка Шиду и Суботици, а имаће и најдужи тунел у Србији, поручио је Мировић.

Каже да ће кроз Фрушку гору бити пробијен тунел од 3,5 километра, као и да ће бити саграђен нов мост преко Дунава од 1,8 км, који ће спајати Петроварадин у Срему и Ковиљ у Бачкој.

У изјави за Танјуг Мировић је нагласио да је грађевинска дозвола већ издата Коридорима Србије, а почетак радова је најављен за 1. мај.

„Ово је изузетно важна ствар за све. Рума добија део аутопута и нову индустријску зону. Ириг добија то да више ниједан једини шлепер неће пролазити кроз то место. Фрушка гора добија два тунела у дужини од три и по километра, што значи да ће се штити и амбијент Фрушке горе и да преко Иришког венца више неће ићи теретна моторна возила”, навео је Мировић.

Поручио је да ће по завршетку радова Петроварадин добити обилазницу, Сремски Карловци уједно и излаз на аутопут Београд - Нови Сад, а житељи сресмке стране Новог Сада бољу конекцију са самим градом због изградње новог моста који ће се градити на правцу Булевара Европе.

Како каже, изградња овог коридора је један од највећих пројеката у историји Срема и јужног дела Бачке, а као додатне бенефите, Мировић наводи боље повезивање теретног саобраћаја са Хрватском и Републиком Српском.

„Много тога ће се отворити, попут шансе за изградњу додатне две велике индустријске зоне у Руми до којих ће Новосађани стизати брзо и без семафора, а те индустријске зоне представљаће многима и шансу за запослење”, навео је Мировић.

Фрушкогорски коридор скратиће пут и од Новог Сада до београдског аеродрома.

„Када са Лимана кренете ка Сурчину, данас се возите готово 100 километара, а по изградњи Фрушкогорског коридора ће се од Лимана 4, новим мостом, преко трасе са Булевара Европе, Парагова и двеју тунелских цеви од три и по километра, долазити за неких двадесетак минута до наплатне рампе Рума на аутопут Београд-Загреб и одатле ће бити још тридесетак километара до београдског аеродрома”, навео је Мировић.

Истакао је да има поверења у кинеску компанију ЦРБЦ која реализује овај пројекат, чија је вредности већа од 650 милиона евра.

Од Мировића стиже и оцена да би читав посао требало да буде готов у наредне три године, пошто се ради, како наводи, о елитној кинеској компанији која већ гради аутопут од Прељине до Пожеге, као и аутопут у Црној Гори.

Он је подсетио и да, према договореном, бар 49 одсто посла од укупне вредности мора да припадне домаћим грађевинским компанијама, што је, како истиче Мировић, јасан сигнал да ће део новца ући у домаћу привреду.

Да ће изградња Фрушкогорског коридора, али и читаве целине брзог пута од Новог Сада до Лознице донети нову перспективу свима житељима Подриња, Мачве, Срема и јужног дела Бачке, уверен је и градоначелник Новог Сада Милош Вучевић.

Он наводи за Танјуг да путујући из свог града до Шапца вожња траје више од сат времена, те да је у сваком селу на том путу огромна саобраћајна гужва.

„Има много камиона на путу, што је свакако добар знак, али је веома велико оптерећење и притисак на та сремска села - и на Јарак, Хртковце и на Платичево. А ужасан притисак трпи и Ириг. Та инвестиција, а ја не говорим само о инвестицији Фрушкогорског коридора која је нама најинтересантнија, већ о читавој тој саобраћајној траси од Новог Сада или гледано од југозапада, од Лознице, Јадарског дела, Подриња, па онда преко Шапца, кроз Срем до Бачке, од непроцењивог значаја за тај део наше државе”, казао је Вучевић.

Истакао је да ће се новим путем остварити могућност много брже саобраћајне комуникације и створити услови за много безбедније путовање.

 

Он је поручио да ће радови на изградњи Фрушкогорског коридора отпочети 1. маја, али је напоменуо да су припреме већ у току, што се, према његовим речима, већ може и уочити приликом пењања на Иришки венац из правца Новог Сада.

„Крећемо са новосадске стране, и то је фантастична вест за све нас, самим тим и за Нови Сад. То ће бити сјајна вест и за Петроварадин”, навео је Вучевић, указујући на значај измештања теретног саобраћаја ван насељеног дела Петроварадина.

Он је подсетио да ће завршетак Фрушкогорског коридора уједно означити и измештање великог дела теретног саобраћаја и ван самог Новог Сада, истакавши да се убрзавају и инвестиције у вези са изградњом моста у наставку Булевара Европе, али уз напомену да ће и Петроварадин, уз обилазницу, добити и мост који ће га спојити са бачком страном.

„Тај мост као део Фрушкогорског коридора треба да почне да се гради на јесен. Сама чињеница да ће Петроварадин добити обилазницу ствара и даљу развојну шансу града”, поручио је Вучевић.

Позвао је све Новосађане да у наредним данима избегавају одласке на Фрушку гору преко Иришког венца, пошто грађевинске компаније на том путном правцу увелико припремају терен за почетак пробијања тунела, најдужег у Србији, а који ће се налазити тачно између два правца који се користе за пењање, односно спуштање са Иришког венца.

Подсећања ради, Фрушкогорски коридор повезиваће Нови Сад, Ириг и Руму и настављаће се на аутопут Рума - Шабац, док би тај пут до 2024. године требао да добије и наставак у виду брзе саобраћајнице Шабац - Лозница.

Уговор о пројектовању и изградњи Фрушкогорског коридора у Председништву Србије потписали су 6. октобра 2020. представници владе и компаније ЦРБЦ, а у присуству председника Александра Вучића и амбасадорке Кине у Србији у Чен Бо.

Коментари10
ac93d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Hajduk Veljko
Kriticari, a jel moze da se nesto gradi u lepoj nasoj Vijvodini. Obilaznica oko N. Sada, most,tunel, da kamioni neprave zastoj na Vencu.
Братимир
Неко се овде добро уградио. Војводина има само једну пканину и гле, баш њу морамо да избушимо и преко ње правимо вијадукте и униптавамо природу. Сеча шуме на Ф. Гори је дакле била само увод у даље разарање природе? Долазе, асфалт, бетон, бука и издувни гасови...
Georg
Je li ovo isplativo? Na koliko je procenjen prosečni godišnji dnevni saobraćaj, koliko vozila, ako neko zna?
Александар Костић
Веровао ти или не, дневно деоницу Нови Сад-Рума прође 10.000 возила. Радила пре пар година анализу екипа са Саобраћајног факултета у Новом Саду.
Прво фруштукујте
"Фрушкогорски коридор представљаће аутопут од 47,7 км, са четири траке од по 3,5 метра, али без зауставних трака". Генијално. Како ће бити могуће да се изгради аутопут који неће имати одлике аутопута. Ништа није једноставније него уписати у претраживач "ЗОБС+аутопут" и прочитати шта је то аутопут. П.С. Од наплатне рампе "Рума", аутопутем до Аеродрома "Никола Тесла" нема тридесетак километара, него четрдесетак (41,3 km).
dusko jugoslavija
Ljudi treba graditi,ali 47,7 km po ceni od 650 miliona evra i sve to za tri godine?Znaci gradi se 16 km godisnje,po ceni od preko 13 miliona evra po km.,odnosno 13000 evra po jednom metru.Pre ovakvih dilova km auto-puta se gradio po 2 miliona evra.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља