недеља, 20.06.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Стижу позоришне премијере

Народно позориште, Мадленианум, „Бошко Буха” и Београдско драмско позориште понудиће у наредном периоду публици нове комаде
Са пробе мјузикла „Последњих пет година” који ће имати премијеру 15. маја (Фото: Душко Филиповић)

Позоришта улазе у саму завршницу са својим пројектима пред летњи распуст, а током овог месеца театри у Београду (Народно позориште, Мадленианум, „Бошко Буха”, Београдско драмско позориште...) понудиће публици нове комаде, преноси Танјуг.

Београдско драмско позориште је прошлог месеца извело чак пет премијера, док ће у мају бити само једна, „Демократија” Јосифа Бродског, у режији Вељка Мићуновића, чија ће премијера бити 15. маја на малој сцени „Предраг Пепи Лаковић”. Главну улогу тумачи талентовани Озрен Грабарић, редован гост из Хрватске, који је већ бриљирао у представи БДП-а „Ружни, прљави, зли” редитељке Ленке Удовички. Уз Грабарића играју ‒ Ивана Николић, Габор Понго, Тамара Алексић и Арпад Месарош.

Народно позориште током овог месеца, као и целе текуће сезоне, има прилику да представи публици импресиван репертоар Гала вечери као концерте сектора Опере и Балета, али и премијерна гостовања многих драмских представа из Србије под кровом своје куће. После отказане премијере балета „Микеланђело” у априлу, услед ситуације управо са пандемијом, следећи датум је 16. мај на Великој сцени НП, у режији и кореографији госта из Словачке ‒ Мариа Радачовског. Овај балет у једном чину довео је истакнутог аутора, који је дипломирао на Плесном конзерваторијуму у Братислави, био члан Балета Словачког народног позоришта 1989, и убрзо постао солиста, а касније добио ангажман у Холандском плесном театру у Хагу. Сценографија и дизајн светла је у рукама такође госта из Словачке, Марека Холија, који је стекао звање мастера у области сценографије на Академији музичких и драмских уметности у Братислави.

На репертоару концерата налазе се многи музички спектакли. После вечерашњег  „Нико не спава, свира божанска музика”, следи  Гала концерт „Ва, Пенсиеро” (Пођи, мисли), 19. маја, солисти, хор и оркестар Опере у сарадњи са Аустријским културним форумом, где гостује диригент Волфганг Шајт из Беча. „Сан” је име концерта камерног састава оркестра Опере НП и тенора Дејана Максимовића, који ће изаћи на позорницу 23. маја, док је концерт камерног састава Опере НП „Химна љубави” са два сопрана (Снежана Савичић Секулић и Александра Стаменковић), по плану 29. маја.

Гостовање драмског репертоара веома је богато током маја месеца у овом театру, те ће 22. маја бити одржано свечано отварање Мајских дана македонске културе у Београду, када ће се играти драма „Ветар у тапетама” Зорана Митровића. Нажалост покојни редитељ Игор Вук Торбица, своје тестаметарно дело оставио је у Народном позоришту у Пироту са својим ауторским пројектом „Страх ‒ једна топла људска прича”, што ће београдска публика гледати две вечери заредом ‒ 24. и 25. маја.

Новија драма „Мефисто” по роману Клауса Мана, стиже 30. маја из Новосадског позоришта, као нови изазов за редитеља Бориса Лијешевића, а 31. маја у престоници Србије гостоваће и комад „Деобе” по роману Добрице Ћосића, редитеља Југа Радивојевића, као копродукција три театра: СНП (Нови Сад), НП у Нишу и Приштини.

Атеље 212 у мају неће имати премијеру, док је у претходном периоду са успехом продуцирао комаде „64” и „Син”.

Комад за децу „Мачор у чизмама”, са априла је померен на 16. мај у позоришту „Бошко Буха”, где је овај исти текст управника Игора Бојовића, пре 25 година игран са великим успехом, у режији Милана Караџића. Сада је редитељ Југ Радивојевић, који је након поставке озбиљне и тешке представе „Деобе” у СНП-у, ушао у свет бајки, на музику Момчила Бајагића Бајаге и Александра Саше Локнера. Играју: Александар Радојичић, Зоран Цвијановић, Горан Јевтић, Виктор Савић, Урош Јовчић, Катарина Марковић, Борка Томовић, Милош Влалукин, Ненад Ненадовић и Игор Дамњановић. Премијера за децу је 16. маја, док је свечаност за остале 24. маја.

Последња премијера у овом истраживању Танјуга има датум 15. мај ‒ мјузикл „Последњих пет година” композитора Џејсона Роберта Брауна из Њујорка, у режији Роберта Бошковића, на сцени Опере и театра Мадленианум. Главне улоге у овој распеваној музичкој мелодрами играју Бранислава Подрумац, Мина Глигорић, Жарко Степанов и Димитрије Цинцар Костић, док су у ауторској екипи и чувени диригент Весна Шоуц и кореограф Милица Церовић. Мјузикл о љубавној афери и браку који су трајали пет година, прати јунака Џејмија, младог, талентованог, јеврејског писца који се заљубљује у Кети, глумицу која се мучи да изгради своју каријеру.

Коментари0
a9102
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља