петак, 18.06.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

У пећини Гуатари пронађени остаци неандерталаца

(Фото Бета/АП)

РИМ – У пећини Гуатари, преисторијском археолошком налазишту, италијански археолози открили су остатке девет неандерталаца, остатке животиња и биљака, пише лист „Хафингтон Пост”.

Министар културе Дарио Францескини оценио је да је реч о изванредном открићу, које се по свом значају може поредити са проналаском остатака такозваног Крапинског човека, у Словенији.

Пећина Гуатари налази се у регији Лацио, близу обала Тиренског мора и откривена је случајно пре 80 година.

Остала је затворена, попут једне врсте „временске капсуле” због одрона који је затворио улаз, а оно што је било унутар пећине остало је нетакнуто, преноси Танјуг.

Старост пронађених остатака особа и животиња процењује се на 60.000 година.

Важност открића је, наводи лист, што омогућава научницима да употпуне знање о еволуцији човека од мајмуна до хуманог бића.

ec0f4

Без сарказма
Да ли може неко да објасни зашто и даље постоје ниже врсте? Ако је човек, тренутно, круна развоја и еволуције зашто нису еволуирале све врсте? Зашто све животиње нису сада људи? Постоји ли неко званично објашњење?
Братимир
Зато што врсте настају и нестају у различитим моментима и зато што су услови ретко погодни за еволуцију баш те врсте. Узмимо пример диносауруса. Они јесу изумрли, али су преживели они најприлагодљивији, а то су биле животиње мање од два килограма - међу њима и наши далеки преци.
bogdan
Homo Sapiens-Sapiens (mudri covek-mudrac) je nastao evolucijom, ukrstanjem i prirodnom selekcijom u periodu od 6 miliona godina kada su "dve sestre postale majke, jedna Simpanzama a druga Ljudima. Pre 2 miliona godina na planeti su postojale ± 6 razlicite vrste Homo Sapiens vrsta; Homo Rudolfensis, Eractus, Neandertansis, Soloensis,, Florensisensis i Homo Denisova i svi su oni pripadali grupi Ljudi; Homo Sapiens, od kojih smo ukrstanjem i selekcijom ostali jos samo mi; Homo Sapiens-Sapiens!
Bojan Petrovic
Moderni čovek (Homo Sapiens Sapiens) nije nastao od majmuna. Čovek i brojne vrste majmuna imaju zajedničkog pretka. Takodje nije nastao od Neandertalca (Homo Sapiens Neanderthalensis) koji je bio ljudska vrsta koja je paralelno postojala u Evropi i severnoj Aziji do pre 35.000 do 24.000 godina. Homo Sapiens Sapiens je počeo migraciju iz Afrike pre 180.000 godina.
IvanV
Moderni čovek i savremene vrste majmuna dele zajedničke pretke koji su bili majmuni po svakoj definiciji. Savremeni majmuni su zadržali primitivne osobine jer od tog vremena nisu bitno menjali način života dok su preci čoveka bili izloženi raznim selektivnim pritiscima zbog različitog načina života.