Декинг се мења, канте и део клупа још на чекању
На пројекат обнове Карађорђеве од Бранковог моста до Париске и Савског кеја, од моста до Бетон хале, која је започета у јесен 2018, никако да се стави финална тачка. Радови на саобраћајници и тротоарима јесу одавно завршени, али на кеју мајсторисање и даље траје. Јер, ако би неко градилиште уз престоници могло да се опише народном „држи воду док мајстори оду”, то је управо Савски кеј. На њему се од априла мења декинг, декоративна подлога уз ограду приобаља, јер она првобитно постављена није издржала читава ни неколико месеци. Уништена, изломљена и разбијена, морала је да буде замењена. И док добар део грађана сматра да архитектонско-грађевинско решење које је предвидело декинг није практично и дуготрајно, надлежни не одустају и декинг поново постављају. Мада, како уверавају, овога пута отпорнији од претходног.
У току месец дана откако је замена кренула, од укупно пет целина са декингом, нова подлога постављена је на једној, оној најближој мосту, док се за постављање декоративних плоча припремају шине на још две целине. На преостале две и даље се може видети стари пробијени декинг.
Наоко, стара и нова подлога не изгледају различито, али како су управо прошлог месеца за наш лист истакли у Дирекцији за грађевинско земљиште, нова је отпорнија.
– Комплетна замена декинга извешће се о трошку извођача. Раније уграђени био је намењен пешачком кретању, али се на простору одвијају и друге активности, услед чега је потребно да извођач угради декинг веће носивости и ојача потконструкцију. Уговорени рок за извођење радова продужен је за 60 дана, колико је било потребно да се набави и допреми нова облога. У случају да извођач неоправдано не заврши радове у уговореном року, уговором је предвиђено активирање банкарских гаранција – навели су у априлу из Дирекције.
Грађани којима се декинг као решење на кеју не допада замерају да се бацају паре јер ту подлогу онда брзо оштете возачи скејтбордова, бицикала и других возила. Управо трагови гума већ се могу видети и на најновијем уграђеном декингу код моста, али како се чини, он за сада успешно одолева. Ваља подсетити да су декингом поплочани и делови приобаља у „Београду на води” и у делу код пасареле (код Бетон хале), где такође пролазе бициклисти и скејтери. Али, на тим потезима ова декоративна подлога није пропала па делује да је од Бранковог моста до Бетон хале њеном брзом уништењу највише кумовало насилно ломљење.
Да кеј није комплетно завршен и уређен указују и канте и део клупа које и даље нису распоређене дуж шеталишта. Сем једне ђубријере која је поодавно постављена на кеју од моста до Бетон хале, друге неотпаковане „чуче” испод Бранковог моста. Па уместо да шеталиште буде чисто као суза, на њему се на сваком кораку, и на плочнику и на травњаку, могу видети опушци, папирићи, испражњена амбалажа, лименке... Са клупама је нешто другачија прича. Добар део њих стављен је дуж шеталишта, али из не зна се ког разлога четири већ месецима стоје нераспоређене на истој тачки на кеју.
И пошто канте, као ни све клупе, још нису на својим местима, а и декинг се мења, не може се још рећи да је кеј сређен. А када је посао почео у јесен 2020. у граду су уверавали да ће пројекат обнове Карађорђеве и кеја, за који је задужен конзорцијум око „Енергопројекта”, бити готов до краја јануара 2020.
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.