Субота, 27.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Шпанија ограничила брзину вожње у градовима на 30 км на сат

(Фото EPA-EFE/ CATI CLADERA)

Шпанија је смањила дозвољену брзину вожње аутомобилима у градовима са 50 на 30 километара на сат како би смањила број мртвих у саобраћајним несрећема.

„Мање брзине, више живота у граду”, порука је под којом је уведена нова мера.

Власници аутомобила у великим градовима попут Мадрида, Барселоне, Билбаоа и Севиље наишли су у већ на знакове с означеним бројем 30.

Када аутомобил вози брзином од 50 километара на сат ризик од смртности при несрећи је 90 одсто, а када вози брзином од 30 километара на сат износи само 10 одсто, саопштено је.

Идеја о смањењу брзине у шпанским градовима појавила се 2010. године. Од 2013. је уведен пилот пројекат у више градова, који је потврдио очекивања о мање смртних случајева.

Европска комисија, извршно тело Европске уније, предложила је план чији је циљ  "нула смртних случајева у саобраћајним несрећама 2050. године".

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Из угла
Бржи је бицикл са батеријом.
30 км/ч?
Моја истраживања су показала да се смртност драстично смањује када возач изађе из возила и гура га пред собом уместо да вози 30 км/ч. Пешаци су у том случају најсигурнији. Додуше дешаваће се спорадичне смрти од срчке, није лако гурати, ал' то је колатерална штета. Европске вредности.... ц ц ц
Filip
Zakoni treba da budu što strožiji, pogotovu saobraćajni! Ne sme da radi ko šta hoće. "Poštujmo zakon iako smo Srbi!"
vuk
Voznja u gradu nije isto sto i voznja na otvorenom. Brzina nije odlucujuci faktor da se stigne negde u kratkom roku. Funkcionisanje zelenih talasa, prohodnost raskrsnica , postovanje pravila od strane svih mnogo vise doprinose da se negde stigne brze.U vecini slucajeve ne putujete duze od 10 km.Koliko je tu bitno da li vozite 50 ili 30 na sat?
Puno Ime
Pa sa 50 km na sat stizem za 12 minuta, a sa 30 km za 20 minita. To je samo na 10 km u jednom pravcu, odnsno 20 tamo-vamo, 16 minuta dnevno, za 20 radnih dana to je 320 minuta ili 5 sati, godišnje 60 sati, a za jedan radni staž od 40 godina to je 2400 sati odnosno TAČNO 100 DANA!!! Pa eto kolika je razlika od 30 do 50 km, tačno 100 dana! Ako je malo dobro.
Biće tu, dok kažeš metro(i ostale bajke)
Мадридски метро је 17. октобра 1919. године отворио краљ Алфонсо XIII од Шпаније. Барселона метро - велика мрежа брзих транзитних електрифицираних железничких линија које претежно пролазе под земљом из централне Барселоне до градских предграђа. Линија метроа Билбао почиње од Кабиезеса и завршава у Басаурију. Севиља метро је 18 километара лаки метро. То је шести систем метроа који је изграђен у Шпанији. Да ли је онда чудна одлука о ограничењу?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.