Субота, 16.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ПОСЛЕ ПОЖАРА У АУТОБУСИМА

Високе температуре у моторном делу доводе до самозапаљења

Најчешћи узроци су цурење горива из система напајања мотора или цурење уља хидростатичког погона вентилатора у комбинацији са високим температурама или електричним пражњењем, истичу познаваоци
(Фото М. Спасојевић)

На аутобусима 59 и 707 у којима је пре два дана за мање од сат времена избио пламен, ватра се, на крају се испоставља, појавила у истом делу – моторном. За „педесетдеветку”, линију коју држи Конзорцијум приватних превозника, још прекјуче било је познато да је пожар букнуо код мотора, а да је исти случај и са ГСП-овом „седамстоседмицом”, у међувремену су нам потврдили у Секретаријату за јавни превоз. Возило на линији 707 чији се моторни простор запалио марке је „Икарбус” и старо је десетак година. Недавно је, како смо већ писали, горео и ГСП-ов аутобус 706. И док многи, чим дође до ових немилих догађаја, на прву лопту оцењују да томе најчешће кумује старост возила, познаваоци проблематике истичу да старост аутобуса и ватра у моторном делу нису директно узрочно-последично повезани.

– Ето, на пример, аутобус 59 који је горео пре два дана, стар је свега пет година, па се опет то десило. Заиста, разни разлози могу да доведу до избијања ватре у возилу. Црева, цурење уља, спојеви са мотором… И колико год да возила пролазе редовне дневне и друге обавезне прегледе, овакве изненадне хаварије не могу да се предвиде – каже један од познавалаца „организма” аутобуса који је желео да остане анониман.

Када је реч о аутобусу 707, како истичу у Секретаријату за јавни превоз, оно је прошло редован шестомесечни преглед јер сви аутобуси у систему јавног линијског превоза на територији града имају два пута годишње редовне техничке прегледе.

– Још се утврђује тачан узрок пожара који се догодио на возилу. У зони моторног простора возила се развијају изузетно високе температуре, зато се у том простору дешавају самозапаљења. Најчешћи узроци су цурење горива из система напајања мотора или цурење уља хидростатичког погона вентилатора, а све у комбинацији са високим температурама или електричним пражњењем – варничењем у наведеном простору – појашњавају и у секретаријату.

Како стручњаци из ове области и превозници указују, ови немили догађаји у јавном превозу нешто чешће се дешавају када учесталије крене да се користи клима у возилима, што је, напомињу, додатно оптерећење за аутобусе.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

zivka zivic
kako se ne bi zapalili, kada je u autobusima temperatura i preko 40 stepeni sada kada spoljna temperatura ne dolazi ni do 30 stepeni. o odrzavanju vozila je uzaludno pricati, prevoz je ocajan i cudi me da nema vise zrtava u njemu.
Tri Tacke
Ako je klima u pitanju, onda se zapaljuju elektrićne instalacije jee su kod malih napona struje velike. Majstor je trebao da pusti grejanje i pomogne motoru... Problem je u sistemu hlađenja motora, da nije tako ne bi trebalo da mu se pomaže grejanjem kabine...
Dusan T
E ovako izgleda dobar novinarski clanak. Svaka cast Dejane.
posmatarač
To se događa zbog globalnog zagrevanja.
Божа
Дали је то поларна верзија која не подноси топлије температуре.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.