Понедељак, 06.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Опасности на ауто-путу у Бубањ потоку

Деоница ауто-пута Београд–Ниш (Фото: Д. Јевремовић)

Недавно излетање аутобуса у кривини у Бубањ потоку једна је од бројних незгода које су се ту догодиле. Познат ми је сваки метар ауто-пута до Ниша, зато што сам на тој саобраћајници вршио надзор на одржавању још пре тридесет година.

Спуст ка Нишу и кривина на крају имају недостатке. Прво, спуст (као и успон) има нагиб од преко седам процената, што је много за ауто-пут. Друго, кривина има полупречник од 300 метара, па је „најоштрија” од свих до Ниша. Кроз њу се не може проћи путничким возилом са више од сто на сат. Треће, у кривини нема попречног нагиба на коловозу, јер ту почиње успон и правац. Нагиб коловоза је битан за прелаз возила кроз кривину.

Решење, али делимично, најбрже и најјевтиније, јесте ограничење брзине на 80 километара на час, јер је познато да возачи често не поштују ограничења на путу. Друго, скупље, али ефикасније решење јесте реконструкција кривине, тј. коловоза израдом већег попречног нагиба.

Још треба померити напред, иза кривине, престанак треће саобраћајне траке (прелази у зауставну траку), јер је то у ствари сужавање коловоза, па се ту возила сударају.

Најбоље решење за безбедност саобраћаја на успонима у Бубањ потоку јесте изградња тунела кроз брдо преко којег сада пролази ауто-пут. О тунелу су дебатовали стручњаци још пре педесет година, када је и започета градња другог коловоза до Ниша.

Користим сада прилику да у име стручне јавности замолим планере бројних деоница ауто-путева, мостова и тунела да планирају тунел у Бубањ потоку. Могуће је да он не буде дужи од километра. Тиме би се уклонило једино опасно место на нишкој мрежи ауто-путева.

Љубиша Станојевић,
грађевински инжињер,
Београд

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Boksi
Gospodin Stanojević je u pravu i dobro je da se o ovome raspravlja. Vožnja u pravcu Niša postaje neprijatna kada se od Plavog mosta popnete do benzinske pumpe na vrhu brda. Sledi prvo blago spuštanje gde vozači uglavnom ubrzavaju, a zatim veliki pad i to sa velikim "kontra" krivinama koje vas vuku ka levoj traci autoputa i sve vreme ovu deonicu vozite po krivini, dok se ne spustite sa brda. Veliku ulogu igra brzina kojom ste počeli da se spuštate i kočnice koje trpe izuzento opterećenje.
Слободан
Највећи проблем је блокирана трака за претицање (лева трака) од стране спорих возача који возе практично истом брзином и паралелно возилу у десној траци.
Talicni Opanak
Gospodine Stanojevicu - U PRAVU STE i stojim iza vasih stavova!
Dr
Ne delim mišljenje autora ovog članka, svakodnevno vozim tu deonicu, i ona nije toliko loša, osim kada pada jaka kiša pa postoji mogućnost akvaplaninga. A nema ni toliko saobraćajnih nesreća kao na suprotnoj traci, od Niša ka Bgd. Tunel je basnoslovno skup i nepotreban, možda treba razmišljati o proširenju ili izgradnji još jedne trake u silaznom delu ka Nišu, koja bi se vezivala za novu petlju. Takođe treba postaviti vegetaciju između saobraćajnih traka da bi se sprečilo zaslepljivanje...
Kone
Potpuno ste u pravu za samu konstrukciju cele deonice, i sam se osećam nelagodno kada se spuštam. Međutim to ne opravdava vozače koji ne usporavaju na padini nego samo smanjuju gas. Ipak, poznata je bahatost Lastinih vozača i barem po opisu nekih novinara vozač autobusa je "na silu" krenuo da se prestrojava u levu traku i na taj način istisnuo Škodu. O neprilagođenoj brzini i situaciji na kolovozu da i ne govorim. Dakle, nema opravdanja.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.