Понедељак, 02.08.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Пежо 208 - најпродаванији аутомобил у Европи

Unsplash

Голф више није први избор међу европским купцима. Најпродаванији аутомобил у првом кварталу 2021. године је „пежо 208“ с 54 870 продатих примерака у 44 европске државе

Пежо има више разлога за задовољство не само што има најпродаванији ауто, већ и зато што су уз Фолксваген једини ауто бренд с два модела међу првих десет. Њихов кросовер 2008 нашао се на осмом месту с 45 338 продатих примерака што је пораст од чак 91 посто у односу на исто раздобље 2020.

У исто време прошле године, дакле задња три месеца пре распламсавања пандемије корона вируса, прво је мјесто држао „голф“, али у првом тромесечју ове године пао је на друго место с 52.456 продатих примјерака, што је пад од 22,3 посто. У исто вријеме „пежо 208“ је скочио за 18,8 одсто.

„Рено клио“ је с другог пао на треће мјесто с продатих 50.949 комада. Врло близу је први и једини неевропски ауто у Топ 10  „тојота јарис“ (49.155). Њен скок је приметан у односу на исто раздобље прошле године, за шест места и за 42,4 посто.

Првих десет затвара „фијат панда“.

Што се тиче произвођача, Фолксваген група је задржала примат са 771 865 продатих возила у првом кварталу, иако је то пад од 3,8 посто. Занимљиво, сви брендови (Фолксваген, Шкода, Ауди, Сеат) су забележили пад продаје, растао је једино Порше за 13,5 одсто иако су његове продајне бројке (18.269), мале у поређењу с осталима.

Стелантис група са 669 676 продатих возила је друга. Занимљиво, и у овој групи најкрупнији скок догодио се у сегменту луксузних возила, продаја Џипа расла је за 33 одсто.

С друге стране, некадашња перјаница италијанске ауто индустрије Алфа Ромео бележи губитке. У овом кварталу у односу на исто раздобље прошле године пали су за чак 20,3 одсто и продали тек  6.509 возила. Следе Рено група, БМВ група, Хјyндаји, Тојота  и Дајмлер који је забележио пад продаје од 10,1 одсто.

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Barbi
Ovo je automobil za žene.
Pravi auto je sa dvoja vrata
Dok je bila verzija sa dvoja vrata i razmisljao sam o njemu.
Nikad Robom
VW se malo zaigrao, digao cenu golfa u nebesa a vidljivo smanjio kvalitet. A o katastrofalnom unutrasnjem dizajnu i da ne pricamo. Sto pre se osveste i izbace Golf 9 uz korekciju nedostataka, bolje za njih.
Brat Kinez
208 konkuriše ne sa Golfom, već sa Polom. Sa Golfom konkuriše 308.
Mustafa Aga
Jeftiniji auto je pretekao skuplji po broju prodatih...Zakljuchak: Opala kupovna moch Jevropejaca...
Mustafa Aga
@Bratko Kinez Slazem se sa vama da su Golf i 308 ista kompakt klasa...A Pezo 208 je sabkompakt (niza klasa)...Ali kako je Golf (skuplji auto i visha klasa) bio ranije najprodavaniji auto a sada je najprodavaniji auto 208 (niza klasa i jeftiniji auto)...Da se vratimo mojem zakljuchku: Opala kupovna moch Evropejaca...
Brat Kinez
Veći auto je uvek skuplji. I 308 je skuplji od 208. Golfu odgovara 308.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.