Уторак, 07.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Кад се у глави заврти од кружних токова

Изградња проширене Даничићеве улице, с кружним током „Носталгија”, зависи од министра одбране, а кружног тока „Мала Вага” од „Путева Србије”
(Фото Б. Карталовић)

Крагујевац – Још када су пре десет година, на улазу у град с ауто-пута Београд‒Ниш, изграђена два кружна тока – „Ђурђевдански крст” и онај с „Фијатовим” знаком, поставило се питање да ли су Крагујевцу потребни нови кружни токови и где би их евентуално требало формирати. Питање је иницирано с дебелим разлогом, будући да су загушења у саобраћају кроз центар града, посебно у шпицу, постала тешко подношљива.

Иако је група овдашњих урбаниста и саобраћајних инжењера критиковала пројектна решења два поменута кружна тока, који су можда могли бити нешто шири због лакшег проласка великих шлепера, пре извесног времена донета је одлука да Крагујевац добије бар још три кружна тока: у Даничићевој улици код бензинске пумпе у Ердоглији, на раскрсници у Малој Ваги и испод кафане „Палигорић” на раскрсници улица Војводе Путника и Војводе Мишића. Израда пројектне документације за ова три кружна тока почела је одавно, али још нигде ни ашов није пободен.

Позивајући се на изјаве градских политичара, „Политика” је пре равно две године објавила текст о скором почетку радова на проширењу Даничићеве улице која би, према пројекту, требало да има четири, уместо досадашње две траке. После кружног тока „Носталгија” – коме су житељи Ердоглије наденули име по оближњој популарној кафани – Даничићева треба једним делом да прође кроз касарну „Војвода Радомир Путник” и напуштени Дом Војске Србије, како би се спојила с улицама Кнеза Милоша и Кнеза Михаила, код Малог парка и главне градске пијаце у самом центру Крагујевца.

Траса Даничићеве била је, такође, предмет критика, јер улица, према пројекту, пресеца старо градско језгро и цепа Милошев венац, али уместо да већ буде завршена, онако како је обећано, радови још нису ни почели. Ни мање ни више, исксрснуо је проблем с Војском Србије и Министарством одбране, обавештавају нас у градској управи.

‒ Договор с војском је био постигнут, земљиште је пренето на град Крагујевац, имамо пројекат и дозволе, обезбеђена су средства и ми бисмо сутра могли да почнемо да радимо, али сада су пред нас постављени нови услови. Војска од нас тражи да им изградимо некакав паркинг и још неке објекте. Чекамо да нас прими министар одбране Небојша Стефановић, али он је ових дана заузет. Ипак, надам се да ћемо ускоро разрешити све дилеме – каже за наш лист Предраг Пантић, начелник управе за инвестиције и развој, наводећи да ће радови на изградњи Даничићеве улице коштати између 110 и 120 милиона динара.

Изградња преко потребног кружног тока на Малој Ваги најављена је још пре шест година, али саобраћај на тој запетљаној раскрсници, на којој се укрштају бројне улице којима се излази из града путем ка Краљеву и Чачку, и даље је регулисан вертикалном сигнализацијом која често није у функцији. Семафори час раде, час само трепће „жуто”, па како се ко снађе. Одговорност за овај пројекат преузели су „Путеви Србије”, наводе у градској управи.

‒ Кружни ток „Мала Вага” је у надлежности „Путева Србије”, које је пре две године почело да ради пројекат. Немам поуздане информације докле су стигли, али бојим се да нису баш марљиви. Две године је и више него довољно да се заврши овакав један пројекат – наводи Пантић, обавештавајући нас да само измештање подземне комуналне инфраструктуре на Малој Ваги кошта око 110 милиона динара.

Кружни ток испод кафане „Палигорић”, на укрштају Карађорђеве с улицама Луја Пастера, Војводе Путнике и Војводе Мишића, не изискује компликоване радове, па би тај саобраћајни сквер могао бити брзо урађен. Додуше, тај пројекат, за разлику од Даничићеве и кружног тока „Мала Вага” – није приоритет.

Коментари15
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Predrag Crnogorac
A raskrsnica kod Medicinske ? A izlaz iz Lidla u Stanovu ? A kružni tok kod pijace ( doduše , nepostojeće ) ? A suženje puta od Topole ( dve trake pa jedna pa dve pa jedna ... igrale se delije .. ) ? A dupla traka od Male Vage prema pozorištu koja decenijama služi kao parking ? A obilaznice oko grada ?
Isidor Kovačević
Pre pedesetak godina sam video u Belgiji kako svaki gradić ima veliki nadvožnjak. Nadvožnjak preko ničega. Najčešće se prostor ispod nadvožnjak na kraju koristio kao parking. "Princip je isti, sve su ostalo nijense". Sreća je što srpska sela i varoši ne slede do kraja belgijski primer jer su kružni tokovi daleko jevtiniji.
Goran J
U Australiji je skoro svaka rasksnica kružni tok, čak i najmanje uličice koje se ukrštaju. Ima ih milion! Ali nasuprot, ne zavrti se u glavi već stvara sigurniji i efilasniji način prolaženja i mimoilaženja kroz raskrsnice imajući u vidu da uvek dajete prednost vozilu sa vaše desne strane. Tako se eliminišu i mnogi semafori koji se recimo u Srbiji često kvare i ostaju nepopravljeni danima neki čak i mesecima u manjim gradovima.
Одрон
Мода је да се кружни токови, како по варошима и варошицама, тако и по селима и сеоцима широм Србије утурају и тамо где треба и тамо где не треба. Колико само примера има новосаграђених кружних токова (у последњих неколико година) који немају, практично, улогу укрштања путева, јер путеви који би требало да се укрсте са постојећим (главним) нису чак ни у изградњи, већ само у нечијим плановима (мислима локалних или републичких властодржаца)? За те паре могло је штошта корисног да се уради.
bager
A da napravite obilaznicu oko grada ili makar dela grada gde se nalaze industrijske zone,,veliki sleperi i teski kamioni i onako nemaju sta da traze po gradu,,uopste da ne ulaze u grad,,

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.