Уторак, 27.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

За пет дана на бициклу пређу 600 километара

Онај ко ради шест дана недељно, осам сати дневно, може да заради између 1.000 и 1.200 евра месечно, причају нам достављачи хране иза чијих се изотермичких ранчева крију обичне људске приче
(М. Спасојевић)

Јуре престоничким улицама на бициклима и моторима, а срећемо их и у возилима јавног градског превоза. Коцкасти изотермички ранчеви које носе на леђима крију сасвим обичне људске приче о томе како су баш они постали достављачи хране.

У тренутку када се свет суочио са пандемијом вируса корона, у марту прошле године, међу онима који су се нашли на принудном одсуству са минималном зарадом био је и Александар Зечевић. Тада се запослио као достављач у фирми „Глово”, а током своје кратке достављачке каријере променио је неколико превозних средстава.

– Почео сам на електричном бициклу који сам изнајмио од послодавца. Дешавало се да ме ухвати киша, чак и да ми на киши пукне гума. Било је то занимљиво искуство и за пет дана прешао сам око 600 километара и ослабио пет килограма – каже Зечевић за наш лист. Уз искуснијег колегу који је достављао поруџбине аутомобилом, савладао је тајне овог посла: од коришћења апликације која је неопходна сваком достављачу, преузимања робе, достављања поруџбина, па све до односа са муштеријама.

Корисници оцењују достављаче, а оне који имају најбоље оцене, према његовим речима, послодавци награђују. Радно време је флексибилно, а како сматра, овај посао омогућава и људима без радног искуства да се запосле. Међу достављачима постоје они који посао обављају пешице или тако што користе јавни превоз. За термо-торбу и алтернативну батерију, каже, достављачима се од плате одбија шест хиљада динара, а након престанка радног односа, могу да задрже опрему.

– За наше услове зарада је сасвим добра. Онај ко ради шест дана недељно, осам сати дневно, може да заради између 1.000 и 1.200 евра месечно. Зарада зависи и од превозног средства, јер сами плаћамо одржавање – напомиње наш саговорник и на основу личног искуства тврди да је скутер најисплативије средство када је овај посао у питању. У току дана достављач највише може да ради десет сати, напомиње, у периоду од осам сати до један сат после поноћи. Фирма за коју је својевремено радио, како каже, не бави се искључиво доставом хране већ функционише као курирска служба. У доба короне овај посао је процветао, а он сматра да је пред достављачким платформама светла будућност, без обзира на ситуацију са вирусом корона.

– Људи су навикли на доставу и верујем да ће и кад све ово прође наставити да поручују храну и разне друге потрепштине на кућну адресу – истиче Зечевић. Као достављач, позвонио је на врата многих познатих личности, али је једино Бориса Малагурског замолио да се фотографише с њим. Међу његовим колегама било је људи доби од 18 до 65 година, Рома, али и бивших музичара.

Међу достављачима постоје и они који у овом послу виде спој лепог и корисног. Један од њих је Алекса Величковић, који већ две године ради за фирму „Волт”, а уз глуму, плес и пливање, бави се и бициклизмом.

– Радим шест сати дневно. Ово је мој издувни вентил. Колико се ради, толико се и заради – каже и додаје да број поруџбина зависи од доба дана, као и од временских прилика. Међу његовима колегама, прича, постоје људи који се баве сасвим другачијим пословима. Њихово радно време је од осам сати до 15 часова, а после тога седају у аутомобил или на мотор, обичан или електрични бицикл и „претварају се” у достављаче. Бакшиш, бонуси, али и флексибилно радно време чине овај посао све више примамљивим и за девојке. О непријатним ситуацијама на терену, како каже, слушао је из друге руке.

– Водим се оном старом да лепа реч и гвоздена врата отвара. Дешавало се да стигнем раније и слатко се испричам са муштеријом. Када се ради о нама који достављамо поруџбине на бициклима и моторима, проблем су шине и клизави пешачки прелази – напомиње овај младић. У овом послу, како каже, врло је важна концентрација, али и да достављач не прецењује своје могућности када се ради о вожњи. Свестан је да његове колеге и он понекад нервирају суграђане зато што возе по тротоарима, али то се дешава зато што не постоје свуда траке за бициклисте, а врло je опасно да се ухвате укоштац с аутомобилима.

Покретни угоститељски објекти

Према подацима Агенције за привредне регистре предузетници су се током 2020. године највише одлучивали да покрену бизнис регистрован за претежну делатност под шифром: ресторани и покретни угоститељски објекти.

У минулој години регистровано је укупно 29.810 нових предузетничких фирми, а њих 1.746 је из области доставе хране и покретних угоститељских објеката.

 

Коментари14
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milanares
Ziveli dostavljaci i cuvajte se
Dr. Vesko Vujicic
Dodao bi i ozbiljniji udes na nekih 3 meseca, ja sam imao 5 za 2 godine, uglavnom krivica vozaca koji ne mogu procene da bicikl moze da se krece jako brzo. A najbolji mi je bio pesak koji mi je izleteo na ulicu i gledao me direktno u oci i nije znao sta da radi, krenuo napred pa nazad i na kraju u mom pravcu dok sam ga izbegavao. Baksisi znaju platu i poguraju do 2000e. Fizicki nikad nisam bolje izgledao i bolje se osecao, inace sam bio lekar na Paliluli, i napustio zbog doticnog direktora.
Rade
Sve je OK, samo bez zaletanja po trotoarima. Ako je već za vas opasno na kolovozu (profesionalni rizik?), onda ste i vi opasnost za pešake, decu, životinje, kada se zalećete i provlačite na milimetar s leđa.
Марко Јанковић
Ја као пешак се осећам више угрожен у близини возача аутомобила него бицикала. У свим аспектима.
kiza
Voze ko sumanuti po trotoarima, ugozavaju pesake na trotoarima, nek voze po putu, pa tu nek jure, slobodno.
mile
jadni ljudi....
Божа
На Балију постоји сличан достављачки сервис, прпознатљиви су по зеленим јакнама на скутерима на којима превозе и путнике.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.