Четвртак, 29.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Провера „прошлости“ половњака пре куповине

Pixabay

Куповина поузданог половног аутомобила врло је озбиљан задатак. Један од главних проблема је немогућност купаца да препознају које се све преваре код продаје половњака јављају.

Неки половни аутомобили изгледају врло примамљиво на први поглед, док с друге стране крију кварове и преваре које дају потпуно друго, лошије стање таквог „нашминканог“ аута. Наседне ли купац, настају муке с кваровима и неподношљивим трошковима.

Истраживање најчешћих превара код половњака, спровела је платформа carVertical која за истраживање историје аутомобила прикупља релевантне информација о индивидуалним аутомобилима, рачунајући извештаје из националних и приватних регистара, разних база података, извештаје осигуравајућих компанија, као и извештаје из база података многих држава о крађама аутомобила.

Истраживање је спроведено током последњих годину дана и анализирано је више од милион извештаја о аутомобилима. Податке су добили у 21 држави, и то у Немачкој, Италији, Француској, Белгији, Финској, Хрватској, Чешкој, Бугарској, Мађарској, Естонији, Белорусији, Литванији, Летонији, Пољској, Румунији, Русији, Украјини, Словачкој, Словенији, Шведској и Србији.

Према подацима студије carVertical, најчешће преваре које продавци маскирају су оштећење возила, враћена километража, крађа аутомобила, коришћење возила као такси или рентакар.

Ово истраживање показује да је готово једна трећина од свих проверених аутомобила на платформи претрпела неки вид штете а свако шесто возило (16,7 одсто) има враћену километражу. Враћање километраже је врло заступљено код превараната који увозе аутомобиле и покушавају продају с лажним, мањим бројем пређених километара. Код дизел аутомобила, постоје веће шансе да је километража враћена. Корекција бројила за километражу је једна од јефтинијих операција на црном тржишту, али зато може да повећа вредност аутомобила и до 25 одсто. Аутомобили који су имали враћену километражу се лако уочавају. Углавном, потрошеност других делова аутомобила говори о овој превари. Ако су седишта, волан, или мењач видно „потрошени“, а километража мала, онда је јасно о чему се ради. Најгора могућа превара која вам се може догодити је куповина украденог возила. У већини случајева се возила одузимају од нових власника, а процедура враћања новца је компликована. У протеклих 12 месеци, carVertical је идентификовао неколико хиљада украдених аутомобила.

Најчешћи мамац превараната је управо цена аутомобила која је премала, или бар примамљива у односу на сличне. Ниска цена не значи увек да се ради о превари. Понекад људи морају хитно да продају аутомобил из неког само њима познатог разлога. Али свакако је пожељно да се провери историја аутомобила чим вам је било шта сумњиво..

Користећи онлине извештај платформе carVertical о „анамнези“ аутомобила, купци могу да упознају право лице изабраног аутомобила и тако пре куповине избегну све преваре. Довољно је да на сајту се укуца број шасије и уз минималну накнаду стижу тражени подаци.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Joca Dobric
Da, automobili imaju svoj vijek kao i sve ostalo, ali na to se moze uticati pravilnim ponasanjem i odrzavanjem , ne samo ciscenjem iznutra i izvana, vazno je znanje i volja , najvazniji je motor i mjenjac i sve ostalo je vazno (Ele. i mehan. sklopovi ), prosjecan auto ima blizu 3000 djelova , mislim 20 posto znanja se nalazi u autu,to je tehnicka kombinacija stotina razlicitih organskih neorganskih materiala metala stakla plastike gume papira koze tecnosti ulja masti elektronike komplikovan
Stefan
Automobili u Srbiju dolaze da umru. Isto kao i ljudi. Svoj radni vek su proveli slavno po razvijenim zemljama ovog kontinenta, na dobrim putevima i uz pristojno održavanje. Promenili nekoliko vlasnika i odradili svoj radni vek od nekoliko stotina hiljada km. Naravno da ne postoji auto od ispod 200.000km da je došao u Srbiju sa sve plaćenim troškovima uvoza, transporta i zarade trgovca pošto je takav auto sa tom takvom istinitom kilometražom tamo negde skuplji nego što je ovde sa svim u zbiru.
Bosko
Kad dodje sa 200.000 km to je premija,vozis se jos 300 i uzivas.E kad dodje sa preko 500 onda je muka

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.