Понедељак, 27.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Игре на тржишту аутомобила

Драган Јевремовић

Шта диктира више цене половњака? Осим мање понуде међу понуђеним одговорима су и - поскупљење у Немачкој и већи царински намети.

Разлог да половна возила у Немачкој поскупљују за наше увознике због повећања обавезне гаранције са шест на 12 месеци, „не пије воду“. Намерно се испушта из вида да у Немачкој има нешто што се зове „експорт прајс“ (извозна цена) и на возила која се извозе не даје се никаква гаранција. Довођење у везу продужетка гаранције са извозом половњака, искоришћено је овде у Србији да се подигну цене. Уз допуну и медијску галаму о повећаној царини  а зна се да Србија не наплаћује никакву царину на аутомобиле произведене у ЕУ нити је то у плану.

Део истине је само у враћању обавезне обрачунске пракса да се не прихватају фактурисане, најчешће багателне цене у иностранству већ да се за основицз за порез примењују цене из каталога АМСС. Због тога су трошкови увоза сада повећани, најчешће за неколико стотина евра. У суштини, само се доследно примењује одавно написан закон. Тај каталог је делом проблематичан јер после 10 година старости остаје фиксна вредност возила, тако да возила стара 11 или 16 година имају исту каталошку вредност.

Целу вест о поскупљењима „напољу“ и на граници, надували су они који имају интереса да цене буду веће а ту спадају и дилери половних али и нових возила.

Због опште кризе која се више осликава у развијеним привредама и државама, њихови грађани су смањили куповину нових кола, а тиме и продају својих половних. Отуда наши увозници теже долазе до половних кола, мањи је избор, па држе цену. Уствари, реч је о покушају да се превали њихов мањи маневарски простор за зараду на купце код нас.

Значи ни царина, ни немачки прописи не утичу, јер у суштини смањена понуда и продаја диктира већу провизију, односно маржу. А на купцу је да одлучи хоће ли или не да пристане. Може да бира, нов ауто на кредит, полован за кеш, или да сачека расплет око пандемије, па да онда тргује или не.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.