Петак, 30.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Пасарела на Ади завршена, али не и проходна

Сви грађевински радови су окончани, лифтови уграђени, остаје само да се испита статика
(Фото: Б. Васиљевић)

Пасарела која повезује „Ада шопинг мол” са Адом Циганлијом изграђена је, а када ће бити проходна – не зна се. То тврди Ненад Виријевић, технички директор „Баувесена”, компаније која је извођач радова на пешачком мосту који ће остати упамћен по томе што је требало да буде завршен септембра прошле године, а питање је хоће ли бити отворен и следећег месеца.

– Сви грађевински радови су окончани, лифтови уграђени. Наша обавеза је да се статика пасареле провери и за то је неопходно да се заустави саобраћај два викенда како би се мост оптеретио и испитала статика. Предата је документација за технички пријем. Када ће пасарела бити проходна више не зависи од нас, то је питање за инвеститора – истиче Виријевић.

Упитан зашто се толико касни са завршетком пасареле од 100 метара коју је граду поклонила компанија „ГТЦ Србија” и која се никако не убраја у сложене пројекте, Виријевић каже да је првобитни пројекат морао да се мења због водоводних и канализационих цеви које нису биле уцртане у катастар подземних инсталација. И корона, снег, киша од септембра навођени су као разлози пробијања бројних рокова. Оправдани или не, али многи грађани који живе у том делу града нису одушевљени пешачким мостом на тој позицији коментаришући да је гломазна и запетљана.

– Знајући наш менталитет, нико пасарелу неће користити јер је пуно степеника и има лифтове који се кваре. Ада је јако близу и у тој целини природе све ружно изгледа. На страну што су степениште и торањ пасареле уништили спољашњост прелепог старог здања Шећеране. Али кога је то брига? – коментар је читаоца „Политике” на нашем сајту.

Градња моста најављена је 2017. године, када је постављен камен темељац за први шопинг мол на Чукарици „Ада мол”, који је отворен у мају 2019. Истог месеца, само годину дана касније, активирано је градилиште и „Баувесен” је имао 120 дана да заврши пројекат, а пасарела ни после годину дана није у употреби. Хоће ли се то десити коначно следећег месеца, јуче нисмо сазнали од инвеститора „ГТЦ Србија” јер није одговарао на наше позиве и поруке. Вредност тог пројекта је 1,1 милион евра без ПДВ-а.

Град планирао, приватни инвеститор реализовао

Идеја о пешачкој пасарели која би повезала Чукаричку падину са Адом Циганлијом није од јуче нити је патент приватног инвеститора којем, истина, јесте пошло за руком да је и сагради. Град је пре десетак година имао наум да на тај начин омогући бржи и безбеднији прелаз за пешаке преко саобраћајно оптерећене Радничке улице, али га није реализовао. Пешачки мост појавио се 2017. године и у победничком решењу архитектонског конкурса за уређење ширег подручја Хиподрома, које обухвата и стару Шећерану и локацију бившег „Југопетрола” у Радничкој улици. Реч је о 55 хектара просторне културно-историјске целине од изузетног значаја – Топчидера. Победнички трочлани тим архитеката предвидео је пасарелу изнад Радничке улице којом би пешаци са Аде Циганлије могли да уђу у комплекс старе Шећеране – планиран као будући музеј индустрије...

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

средња веза
Пасарела је требало да се направи код главног улаза на Аду и укину аутобуска стајалишта код Шећеране. Уз мале промене на линијама све би било боље. Сада треба укинути пешачки прелаз и поставити ограду између коловоза. Треба увући део улице где стају аутобуси према граду.
Beli
Aman, završavajte više i vraćajte autobuse na staru trasu! Izludesmo više, svi voze preko hipodroma!
мома
Још мало на Ади неће бити ни једног дрвета. Од непроходне шуме до тужне бетонске пустиње.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Колико ли ће им требати времена за нови мост, кад онај пребаце преко ливаде, када им је за овај БОГАЗ требало оволико?
Maki
Šta god radi Bauwesen kasni užasno i kvalitet je užasan. Ima još nekih takvih, zašto se i dalje angažuju može se zaključiti. S druge strane ima ozbiljnih firmi koje rade kao grom.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.