Пасарела на Ади завршена, али не и проходна
Пасарела која повезује „Ада шопинг мол” са Адом Циганлијом изграђена је, а када ће бити проходна – не зна се. То тврди Ненад Виријевић, технички директор „Баувесена”, компаније која је извођач радова на пешачком мосту који ће остати упамћен по томе што је требало да буде завршен септембра прошле године, а питање је хоће ли бити отворен и следећег месеца.
– Сви грађевински радови су окончани, лифтови уграђени. Наша обавеза је да се статика пасареле провери и за то је неопходно да се заустави саобраћај два викенда како би се мост оптеретио и испитала статика. Предата је документација за технички пријем. Када ће пасарела бити проходна више не зависи од нас, то је питање за инвеститора – истиче Виријевић.
Упитан зашто се толико касни са завршетком пасареле од 100 метара коју је граду поклонила компанија „ГТЦ Србија” и која се никако не убраја у сложене пројекте, Виријевић каже да је првобитни пројекат морао да се мења због водоводних и канализационих цеви које нису биле уцртане у катастар подземних инсталација. И корона, снег, киша од септембра навођени су као разлози пробијања бројних рокова. Оправдани или не, али многи грађани који живе у том делу града нису одушевљени пешачким мостом на тој позицији коментаришући да је гломазна и запетљана.
– Знајући наш менталитет, нико пасарелу неће користити јер је пуно степеника и има лифтове који се кваре. Ада је јако близу и у тој целини природе све ружно изгледа. На страну што су степениште и торањ пасареле уништили спољашњост прелепог старог здања Шећеране. Али кога је то брига? – коментар је читаоца „Политике” на нашем сајту.
Градња моста најављена је 2017. године, када је постављен камен темељац за први шопинг мол на Чукарици „Ада мол”, који је отворен у мају 2019. Истог месеца, само годину дана касније, активирано је градилиште и „Баувесен” је имао 120 дана да заврши пројекат, а пасарела ни после годину дана није у употреби. Хоће ли се то десити коначно следећег месеца, јуче нисмо сазнали од инвеститора „ГТЦ Србија” јер није одговарао на наше позиве и поруке. Вредност тог пројекта је 1,1 милион евра без ПДВ-а.
Град планирао, приватни инвеститор реализовао
Идеја о пешачкој пасарели која би повезала Чукаричку падину са Адом Циганлијом није од јуче нити је патент приватног инвеститора којем, истина, јесте пошло за руком да је и сагради. Град је пре десетак година имао наум да на тај начин омогући бржи и безбеднији прелаз за пешаке преко саобраћајно оптерећене Радничке улице, али га није реализовао. Пешачки мост појавио се 2017. године и у победничком решењу архитектонског конкурса за уређење ширег подручја Хиподрома, које обухвата и стару Шећерану и локацију бившег „Југопетрола” у Радничкој улици. Реч је о 55 хектара просторне културно-историјске целине од изузетног значаја – Топчидера. Победнички трочлани тим архитеката предвидео је пасарелу изнад Радничке улице којом би пешаци са Аде Циганлије могли да уђу у комплекс старе Шећеране – планиран као будући музеј индустрије...
Подели ову вест






Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.