Четвртак, 23.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ПРОЦЕС ЗА КОРУПЦИЈУ У ЈП „ИНФРАСТРУКТУРА ЖЕЛЕЗНИЦЕ СРБИЈЕ”

Директор Јевтић остао сам на оптуженичкој клупи

Четворо окривљених са тужилаштвом закључило споразум о признању кривичног дела, сазнаје „Политика”
Јевтић је ухапшен 10. јануара 2020. године: Специјални суд у Београду (Фото Д. Жарковић)

Мирољуб Јевтић, бивши директор ЈП „Инфраструктура железнице Србије”, једини је против којег Посебно одељење Вишег суда у Београду води поступак због малверзација у вези са експропријацијом земљишта на трасама брзих пруга, сазнаје „Политика”. Иако је Тужилаштво за организовани криминал (ТОК) у октобру прошле године суду поднело оптужни предлог против Јевтића, Драгослава Бурзановића, члана Надзорног одбора Привредног друштва „Ратко Митровић” и двојице адвоката Зорана Стојановића и Владислава Костића, теретећи их за давање и примање мита, на оптуженичкој клупи однедавно је само некадашњи први човек тог предузећа.

Како сазнајемо Бурзановић, Стојановић и Костић признали су да су починили кривично дело давања мита и са ТОК-ом закључили споразум о признању.

– Споразумом, који је постао правоснажан пошто га је суд прихватио, Бурзановић је осуђен на казну затвора од 11 месеци, док су Стојановићу и Костићу изречене условне осуде – годину дана затвора које се неће извршити уколико не учине ново кривично дело у року од две године – открива „Политикин” саговорник.

Оптужним предлогом, бивши директор ЈП „Инфраструктура железнице” терети се да је примио мито од 10.000 евра у вези са експропријацијом земљишта на трасама брзих пруга. Бурзановић се сумњичио за давање мита, а двојица адвоката за помагање у давању мита.

Након хапшења четворице окривљених, из тужилаштва је саопштено да је Јевтић адвокате неосновано и непотребно ангажовао на пословима експропријације земљишта на трасама брзих пруга, те да постоји сумња да су део уплаћеног новца од ЈП „Инфраструктура железница” по основу фактурисаних услуга у вишемилионским износима, као мито, преко посредника предавали Јевтићу. Због претпоставке да је примио мито, Јевтић је ухапшен 10. јануара 2020. године, а у притвору је провео два месеца. Са места првог човека ЈП „Инфраструктура железнице Србије” смењен је 17. јануара 2020. године.

Јевтић је каријеру почео у „Железницама Србије” 1989. године, одмах пошто је дипломирао на Саобраћајном факултету и у овој фирми је остао пуне две деценије. Место заменика генералног директора одлучио је да 2009. замени местом генералног директора у Институту „Кирило Савић” где се задржао пет година. После краће саветодавне улоге у кабинету Зоране Михајловић, Јевтић је кратко време провео и у фирми „Србија карго”, а октобра 2015. док је њом управљао, неколико особа је против њега поднело тужбу због злоупотребе службеног положаја, односно због тога што је неовлашћено дао налог својим запосленима да преузму благајне „Железнице Србије”, без примопредаје.

Злоупотребе и приликом санације Панчевачког моста

Поступак због примања мита, није једини који се у Посебном одељењу београдског Вишег суда води против Мирољуба Јевтића. Са Миодрагом Поледицом, бившим државним секретаром у Министарству за грађевинарство, саобраћај и инфраструктуру, а сада замеником министра енергетике и рударства и још четворицом окривљених, Јевтић одговара за злоупотребе у вези са јавним набавкама за предузеће „Инфраструктуре железнице Србије”. Осим Поледице и Јевтића, процес се води против Бранимира Алимпића из сектора набавке, као и Предрага Ћурчића, заменика директора за секторске послове, Зорана Станојевића, директор Привредног друштва за грађење, ремонт и одржавање пруга ЗГОП и Мирка Међе, директор фирме „Инграп омни”. Јевтић, Алимпић и Ћурчић терете се за злоупотребу службеног положаја, а Станојевић и Међо за злоупотребу у вези са јавном набавком.

Јевтић и Алимпић су, према оптужном предлогу, искоришћавањем службеног положаја прибавили корист Станојевићевом предузећу – ЗГОП а. д. Нови Сад у виду добијања посла на санацији друмско-железничког Панчевачког моста, а Поледица им је у томе помогао тако што је створио услове за извршење кривичног дела.

„Они супротно одредбама Закона о јавним набавкама и Правилника о ближем уређивању процеса јавне набавке нису обезбедили конкуренцију позивањем више лица да учествују у поступку и да уговорена цена не буде већа од тржишне, те нису омогућили да комисија за јавну набавку припреми документацију и одлучи којим понуђачима ће бити уручени позиви за достављање понуда”, наводи се у оптужном предлогу.

Поменута кривична дела извршена су, како се претпоставља, од августа 2018. до маја 2019. године.

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Novkovic
Interesantno, advokati priznali, kazne za njih nema, a covek pod cijem je rukovodstvom remontovano najvise pruga u poslednjih 40 godina i dalje na optuzenickoj klupi1. Nesto ne stima jel da?
Migi
Tugo jedna, nista ti nisi bolji od njega "klupi1" . Bolje sto su priznali, ovako bi se vukli po sudovima i ko zna koliko bi na kraju bili osuđeni. Znači svi osuđeni i dokazana krivica, sad će mo videti koliko će biti osuđen bivši v.d. direktor? Tipujem na 5 god. prvostepena presuda.
Dule Astro
Pa bukvalno svaki tender u Srbiji ima svog Jevtića. Ovo je samo vrh ledenog brega. Šta je li ovaj skrivio kada je postao žrtveno jagnje.
Nikola Nesic
Nedostaje samo jedan sitan detalj: partijska pripadnost? Mada je politika danas kao religija, nekoj crkvi mora da se moli.
Уа политичари
Радео сам са господином Јевтићем. Ретко поштен човек. Све ово што пише у овом чланку, нема никакве везе са њим. Све су ово политичке игре а он је страдао зато што није радео то за шта је оптужен. Нажалост, на овој територији, тако функционише правда. Железнице никада нису боље функционисале него када је он био директор. Сада железнице имају директоре (осим Србија воза где је железничар) који немају благе везе са железницом. Да не спомињем то да нема конкурса. Ко ће за то да одговара?
Ристић Милан
Посебно одељење београдског Вишег суда води поступак против М.П.бившег државног секретара у Министарству за грађевинарство, саобраћај и инфраструктуру а сада замеником министра енергетике и рударства. Шта коментарисати на ово , вероватно му је следеће Министар просвете.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.