Недеља, 25.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ТЕМА НЕДЕЉЕ: СТУДИРАЊЕ У ВРЕМЕ ПАНДЕМИЈЕ

Предавања уживо немају алтернативу

Недостатак теренске праксе од почетка пандемије у групацији техничко-технолошких факултета у главном граду оставио је рупе у знању које није лако попунити, тврди Огњен Кочевић, члан Сената УБ-а и потпредседник Студентског парламента
На разне начине су због учења на даљину протестовали студенти широм света: Италија (Фото EPA-EFE/Ciro Fusco)

У актуелној академској години факултети и предавачи на већини универзитета у Србији поприлично су се добро организовали и спровели наставу на даљину него што је то био случај лане, на почетку пандемије – став је и студената и професора. И једни и други су сагласни да живу реч и контакт у четири ока не може ништа да замени.

„Недостатак теренске наставе од почетка пандемије у групацији техничко-технолошких факултета у главном граду оставио је рупе у знању које није лако попунити”, за „Политику” наглашава Огњен Кочевић, члан Сената Универзитета у Београду из реда студената и потпредседник Студентског парламента. Он упозорава да би још једна таква студијска сезона била погубна по знање академаца. Јавно је на Сенату УБ-а пре око три месеца упозорио на овај проблем и у име колега је тражио организовање теренских вежби. Не може, каже, да криви ни свог ни остале декане који нису услишили молбе академаца да знање усвајају на терену.

Кочевић наглашава да су због тога дошли у ситуацију да поједине колеге две године нису имале наставу на терену. Тиме је, каже, у знању дословно осакаћена цела пандемијска генерација студената на више факултета УБ-а на којима постоје теренска и практична настава.

– И сада ћемо имати рударске инжењере који ће тек по добијању дипломе ући у рудник. Рад на терену за рударске инжењере, хидрогеологе, геотехничаре и колеге с осталих смерова изузетно је битан јер за све што учимо у теорији права знања стичемо тек у пракси. Били смо спремни да платимо и веће трошкове теренске наставе, да уместо једним путујемо с два аутобуса. Заједничко путовање је, због заразе, био први аргумент против терена, а други спавање у групама. У Студењаку је било и по 8.000 студената, а није био легло заразе – наглашава Кочевић, који је похвалио Грађевински факултет јер је своје академце са геодезије послао на терен.

Подаци представника Студентског парламента говоре да је пракса и на Фармацеутском факултету успешно организована, док су на Стоматолошком факултету академце поделили у мање групе и одржали практичну наставу с несмањеним бројем пацијената. Академци с прве три године Медицинског факултета своје незадовољство показали су на протесту средином месеца, када су од управе затражили да практичне делове испита полажу усмено, а не уобичајено у виду теста. Како је објаснила Ђурђа Рафаиловић, студент продекан Медицинског факултета, тај захтев је уследио јер су у такозваној претклиничкој настави они предавања слушали на даљину. До средине новембра студенти медицине имали су уживо вежбе на свим годинама студија, а онда је због преласка болница у ковид систем и ангажовања лекара наставника све преусмерено на даљину. Тек им је почетком маја враћена пракса уживо, тако да будући лекари готово пола године нису видели клинике. Прошле године од средине марта до 6. маја није било практичне наставе, а онда је организована онлајн.

Студентски парламент УБ-а је спроводио анкетирање академаца и оно показује да су ове године много задовољнији начином реализације наставе на даљину јер им професори не шаљу ПДФ и презентације, већ се снимају док предају.

Игор Кнежевић, студент проректор Универзитета у Новом Саду, истиче да је у првом пандемијском таласу стање било лоше, нарочито у организовању практичне наставе, али да се све побољшало у овој академској сезони. Конкретних жалби, каже, није било. Измењеним наставним околностима највише су, сматра он, оштећени студенти Медицинског факултета, али додаје да је тамошња деканица најавила да ће овога пута то исправити надокнадама практичне наставе у току лета.

– Предност је што код њих студије трају шест година, па уколико су једном семестру спречени да спроведу практичну наставу, то могу да надокнаде у наредној години. Сви се труде да недостатак праксе  попуне, чим пандемија мало попусти. Не могу да кажем да је на нашим факултетима све савршено као пре пандемије. Није. Али факултети, универзитет и Министарство просвете непрестано сарађују и заједнички покушавају да реше проблем – истиче Кнежевић и додаје да, уз имунизацију, сви прижељкују редовну наставу од 1. октобра.

Настава на даљину да буде паралелно доступна

И даље актуелна ректорка УБ-а, проф. др Иванка Поповић, планирала је да одржавање комбиноване наставе у будућности уреди дефинисањем стандарда у сарадњи с Националним акредитационим телом. Међутим, нови ректор, проф. др. Владан Ђокић, чији мандат званично почиње 1. октобра, каже да, упркос томе што сви чекају трен када ће поново радити слободно, мисли да тај час неће скоро доћи, већ да УБ мора да направи стратегију деловања у оваквим околностима, да системски уреди могућност преласка на другачије облике наставе, што није учињено.

– Имамо изузетне стручњаке из педагогије и ИТ технологија који би могли да направе платформе које ће побољшати систем наставе на даљину тако да он буде увек паралелно доступан и спреман у случају потребе да се пређе на њега – казао је Ђокић.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Damjan
Iz svega se moze zakljuciti da didakticke mogudjnosti koje nudi IT nisu ni u povoju na BU. Ta cinjenica nema veze sa pandemijom. Frilansera koji rade na internetu, kazu u poreskoj upravi, ima k'o pleve pa se namece pitanje gde su stekli znanja. Na BU nisu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.