Петак, 27.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

ТоМонтенегро на старту пословања у проблему

(Фликер)

ПОДГОРИЦА - Америчко-ирска лизинг компанија ГЕЦАС затражила је од Привредног суда у Подгорици да јој призна 354.845 долара потраживања од Монтенегро ерлајнса (МА) у стечају због неплаћања закупа мотора.

Реч је о мотору који је инсталиран у ,,ембраеру 195”, једном од два авиона које је нова црногорска авио-компанија ТоМонтенегро купила у фебруару ове године, сазнаје Побједа. Мотор је у мају 2018. од GECAS-а изнајмио Монтенегро Ерлајнс за 2.300 долара дневно. Тада је уговорено да се мотор врати 22. фебруара 2019. године, што није урађено.

У августу 2020, анексом уговора је продужен закуп до краја новембра прошле године, који је важио ретроактивно од фебруара 2019. Закупнина, међутим, није плаћена од 1. децембра 2020.

Трошкови изнајмљивања овог мотора од 2018. до данас достигли су, према незваничним проценама, три милиона долара, што је трећина вредности новог мотора, наводи Побједа. Захтев за признавање потраживања GECAS је доставио Привредном суду 28. маја, преко ћерке фирме NL Investments, са којом је потписан уговор о закупу мотора.

„Како је отворен стечај, поверилац има право да потражује 197.800 долара за заостале закупнине до 28. априла, затим 69.000 долара за закуп од 28. априла до 28. маја, 2.000 долара за осигурање, 15.945 евра за кашњење са плаћањем камате и 70.000 евра за очекиване трошкове повраћаја мотора”, наводи се у допису достављеном суду, у који је Побједа имала увид.

Наведени износи су, како се прецизира, обрачунати закључно са 28. мајом и повећаваће се за 2.300 долара за сваки дан за који мотор не буде враћен стечајном повериоцу и док буде у незаконитом поседу стечајног дужника.

Поред тога, потраживање се може повећати ако мотор не буде у договореном стању поновне испоруке. Према информацијама Побједе, представници GECAS-а су већ неколико дана у Црној Гори где утврђују какво је стање мотора и шта ће се даље дешавати са њим.

Инсталиран је, иначе, на једном од два авиона који је Монтенегро Ерлајнс изнајмљивао од GECAS-а по уговору о оперативном лизингу, а у фебруару их је ТоМонтенегро купио за 21,78 милиона долара. Тај авион није у пловидбеном стању, већ на аеродрому у Голубовцима чека да буде оспособљен.

Директор ТоМонтенегра Предраг Тодоровић изјавио је почетком ове недеље да је авион у припреми, те да ће у наредним седмицама бити оспособљен за саобраћај. На том авиону фали још један мотор, који је такође изнајмљивао Монтенегро Ерлајнс, али је његов власник дошао по њега након што је флота приземљена 26. децембра 2020.

Из ТоМонтенегра су потврдили Побједи да су били упознати да купују авион са туђим мотором, који дневно кошта 2.300 долара. „Имали смо увид у ситуацију са авионима и моторима које смо купили, тако да у складу са тим и припремамо операције”, кратко су рекли из ТоМонтенегра.

Уговор о куповини ових авиона није представљен јавности, наводи подгорички лист, преноси Танјуг.

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Saobraćajni analitičar
Da ispravimo konstataciju dr S. Devića /….("oni ne prave pare na kolima, to im dodje usput"): Rolls-Royce (pravilan naziv kompanije) dugo ne proizvodi istoimene automobile pa nema govora da od toga „pravi pare“. Rolls-Royce Motor Cars Ltd. je odvojeno pravno lice od Rolls-Royce PLC i podružnica je BMW grupe - u punom vlasništvu. Od 1.1.2003. proizvodi R-R automobile u novom pogonu u Goodwoodu. Holding Rolls-Royce, između ostalog, proizvodi motore za civilne i vojne avione, ali ne i automobile.
DRAGAna
Koliko je taj komercijalni sektor ispretpleten, nisam znala da mnoge avionske kompanije nisu vlasnici aviona a nikako da se i motori iznajmljuju?
Стара Коронашица
Волела бих да ми се објасни: Ембраер се производи у несврстаном Бразилу, дакле авион се купује у Бразилу и од бразилске компаније. И то ваљда са мотором. И онда се тако купљен авион, све са мотором, користи у сврхе ваздушног превоза путника. А сада изгледа како Montenegro Airlines купује авион без мотора а онда мотор изнајми од Амера и Ираца по дневној цени? Па шта је ово?
Стара Коронашица
Много вам хвала докторе Девићу :-) у потпуности сте одговорили на моје питање и ја сам задовољна што је ова вест тако објашњена са свих страна. Oчито, наша одлична ПОЛИТИКА има одличне читаоце који много знају!
Dr Slobodan Devic
Postovana "koronasice" [ :-) ], kao prvo, retko koja avio-kompanija danas ima svoje avione. Sve se to lizira, a posebno kod malih nacionalnih "avio-kompanija". Drugo, pomenuti avion jeste sastavljen u Brazilu, ali, postoji (na zapadu) samo nekoliko kompanija koje prave mlazne motore za putnicke avione: General Electric, Rolls Royce (oni ne prave pare na kolima, to im dodje usput), ... Doticni avion E-195 je proizveden 94-te i imao je GE motore, koji su dotrajali pa su promenjeni, a to kosta ...
Mladi Kovidlija
Možda ovo nije sve? Koliko košta iznajmljivanje maziva, hidrouličnih delova, brisača za kišu, zakrilaca, vrata i prozora od letelice, a naročito točkova aviona (bez kojih avion ne može ni da sleti i uzleti)?
Bojan Popov
Koliko AIR Serbia ima iznajmljenih motora i koliko ih plaća na sat?
Dr Slobodan Devic
Od svih aviona u floti (330-1, 320-1, 319-11) nasih je 5 A319. E sad, da li su bas nasi, ili delimo sa Etihadom, nisam siguran (pretpostavljam), a svi drugi se liziraju. Sto se tice 5 ATR, nasa su 3 ...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.